Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irena (J. Bohdalová) je majitelkou a šéfkou velké prosperující firmy. Když přežije těžkou autohavárii, změní jí to život. Rozhodne se firmu prodat a ze získaných milionů podporovat i zcela neznámé lidi, kteří se ocitli v těžkých životních situacích. Takový nečekaný zvrat v Irenině myšlení a její charitativní úmysly se nelíbí nejen jejímu synovi (O. Vetchý), ale především jeho silně materiálně založené manželce (T. Vilhelmová). Do této doby charakterní a matku milující Jaroslav se tak nečekaně ocitne mezi dvěma dominantními ženami a prožívá osudové dilema. Má se dívat na to, jak jeho matka rozdává miliony, které měly už brzy spadnout do klína jeho rodině, nebo proti ní zakročit, a to s rizikem, že jejich vztah zůstane navždy ztracený? (Česká televize)

(více)

Recenze (156)

zdenny 

všechny recenze uživatele

Mně se ten film líbil. A to nejen pro skvělé dramatické výkony Jiřiny Bohdalové a Ondry Vetchého, ale i pro realističnost celého příběhu. Líbil se mi vstup hlavní hrdinky do tmy, kdy řekla zúčastněným "teď to bude tak a tak"". Prostě to tak chodí, když se mění majitel nebo šéf. Pro některé, kteří si myslí, že je to sci-fi, ano - když někdo nahlásí střelbu, nakluše vám do baráku komando zakuklenců. Co se týče stěžejní filosofie příběhu - skutečně lze z člověka udělat blázna. Stačí párkrát přitlačit, tu přibrat, tu ubrat a zanedlouho máme diagnózu jako víno. Ano, pravdou je, a taky bych si dělal nemalé starosti coby dědic impéria, kdyby má matka "zblbla" a začala cpát miliony do charit. Jenže otázkou je, zda to dělá z čirého altruismu či díky nastupující stařecké demenci. Tak, jak nám film ukázal, bych ale situaci neřešil. Film nám, možná nevědomky, ukázal jednu věc: že je nám jedno, co bude s našimi rodiči, teď přece žijeme my a proto si myslíme, že máme právo i na jimi vydělané peníze. A je jedno, že tímto chtěním ponižujeme důstojnost vlastních rodičů. ()

Brtniik 

všechny recenze uživatele

Jsem docela zklamaný. Když už je třeba tepat zlého a majetku chtivého potomka poňoukaného partnerkou (ještě, že je možné opřít se o hodného, čestného až upýpavého rodinného právníka – není to scifi?), chtělo to víc elegance a hlavně méně „tlačit na pilu“. Vadila mi role Ondry Vetchého i Tatiany Vilhelmové (oba mám rád!) a její děsná, protože škatulková, maska. Dost komická byla i maska paní Bohdalové v psychiatrické léčebně – na bílo „natřená“ vypadala věru přízračně. Škoda, že se to nepodařilo lépe, paní Bohdalová by si to jistě zasloužila. Podruhé bych to nechtěl vidět ani náhodou... ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Každý podle svého svědomí. Návrat Zdeňka Zelenky a Jiřiny Bohdalové na televizní obrazovku je silným příběhem o lidské sounáležitosti, o tom, jak někdy stačí málo, aby člověk ztratil to nejcennější, svou čest a důstojnost. Škoda jen některých drobných scénáristických zaškobrtnutí, které kazí celkové vyznění filmu. Bohdalová hraje perfektně a adekvátně věku i roli, Vetchý předvádí jednu ze svých mimořádných kreací a Preiss tomu dodává lehký šarm a noblesu. Rozhodně je to film k hlubšímu zamyšlení, s poselstvím, které není tak marné, jak se mnozí domnívají. ()

ibeh 

všechny recenze uživatele

"Bohdalka" nikdy nepatřila mezi mé oblíbené herečky, přesto jsem filmu dala tak 70 % za docela slušné drama, které se stupňovalo a dobře ukázalo, kam až dokáže dohnat lidi mamon. Jak se něčím podobným pokazí dříve dobře fungující rodinné vztahy. Syn Jarda zkrátka pod tlakem své ženy podělal, co mohl. A nedokážu si představit, jaký vztah bych měla dále k rodičům, kteří by takhle vyváděli. Psychologicky i herecky by mohl být film dotaženější, ale na české Tv docela slušné. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Je s podivem, že ve filmu postaveném na Bohdalce je ona víceméně v pozadí a hlavní housle má pod krkem Ondra Vetchý. A je velká škoda, že ze sebe nesetřepal Jirku Luňáka a té postavě nedal vlastní identitu. Naopak vynikající jsou Preiss a Vilhelmová a taky příběh. Ono to není nic objevného, ba dokonce ani nového, ale na to nedělní domácí žvýkání... ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • Při soudním procesu má na sobě advokát JUDr. Nebeský (Viktor Preiss) advokátní talár. Takový talár však advokáti nosí pouze při obhajobě v trestním řízení a dále v řízení u Nejvyššího soudu, Nejvyššího správního soudu a Ústavního soudu; u běžného občanskoprávního řízení jej advokáti nepoužívají. (Morttuus)
  • Irena (Jiřina Bohdalová) odříkává na poradě šest základních fází plánování, jsou to: Zaprvé nadšení, zadruhé vystřízlivění, zatřetí zděšení, začtvrté hledání viníků, zapáté potrestání nevinných, zašesté vyznamenání nezúčastněných. Text nevymyslel autor scénáře, ale nejspíše lidová tvořivost. Ještě v dobách hlubokého socialismu koloval republikou jako ilegální samizdat. (sator)
  • Filmovalo se i v restauraci LA BOCA v Praze v Truhlářské ulici. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama