Režie:
Christoph SchlingensiefKamera:
Voxi BärenklauHudba:
Tom DokoupilHrají:
Udo Kier, Marie-Lou Sellem, Volker Spengler, Margit Carstensen, Franz Josef Strauss, Dietrich Kuhlbrodt, Andreas Kunze, Alfred EdelRecenze (4)
Schlingensief měl skvělou příležitost vykřesat z toho skvělého námětu mnoho bizarní zábavy, ale já se tím prokoukal bez jakékoliv odezvy, ačkoliv tenhle film měl veškeré predispozice mě bavit. Děj se totiž odehrává v nacistickém bunkeru nad nímž se ozývají dopady bomb a zešílenšivší Hitler a jeho štáb se dopouští řady exesů pod vlivem ponorky a hroutícího se megalomanského tripu o tisícileté říši. Mnoho dobrých námětů však bylo znehodnoceno nedostatečně vypracovaným dějem a situacemi v něm. Problém je, že to, co se ve filmu děje, působí jen jako série random scének a dialogů, které nejsou ani zdaleka tak zábavné a bizarní jako to, co mě samotného při sledování napadalo a co bych viděl raději než to, na co jsem se zrovna koukal. Jak hodnotit film, jehož námět považuji za náramně humorný, ale ve výsledku jsem se ani jednou nezasmál? Šlo z toho vykřesat podstatně více. ()
V přímém provokativním kontrastu vůči idyličnosti a povznesení se nad dějiny "Nebe nad Berlínem" vytvořil Christoph Schlingensief absurdní frašku o vyšinutosti, rozkladu a zhůvěřilosti vrcholu stoleté říše aneb posledních chvil ve vůdcově bunkru. Jeho Peklo pod Berlínem se tak cachtá v exaltovaném šílenství, absenci logiky a hedonistické bestialitě. "100 let Adolfa Hitlera" odstartovalo Schlingensiefovu tvůrčí linii konfrontačních karnevalových rejů. V jejím rámci představuje režisérovo nejpřístupnější (byť ne nutně nejlepší) dílo, protože je nejméně zatíženo dobovými fenomény, respektive je přímo cituje, zatímco nadcházející filmy, obzvláště další dva díly jeho německé trilogie, dnes působí značně krypticky. ()
Gesamtkunstwerk ss. ()
Peklo pod Berlínem natáčeno kdesi ve sklepě jako kopie posledních dnů vůdce. Drsná satira.(50%) ()