Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legendární hrdinové, které dobře znáte, přicházejí v animované komedii pro celou rodinu. Filmový příběh Hurvínek a kouzelné muzeum nabízí zcela nové, původní dobrodružství. Pan Spejbl pracuje jako hlídač Muzea loutek, kterému však hrozí zbourání. Hurvínek zase jednou neposlouchá a podaří se mu proniknout do uzavřených prostor muzea, kde objeví svět, skrytý před zraky návštěvníků. A právě v podzemí je ukryto nejen tajemství kouzelného muzea, ale i klíč k jeho záchraně. Hurvínka čeká největší dobrodružství v životě, při němž musí prokázat chytrost, šikovnost, odvahu a smysl pro přátelství, aby zachránil ´taťuldu´, ale i kouzelné muzeum a celé město z nadvlády zločinného Pána loutek. (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (112)

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se vypravil dokonce do kina, abych ho viděl ve 3D. Ale ani 3D z tohoto paskvilu nedokázalo udělat pěkný film. Tu jednu hvězdičku dávám za animaci. Věřím, že nebylo pro tvůrce filmu snadné rozpohybovat postavy, které jsou snad celému světu známé jen jako loutky s namalovanými výrazy v obličeji. Nyní se musely usmívat, mračit, musely jim být vidět i zuby atp. To se povedlo docela dobře. Nevadilo mi, že měl Hurvínek místo dřeváků tenisky. Má-li být Hurvínek blízký i dnešním dětem, je dobře, že se „modernizuje“. Také mi nevadilo, že příběh je založen na počítačové hře. Zvykl jsem si i na dosti odlišný hlas Spejbla. Konec konců i Miloš Kirschner dal Spejblovi jiný hlas než jeho tvůrce Josef Skupa. Co jsem však nedokázal přenést přes srdce bylo to, že se z děje úplně vytratilo to, co dělalo Spejbla Spejblem a Hurvínka Hurvínkem. Chyběly mi dialogy Hurvínka s taťuldou, kdy Spejbl napřed neví, ale pak se chytí a dělá moudrého a Hurvínka poučuje a nejednou si vzájemně nerozumí. Jako příklad uvedu třeba to, jak Hurvínek „jedl u Žofky“ a Spejbl si jeho sdělení vykládá tak, že jedl „užovky“. Tento humor, tato nedorozumění, tak typická pro Spejbla s Hurvínkem, prostě chyběla. Tvůrci vytvořili zcela podprůměrný příběh, tolik podobný stovkám jiných. Děj je v mnoha částech neskonale nudný, protože se ve filmu dlouhé minuty neděje nic jiného, než že postavy narážejí do věcí, samy do sebe a ničí vše, co jim stojí v cestě. Kam se podělo Hurvínkovo ryze české šibalství? Podle mě by děj příběhu postačil na večerníčka nebo nějaký krátký předfilm. Nepotěšila mě ani hudba – tedy pokud se u tohoto filmu dá o hudbě vůbec hovořit, neboť film je v podstatě jedno burácení. Skutečná hudba, a to dokonce pěkná a milá, se ve filmu objevuje jen na několika málo místech a vždy bohužel jen na chvíli. Proč třeba neexistují hudební motivy pro jednotlivé postavy? Podle mě se první pokus o „modernizaci“ Spejbla a Hurvínka hodně nepovedl, což je škoda. ()

cmenda 

všechny recenze uživatele

Celej film bylo jedno velký zklamání, já chodil na Hurvínka do divadla jako dítě a s tímhle to nemělo nic společného .Chápu že jisté věci se musí přizpůsobit době, ale na to jak dlouho byl film vytvářen to nedopadlo zas tak dobře jak mohlo .Všechny postavy byly jak z umělé hmoty a děj chvílemi dost nudný. ()

Reklama

Svrdlin 

všechny recenze uživatele

Klidně to přiznám - do kina jsem šel s velkým obavami. Předsudek, že bude "Hurvínek" stejně špatně napsaný jako "Kozí příběh", má očekávání táhnul do bodu mrazu. Realita je však jiná. Opačná? To je asi silné slovo, ale každopádně stěží budu moci "Hurvínak" mít jako výukový materiál, jak nepokazit scénář. Těch chyb tam není zase tolik, spíše jde o místa, která očividně nikdo moc neřešil, neb jde o detaily. Je jich škoda, ale na stranu druhou neuráží diváka. Film není ani nevkusný jako "Kozí příběh". Co mě však překvapilo, s čím jsem nepočítal, že bude film tak nudný. Možná za to může ta jedna jediná lokalita, ve které se zápletka odehrává. Možná za to může zápletka sama o sobě, protože by vystačila ne jednu epizodu Večerníčku (krásně), na celovečerní film sotva. Autor v nějakém rozhovoru mluví o psychologii postav a originalitě. Nevím, kde jsem obé měl hledat. Jestli tedy psychologií nemyslí fakt, že otec moc nevěří svému synkovi, aby později poznal, že vlastně klučina umí být i docela odvážný. A oba, i když se běžně docela "hádají" (tak jde o puberťáka a tátu, co byste chtěli asi jiného), tak se mají rádi. Tím psychologie končí. No a originalita je velmi ošemetné slůvko. Dokážu si představit, že někde na Západě (bude-li se tam někdy tenhle film hrát), budou asi koukat na to, jak podivně ten táta vypadá, dost možná zaujme svět prostředí oživlých loutek (ty se mi vlastně docela líbily i výtvarně). Jinak můžete všechny krůčky předvídat. A určitý nezájem jsem cítil i v kině. Když opomenu ty děti, co s rodiči odešly během projekce, snad jen na dvou místech jsem zaznamenal nějaké emoce. Mám z toho opravdu zvláštní pocit. A to jsem se vyhýbal hodnocení výtvarného řešení figur. To je velmi citlivá záležitost pro někoho, kdo s Hurvínekm vyrůstal. Můžu však říct, že Hurvínek (i s dabingem) dopadl vlastně dost dobře. Taťulda je takový hodně nemastný a neslaný a vlastně i nesympatický. Věkový a vizuální "upgrade" u Máničky se však minul účinkem, budeme-li se na ni dívat jako na Máničku, kterou známe. Její hlas se k figuře vůbec nehodí. A i když bude mít v zahraničí jiný dabing, jeji chování, herecká akce a vůbec nějaké místo v dramaturgii je prakticky nezajímavé. O paní Kateřině raději ani nemluvím... Animace jako taková však funguje dobře, může za to jistě i mezinárodní tým, je to dobře odvedená práce. Jen mě to celé nebavilo. A nevím, jestli je to lepší, než kdyby mě film podráždil nějakou větší odvahou. ()

ESNYR 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl Hurvínek udělán animačně ve stylu loutky (jako tomu bylo u Strings) asi bych přihmouřil svoje oči a udělil nějaké body za kreativní zpracování LOUTKOVÉHO světa. Jenže tady působí postavy prostě nepatřičně, protože všichni véme že jsou to dřevěné loutky a ne "živé" postavy. Že je příběh hloupý a dělaný pro děti je asi v pořádku - ale stejně si musím pořád připomínat že jsem už mimo tuhle hranici a nehodnotit podle toho - ale není v pořádku demence scénáře, dělající z postav imbecily žvatlající a neustále haleksjící a nebo padající a nešikovné, hloupé, negramotné .................... Děti nejsou tupé stádo debilů aby je tohle mohlo bavit déle jak 8 minut které tak akorát stačí večerníčkovému formátu. 2 děti se kterými jsem tohle nadělení viděl, to přestalo bavit asi po 20 minutách a starší z nich (12 let) se vyjádřil ve smyslu že mu vlastně vadí hlavně to že je to animované, protože Hurvínek je přece dřevěná loutka na provázkách a ne nějaký kreslený maňásek (tedy to co jsem psal na začátku) Docela dlouho jsem zvažoval odpad, protože pokud tohle nebavilo ani děti, tak je něco špatně. Vlastně nevím jak bych to měl přesně hodnotit - jsem už dospělý a není to pro mě, ale zase na druhou stranu jsem to viděl, takže ............... 1 hvězda. Asi je za odvahu to zkusit prodat jako animák. Loutky už asi nemají to kouzlo jako dřív. Škoda. ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Animace je překvapivě dobrá a stylizované ztvárnění postav dopadlo výtečně, takže animátoři a výtvarníci rozhodně zaslouží pochvalu, stejně jako Jiří Škorpík za skvělý rozverný hudební doprovod. Režie a scénář nicméně selhávají na celé čáře - děj filmu je totiž zoufale nesoudržný, těkavý a místy až dadaistický. Většina snímku sestává víceméně jen z různých dramaturgických a vypravěčských chyb (třeba Mánička a paní Kateřina jsou zcela zbytečné postavy, protože za celý film neudělají ani neřeknou nic zásadního, čím by v příběhu ospravedlnily svou existenci) a kupodivu chybí i jakékoli verbální vtipy nebo slovní hříčky, jimiž Hurvínek proslul. Delší recenze ZDE. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (13)

  • Film byl úspěšně distribuován skoro ve 100 zemích po celém světě a byl představen na 26 festivalech. [Zdroj: Tyden.cz] (mar48)
  • Ze začátku tvůrci přemýšleli, že by scénář vycházel z nějaké konkrétní divadelní hry Divadla S+H, a to z „Jak pan Spejbl prášil“, nicméně „prášilovské téma“ v Německu není atraktivní, a tak od tohoto nápadu upustili. (JT19)
  • Film nebyl finančně úspěšný. Z rozpočtu 167 milionů korun si film vydělal „jenom“ 48 milionů korun. (petr.koca)

Související novinky

Odstartovala zimní přehlídka BEST FILM FEST

Odstartovala zimní přehlídka BEST FILM FEST

16.12.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama