Režie:
Lamberto BavaScénář:
Dardano SacchettiKamera:
Gianlorenzo BattagliaHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Paolo Malco, Lara Wendel, Barbara Scoppa, Eliana Miglio, Gianpaolo Saccarola, Ecuko Kozakura, Giuseppe Marrocco, Dino ContiObsahy(1)
Policista Nicolo po brutální hádce se svou nevěrnou manželkou odchází z domu. Chvíli poté zjistí, že jeho manželka byla ubodána sekáčkem na led. Stává se automaticky hlavním podezřelým. Proto se tajně spojí s policejní psycholožkou Annou, aby mu pomohla z této situace. Anně tato vražda připomene řádění sériového vraha, který má údajně být už osm let po smrti. (Chatterer)
(více)Recenze (24)
No musím říct, že se Lamberto po tátovi pochlapil a velice důstojně převzal giallo štafetu. Bava mladší navíc obohacuje snímek o žánr slasheru, a tak maniak řádí, jak na běžícím pásu. Krví se nešetří, přijdou na řadu i pěkný úchylárny (robot rulezz) a k tomu ještě "Argentovská" scéna z opery. Po delší době, jsem byl také s pointou úplně vedle, takže velice příjemně strávený giallo večer. 3,5* ()
Netušil jsem, kdo bude vrah a ani jsem si nikoho netypoval. Mnohem víc mi totiž přicházelo na mysl, jak v giallu, kde má být všechno promyšleno do nejmenších detailů, může být tolik logických děr a filmových chyb. Za všechny aspoň finální scéna v hotelu, kdy byly občas rolety stažené a hrálo se na tmu, pak byly vytažené nahoru a stejně byla tma a pak už bylo úplně jedno, jestli je světlo nebo ne. Rolety zmizely samy od sebe a v celém hotelu bylo jak mávnutím kouzelného proutku naprosté světlo. Nebo když vrah připevnil Carol k hodinkám, které si zapomněla v muzeu vražednou zbraň a ještě k tomu skoro slavnostně zabalenou. To jako ten vrah fakt mohl počítat s tím, že si tam ty hodinky zapomene, vzápětí zjistí, že je nemá a vrátí se pro ně? To už je trochu moc, ne? Jinak samozřejmě fajn. Giallo nikdy nezklame a můj celkový dojem byl opět výrazně kladný. ()
Talianske gialoo pretkane kriminalkou - avznikol velmi slusny fryler. Spechvova scena maximalne pripomenula Hitchcockovo Psycho 1960, potom nastupia zalezitosti ako zeny v ohrozeni, ktore ktosi vrazdi, strasidelna atmosfera funguje, ale len tak na pol plynu. Herci su dost neznami, ale odohrali to dobre, dialogy nadpriemerne . 65 % ()
Žluťoučké krimi plné krásných mrtvol! Vrah se nespokojí s jedinou obětí, kvůli které padá vina na někoho jiného. Sprchová scéna je samozřejmě poctou té z Psycha, tahle je pěkně krvavá. Sekáček na led, pistole, břitva, velký nůž, pohrabáč a černé kalhotky. V tomhle filmu se zkrátka vraždí ledasčím. Nahoty je sice poskrovnu, ale zůstává celkový hezký vizuál s vytříbenou estetikou, jak to jen Italové umí, pohledné dívky, spousty krve (i když třeba práce s mixerem je mimo kameru) a skvělá Simonettiho hudba. Ta dokáže navodit patřičné napětí, když dívky prchají před vrahem... Občas padne i nějaký vtípek. ,,Ty vypadáš, jako by ses vyspala s celým fotbalovým mužstvem!",,Kéžby....měla jsem noční můry..." ()
Vyvražďovačka, začínajúca sprchovým mordom manželky kriminalistu v štýle Hitchcockovho Psycha. Tajomné dusno pred vraždami žien v ohrození, hmlový opar v závere spolu s ťažko odhadnuteľným páchateľom vytvorili pôsobivú taliansku kriminálku s atmosférou a pár logickými kiksami. Odhalenie je prekvapivé. Vzhľadom na charakater a spôsob dolaďovania tiel zamordovaných slečien zároveň aj pomerne ťažko uveriteľné. ()
Zajímavosti (3)
- Pracovní názvy filmu byly taky The Midnight Killer a You'll Die at Midnight. (Chatterer)
- První vražda ve sprše je pocta Hitchcockově Psychu. (Chatterer)
- Scéna, když vrah útočí přes dveře na Monicu (Eliana Miglio), připomíná známou scénu z filmu Osvícení (1980): „Here's Johnny!“ (griph)
Reklama