Reklama

Reklama

Bob Hoskins a Cathy Tysonová v zajetí neúprosných zákonů londýnského podsvětí. Příběh exkluzivní černé prostitutky Simony, lapené do pasti jejího povolání, z níž není úniku, a prostomyslného podvodníka s dobrým srdcem George. Setkají se po Georgeově propuštění z vězení, když je George svými bývalými zaměstnavateli odměněn za odsezené roky místem Simonina šoféra a ochránce. Po počáteční vzájemné averzi se mezi nimi postupně vyvine zvláštní citové pouto, jejich vztah je však v nemilosrdném prostředí londýnského podsvětí předurčen k tragickému konci.
Neil Jordan se nechal inspirovat textem stejnojmenného evergreenu Nat King Colea – za maskou ženina úsměvu se skrývá příliš mnoho prožité bolesti a nenaplněné lásky. Tvůrci filmu se záměrně nesoustředili na lineární vyprávění vlastního příběhu, ale akcentovali melancholickou, ponurou atmosféru Londýna s jeho nočními kluby, vykořisťovanými šlapkami, bezohlednými pasáky, pornoobchody v postranních uličkách i s dobře situovanými pány s podivnými choutkami. Bob Hoskins byl za tuto roli nominován na Oscara a získal za ni Cenu za nejlepší mužský herecký výkon na 39. MFF v Cannes, Zlatý glóbus a řadu dalších cen. (Česká televize)

(více)

Recenze (45)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Kriminálník Bob Hoskins vozí po Londýně luxusní šlapku, která (stejně jako on) pracuje pro ultraslizkého Michaela Cainea a má jakousi nevyřešenou, na povrch zvolna vyplouvající minulost. Film se šourá stejně jako Georgův sedan (občas také podobně šlápne na plyn) a trvá mu hodinu a tři čtvrtě než řekne, co říct chtěl. Bohužel si myslím, že toho mohl říct mnohem víc - scénář je obzvlášť v poslední třetině tak trochu mdlý a zmatený. Vyústí ovšem ve vcelku logický závěr, za což jsem tvůrcům děkoval. Herci jsou v Moně Lise skvělí, povedla se i Kamenova hudba a kamera... Jenže na staršího příbuzného z Ameriky, Scorseseho Taxikáře, to nemá. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Nebudem tu rozoberať fundovanosť Neila Jordana pri exkurze do sveta resocializovaných väzňov, pasákov a prostitútok, nad ktorého teoretickou pravdivosťou mi šklbe úsmevom a vystačím si s tým, že sa na jeho staršie filmy príliš nechytám. Zaradenie do cyklu postarších kúskov s Bobom Hoskinsom na Cinemaxe je chvályhodné a som rád za takúto osvetu (byť The Long Good Friday bol neporovnateľne lepší), ale je to nevyrovnané a čím ďalej stále citeľnejšie rozvláčne, ku koncu už hraničiace s vzťahovou fikciou ako z treťotriedneho romantického románu pani Pilcherovej. Zachraňuje to Cathy Tyson a prítulný Robbie "Hagrid" Coltrane. 70% s odretými ušami. ()

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Chmmmm....tenhle "britský Taxikář" je nevyvážený. První polovina je krásně našlápnutá ke 4*, jenže pak se příběh začně ubírat až moc nepřesvědčivými směry. Vysvětlení minulosti, vztahů některých postav by se taky hodilo. Závěr je působivý, ale bohužel už vyšumí do ztracena. Chyba ve scénáři, ne v režii. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Docela by me zajimalo, jestli Beresford pred tocenim Ridice slecny Daisy tenhle film videl. Ale jinak tohle je samozrejme spis drsnej krimi thriller, kterej ukazuje spinu ulic a vsudypritomny bordely a devky. Pribeh neni nikterak slozitej, bud Hoskins vozi devku k zakaznikum, nebo po bordelech hleda jinou devku, takze je jedine dobre, ze Jordan obsadil do hlavni role prave Hoskinse. Kterej krome toho, ze opravdu pusobi dojmem, ze by v tomhle prostredi klidne moh zit a umi v tom chodit (i kdyz obcas ma naprosto stupidni otazky a neco nechape), je zaroven silenej prudas, kterej je pulku filmu rudej vzteky a neustale se s nekym dohaduje nebo na nekoho rve. Lip sem ho opravdu asi hrat nevidel, takze ta bohuzel jen nominace na oskara je hodne zaslouzena. No a co se tyce konce filmu, krome toho, ze to pusobi lehce useklym dojmem, tak je ten konec docela debilni. Jordan ma lepsi kousky, ale stejne se jedna o slusnej thriller za lepsi 3*. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ODKIAĽ VÁS VYHRABALI?" ,,SPOD LOPÚCHA." __ O filmovej ,,Mona Lise" som sa dozvedel niekedy v prvej polovici predchádzajúcej dekády - čo je už hodne liet - kde mi bola predstavená v akomsi dokumentárnom seriály o filmovej hudbe jej titulná melódia, ktorej tóny sa mi odvtedy vryli do makovice a boli tým hlavným, prečo som ju chcel vidieť. Kamenova hudba bola pritom pre mňa prekvapivo striedma, ústredná melódia sa objavovala väčšinu času iba v náznakoch a viacej sa ukázala až počas Hoskinsovej návštevy kúpeľov. Ku väčšej príťažlivosti pomáhajú zápletke špinavé londýnske lokácie a viaceré herecké výkony. Michael Caine sa tu veľmi neukazuje, preto sa dianie na obrazovke podriaďuje dobre vybratej Cathy Tyson a Bobovi Hoskinsovi, ako stvorenému do úloh životom bitých kriminálnikov a primitívov bez štipku vychovania a vkusu. Medzi zvlášť vyhrotené a divácky náročné patria scény z kostola a záver na móle s následným surovým dôvetkom, ktorý naznačí zvyšok príbehu bez toho, aby bol ukázaný. A musím dodať, že ma absolútne zvalcoval Robbie Coltrane a jeho spôsob života. Sám sa zatiaľ o taký márne pokúšam... (375. hodnotenie, 26. komentár k filmu) ()

Galerie (33)

Zajímavosti (3)

  • Postava Georga bola ponúknutá Seanovi Connerymu. Hoci obdivoval prácu Neila Jordana a chcel s ním spolupracovať, úlohu odmietol, pretože sa mu nepáčila. (m.a.t.o.)
  • Prostitútky, ktoré sa objavia vo filme, nie sú herečky ani komparzistky, ale skutočné prostitútky. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama