Reklama

Reklama

New York. Řeklo by se, že je jenom jeden. Světová metropole, centrum světového obchodu, politiky, ale také vzdělání, kultury a zábavy. Film Povídky z New Yorku ovšem dokazuje, že existuje tolik podob tohoto města, kolika očima se na něj podíváme. V tomto případě očima tří výrazných režisérských osobností. Tři příběhy, tři různé pohledy, tři odlišné autorské rukopisy. V úvodní povídce, nazvané Lekce, sledujeme očima Martina Scorseseho uznávaného malíře, který se potýká nejen s tvůrčí posedlostí, ale také se svým rozháraným osobním životem. Francis Ford Coppola se ve své povídce Život bez Zoe dívá na New York okouzlenýma dětskýma očima, zatímco Woody Allen zůstává v závěrečném segmentu Oidipus dnes věrný svému oblíbenému typu neurotického hrdiny s nevyřešeným vztahem nejen ke své matce. Tři příběhy, každý úplně jiný, tři kamínky do fascinující mozaiky jménem New York. (Česká televize)

(více)

Recenze (182)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Z prvních dvou příběhů mi bylo fyzicky na zvracení. Nemůžu se rozhodnout, který byl více debilní. Každopádně nic srovnatelně debilního jsem dlouho neviděl. Nechce se mi věřit, že je měli na svědomí takoví velikáni jako jsou Scorsese a Coppola. Na Scorseseho příběhu byla dobrá pouze hudba. Na Coppolově příběhu nebylo dobrého vůbec nic. Od předčasného ukončení svého trápení mě držel fakt, že se jedná o tři příběhy, tudíž pokud vás jeden krajně irituje, máte stále naději, že ten následující bude lepší. Celé to zachránil Woody Allen, jehož povídka o komplikovaném vztahu s maminkou vypadala vedle těch dvou paskvilů jako mistrovské dílo. Jako jediná měla myšlenku hodnou filmového zpracování a jako jediná disponoval nějakým tím humorem. Allen si se svými kolegy vytřel tu část těla, kde končí záda a začínají nohy. Zrekapitulujme si to. Scorsese - Odpad! Coppola - Odpad! Allen - 3 *. Dohromady 1 *. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybrala uživatelka mat.ilda. Výzva se týká právě Woody Allena a trošku mě mrzí, že mu pánové zprznili svými režisérskými omyly doposud velice kvalitní hodnocení. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

V tomhle povídkovém klání je v mých očích vítězem jednoznačně Woody Allen, v těsném závěsu se drží Martin Scorsese a na samém chvostu visí Francis Ford Coppola, k čemuž mohl drobně přispět také fakt, že se v New Yorku jako jediný z těch tří nenarodil. Jelikož mě Woody Allen svou výtečnou satirou o věčně dohlížející matce opravdu hodně pobavil, tak jsem to promítla do výsledného hodnocení přidáním jedné hvězdičky navíc. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

No podstatu, alebo hlbší zmysel týchto príbehov alebo nejakú vypovediacu logiku som teda vôbec nepochopil. Klasická analýza a štúdia časti životov obyvateľov z New Yorku. Prvý od Scorcseseho má akú-takú pointu aj námet celkom zaujímavý, línia komédie tiež do pohody. Coppolova časť je taká milá rozprávka, poteší, ale ničím zvlášť výnimočná nie je. Časť s Allenovho pera má však aj niečo do seba, hlavne po komediálnej stránke. Takže po poradí Allen, Scorcsese, Coppola. 65%. ()

Lamiczka 

všechny recenze uživatele

Jedno město. Tři režiséři zvučných jmen, tři povídky ze života místních obyvatel. První příběh (Martin Scorsese - Životní lekce / Life Lessons) vypráví o slavném malíři, který až fanaticky miluje svoji mladou asistentku a múzu v jedné osobě. Jejich vztah je však nevyvážení a oba protagonisté trpí. Ve druhé povídce (Francis Ford Coppola - Život bez Zoe / Life without Zoe) se ocitáme v až fantastickém světě malé dívky, kterou její bohatí rodiče doslova nechali na pospas sobě samé. Mladá slečna má doslova vše, na co si vzpomene, ale to co jí opravdu chybí, jsou její vlastní rodiče, kteří na ni nemají čas a jsou stále na cestách. Poslední kousek (Woody Allen - Oidipus dnes / Oedipus Wrecks) je o vztahu dospělého muže a jeho matky, jež ho neustále pronásleduje. Při kouzelnickém vystoupení záhadně zmizí a jestli si syn myslí, že se jí konečně zbavil - velký duch (či co to je) jeho matky se stejně záhadně objevuje na newyorském nebi. Tři slavní režiséři se podíleli na tomto nesourodém dílku. A ač jsou to jména, která by měla zaručovat přinejmenším dobrou podívanou, tak se někde něco muselo pokazit. Pravda, při první povídce mě ke konci již lehce začalo hrabat na mozek, druhou jsem si myslela, že už mi hráblo úplně, ještě, že poslední přinesla kýžené odlehčení a zahojení rozdrásaných nervů. Vztah malíře a mladé holky je divný, nechápu, jak by ve skutečnosti mohl někdo tohle všechno vydržet, naopak mi přišel celý příběh zbytečně dlouhý a bez většího nápadu. Druhý příběh se mi už vůbec nelíbil a to, že končí v Římě odporuje názvu celé téhle maškarády (konkrétně v této jedné povídce). Pošramocenou reputaci tady velice skvostně napravuje Woody Allen, který je zárověň i v hlavní roli syna naprosto vynikající, vtipný. Jakoby věděl, že po tom všem, co předvedli kolegové, musí přijít s něčím bombastickým. I když je příběh lehce fantastický a nereálný, vše dohání svou odlehčeností, humorem a naprosto dokonalou obří matkou na obloze. Za to třikrát díky a zbytek už nikdy více. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak Woody Allen svojim nemenej slávnym kolegom ukázal, ako sa majú točiť filmy z New Yorku, jeho poviedka bola suverénne najlepšia. Niežeby tie predchádzajúce dve boli vyslovene zlé, to nie, ale suma sumárum, boli to len také taľafatky o ničom s veľmi nevýrazným rozuzlením. Zato tá Allenova mala šmrnc, jeho zmysel pre humor, skvelý námet na ktorom sa dalo budovať a perfektné rozuzlenie. Skrátka dal do nej kus seba presne tak, ako to mám u neho rád. 70/100 ()

Galerie (19)

Zajímavosti (14)

  • Film byl natočen přibližně za 15 milionů dolarů. (Pitrsss)
  • Steve Buscemi si koncipoval a napsal svou roli sám. (HellFire)

Reklama

Reklama