Režie:
Juraj JakubiskoScénář:
Juraj JakubiskoKamera:
Ján ĎurišHrají:
Lukáš Frlajs, Valéria Frištik, Ivan Romančík st., René Štúr, Daniel Nekonečný, Andrea Verešová, Darija Pavlovičová, Sabina Skalická, Klára Cibulová (více)Obsahy(1)
Hlavní postavou filmu je Lukáš, syn Alžběty a Jakuba z kultovní pohádky Perinbaba. Rozhodne se vydat do světa na zkušenou. Touží najít pravou lásku a své vlastní štěstí. Od počátku jeho putování mu tu a tam pomůže najít správnou cestu hodná Perinbaba, zatímco smrtka Zubatá se mu snaží škodit a klade mu do cesty nebezpečné nástrahy. Brzy najde chytrého psa Ucha a společně se vydají nalézt bájnou zemi hojnosti, která podle pověstí leží za sedmero horami a sedmero moři až na samém konci světa. Na zámku se během své cesty dostanou do vězení, ve městě zničí i zachrání velkou svatbu, v zemi divoženek se Lukáš zamiluje, pomohou zachránit pohyblivé město a v království, ze kterého zmizely všechny ženy, se musí utkat s havraními bojovníky. (Bontonfilm)
(více)Videa (8)
Recenze (64)
Strašný maglajz. Sled nenaväzujúcich scén, ktoré sú poskladané z nenaväzujúcich záberov, príšerných postsynchrov a hereckých výkonov ako zo Súdnej siene. Našťastie sa občas objavil nejaký pekný moment (dohromady asi tak na 5 minút z pocitovo štvorhodinpvého filmu). Jedničku nemám rád, no vážim si ju ako dobrý film. Takže som aspoň nemal pocit nejakej svätokrádeže (a preto prihodím hviezdičku k dobru). No najčastejšia reakcia počas sledovania bola WTF. 3/10 ()
Posledný Jakubiskov výtrysk. Zhúlená blbosť, v ktorej kedysi legendárny tvorca definitívne rozpustil svoju vlastnú estetiku. Definitívne nie preto, že zomrel - ostatne aj keby sa tak nestalo, ten film by nebol lepší, ako si tu poniektorí navrávajú a druhá Perinbaba by ho pochovala. To musí byť jasné už zo scenára, ktorý si "majster" napísal sám a v ktorom máločo dáva zmysel. Nevidno na ňom všetky tie roky, počas ktorých údajne vznikal... čo ale vidieť a to tak, že veľmi, je nadúvanie všetkých neduhov, ktoré sa rokmi v jeho tvorbe hromadili. Prerastené ego nášho filmového barda pozabudlo, že scenár fenomenálnej PERINBABY nestvoril sám, ale napísal ho spolu s Ľ. Feldekom (ktorý mimochodom stále žije a nechcel by som vedieť, čo si o tomto trapase myslí). Réžia je potom kapitola sama osebe. Film je veľmi príjemný v prvej časti, v "našej" reálnej dimenzií, ale prechodom do druhého sveta začne vyzerať čím ďalej tým viac kostrbato, nezvládnute a halabala v tom najhoršom slova zmysle a veľmi tomu nepomáhajú ani tie polená tvoriace ústredné duo, ktoré tiež vyzerajú, že celé natáčanie šlukovali tučné šišky z režisérových zásob. Možno spolu ťahal bongá celý štáb a tešiac sa z toho, ako je to celé farebné a srandovne náhodilé, nikomu nevadilo, že sa stráca vnútorná logika príbehu, jednotlivé motívy spolu nesúvisia, nič nie je zmysluplne vysvetlené alebo prepojené, niektoré výjavy/postavy sú vyslovene trápne a triky zúfalo neladia, No však ale dobre. Keď už nie tej EPOPEJE z doby Veľkej Moravy, aspoň tohoto sme sa dočkali. Juraj Jakubisko to napokon natočil. A dotočil. A teraz už môže spokojne spočívať v tom svojom druhom svete. Nech je mu tam dobre! ()
Lukáš je synem Jakuba a Alžběty z prvního dílu Jakub už je po smrti a pro Alžbětu si dojde smrtka na začátku filmu. Alžběta Lukášovi řekne , že si přeje , aby šel do světa tak jde narazí na nějakého chlápka co vypráví příběhy o bájném sedmirohém beranovi co žil v nějaké krajině hojnosti kde rostly na stromech salámy a ve vodě teklo mléko (tady asi naráží na mořskou pěnu jelikož v té době byly lidi omezení tak si to mohly splést ve filmu ani ukázané to mléko není) uvěří tomu a vydá se to místo najít . Na cestu mu dá Perinbaba svého psa , aby mu pomáhal přežít a mezitím po něm jde zubatá co ho chce zabít. Oproti jedničce je to slabší navíc posledních cca 30 minut je už pěkně debilních já chápu , že jsme v pohádce , ale tady už to zabrusluje i do fantasy kdy vidíme ženské létat na sukních a podobné hovna i s koncem už to nezvládly jelikož zde z ničeho nic zubatá skončí s řemeslem tím pádem by ho nepopravily tak nemusel ani utíkat. Navíc do filmu narvaly i feministické hovna o nadřazených ženách a chlapech co musí zemřít asi, aby to více vydělalo. P.s. V tom spodním království je řečeno, že tam nejsou žádné ženy přesto tam žijí malé dívky hodně velká filmová chyba P.s. 2 Proč ta smrtka mluví více jazyky na konci co to jako je pochopil bych ještě kdyby třeba z ničeho nic začala mluvit slovensky (takový vtip pro české diváky) nebo česky (pro slovenské diváky) , ale tady to nedává smysl navíc ji nejde rozumět aspoň titulky tam mohly dát P.s. 3 Tak, že vše se odehrálo za jeden den (ráno ho měly popravit) on dokázal najít si lásku pak najít sedmirohého berana a vysvobodit zakleté království a ještě se i vrátit a mezitím i vyspat kde se na něho hrabou Avengers. 60 procent ()
Velmi nesourodý guláš, kterým občas problískne pár sekund Jakubiskovy retro-poetiky. Těžko zjistíme, za co může on a za co ti, kteří po něm film dokončovali, ale je bolestně patrné, že se všechno mnohokrát razantně přestříhávalo, přezvučovalo a jinak měnilo. Obsahuje to několik extrémně WTF scén, ale zdůrazňuji, že to (bohužel) není tak špatné, aby to bylo zábavné. ()
Pozdní Jakubisko na steroidech. Nejvíc WTF film poslední dekády a ultimátní kombinace geniality a patlalství. _______ Jako žádný Jakubiskův film, ani tento nemá sedící postsynchrony (a ano, i zde jsou často nalepené na záběry, ve kterých herci zjevně neříkali vůbec nic a není jim vidět do obličeje). Ani se to příliš nepřehání s kontinuitou záběrů, takže jakákoli akce (čímž myslím scény typu "děti chytají běžícího psa") působí značně avantgardně. Nikdo neřeší, že CGI hrad / zámek na velkých celcích vypadá úplně jinak, než lokace, ve kterých jsou točené scény s herci, a které by se měly nacházet na tom samém hradu / zámku. Je tam dost CGI, které je jen 2D a někdy vypadá hnusně. Postavy samotné Perinbaby a Smrti tam nějak náhodně přepadly z původního filmu a nedaří se je do vyprávění smysluplně zaintegrovat. _______ Všechny bizarnosti, jejichž kompletní výčet by byl dlouhý, ovšem jde smést s tím, že velkou část filmu sledujeme sen (a dokonce i sen ve snu), kde se na kauzální logiku nehraje ¯\_(ツ)_/¯ _______ Je také nutné zdůraznit, že Jakubisko vyniká výrazným výtvarným talentem a ani moc nevadí, když trochu pohádkově kýčaří, nebo po stopadesáté opakuje svoje oblíbené motivy. Jeho práce s prvky lidové slovanské kultury a mytologie v československém kontextu působí svěže. Fantazie a nápadů je v Perinbabě II víc jak ve všech českých pohádkách za posledních dvacet let dohromady. Ale zas škoda, že chybí subtilní erotické a hororové motivy tvořící velkou část kouzla Perinbaby původní._______ Nevím, jestli bych někomu ten film s klidným svědomím doporučil a číselně hodnotit se asi dá jen na nějaké Schrödingerově stupnici, ale když už tuzemské WTF, tak prosím něco takového a ne Magnuska nebo Evu Toulovou. ()
Galerie (82)
Photo © Bontonfilm
Zajímavosti (8)
- Při natáčení filmu na východním Slovensku tvůrcům z hotelového pokoje byly ukradeny speciální paměťové karty s natočenými (zálohovanými) záběry. Natáčení na jeden den bylo nutné přerušit a nové karty sehnat v Praze. (JoranProvenzano)
- Cirkusové scény se natáčely na Horním náměstí v Přerově. Režiséra Juraje Jakubiska oslovila architektura náměstí a také nádherné lípy uprostřed. [Zdroj: Denik.cz] (Narcis)
- Perinbaba a dva světy je posledním filmem Dana Nekonečného. Do role potulného kouzelníka a komedianta vnesl svůj nezaměnitelný styl a energii. Naopak, v roli Zubaté se objeví Darija Pavlovičová, pro níž šlo o první zkušenost s celovečerním filmem. Díky dlouhým přípravám Perinbaby se mezitím stala slavnou, dokonce začala tančit ve StarDance. (Bontonfilm)
Reklama