Režie:
Petr ZelenkaScénář:
Petr ZelenkaKamera:
Alexander ŠurkalaHudba:
Jan PonocnýHrají:
Klára Melíšková, Hynek Čermák, Václav Neužil ml., Tereza Ramba, Marek Adamczyk, Miroslav Krobot, Martin Myšička, Pavla Beretová, Berenika Kohoutová (více)Epizody(12)
-
Jiří Arch (E01)
-
Studio B (E02)
-
Budování mediálního obrazu (E03)
-
Vulgarismy (E04)
-
Ženské zbraně (E05)
-
Supervizor (E06)
-
Černý prodej filmů (E07)
-
Ceny Františka Filipovského (E08)
-
Inzerát (E09)
-
Monitoring (E10)
-
Destrukce (E11)
-
Poslední dabing (E12)
Obsahy(1)
Komediální seriál Petra Zelenky vychází ze stejnojmenné divadelní hry, kterou režisér a scenárista napsal pro Dejvické divadlo. V komediálním seriálu začíná příběh o malém dabingovém studiu ZERO smrtí jeho majitele, režiséra Archa, Evina manžela. Zneuznaná herečka Eva (Klára Melíšková) studio po svém muži zdědí. Její ambicí je přetvořit jej v úspěšný a respektovaný podnik, což je pro ni zároveň způsob, jak si tak trochu vyrovnat účty s osudem. Studioví technici Pavel (Václav Neužil) i Karel (Hynek Čermák) jí v tom nezištně pomáhají, motivováni tajnou láskou jak k ní, tak k profesi samotné. Aby dostali bankovní úvěr na modernizaci studia, rozhodne se Eva přijmout syna bankovního ředitele Davida (Marek Adamczyk) a také Karlovu promiskuitní sestru Ladu (Tereza Voříšková). Studio ZERO ale především potřebuje sehnat nového kmenového režiséra. Angažují sice schopného, ale neurotického a agresivního Jandu (Miroslav Krobot). Herci začínají díky Jandovým metodám práci ve studiu odmítat a dabování se z nouze ujmou samotní technici. Firma jde ke dnu. Eva se cpe koktejlem „fejkových“ prášků, které jí dodává její přítelkyně Lenka (Pavla Beretová), a vrhá se do ponižujících vztahů. Nakonec, když mají být studio a pozemek, na kterém stojí, prodány developerům, se Pavel s Karlem rozhodnou, že se nevzdají jen tak snadno… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (216)
Je mi líto špičkových herců, kteří by dokázali plasticky ztvárnit kohokoliv, jenže Zelenka je svým scénářem cpe do jednorozměrných karikatur. Melíšková by zvládla bez problémů zahrát se všemi odstíny domácí paničku, která se tragikomicky po smrti manžela snaží postavit na vlastní nohy a naráží na své sebeklamy (Ženské zbraně), jenže nakonec je z ní v Zelenkově podání karikatura naprosté blbky. Voříšková a Adamczyk nemají ani to - celých dvanáct dílů jsou jejich postavy charakterizovány pouze promiskuitou. A Neužil ml. s Čermákem jsou prostě hodní ňoumové hledající svou bohyni, které by mohli sloužit. Češi se konečně naučili točit sitcomy jako v Americe, jen s tím rozdílem, že tady jsou všechny postavy bezcharakterní svině. Snad se někdy v budoucnu naučíme točit i "dramedy". ()
Zelenkovou devizou je schopnost vytvořit podivíny, ke kterým člověk velmi snadno přilne. Jedna hvězda proto padá za všechny nadšence z dabingového studia. Druhá je za skvělé herecké výkony v čele s Klárou Melíškovou. Její rozpolcená a snadno manipulovatelná Eva, která je ochotná pro úspěch použít i ženské zbraně, budí chvílemi naprosté pohrdání a v zápětí ji člověk lituje. Mě nejvíc bavil Václav Neužil v roli nadšence Pavla, jehož nápady oscilovali mezi genialitou a neprostým tupectvím. Třetí hvězda je za nostalgiii, kterou ve mě Dabing street dokázal vyvolat. Seriály, ve kterých se mísí humor s melancholií prostě miluju. Čtvrtou hvězdu si Dabing street zaslouží za využití skladby Little Fury Things pro úvodní titulky. Tu jsem do té doby neznal a hned se mi zalíbila. "Na kokota musíš kokotsky!" ()
Na začátku dokázali navodit příjemnou atmosféru, která způsobila, že jsem se na to pravidelně těšil, bez ohledu na neustále se střídajícî kvalitativní vzestupy a totální držkopády. Tahle partička je mojí krevní skupinou, jestli se mi má někdo postarat o dobrou televizní zábavu, tak to budou v českých luzích a hájích právě oni. Tentokrát to tak úplně nevyšlo, uměl bych si to představit vážně lepší, ale rozhodně je nezatracuji a naopak doufám, že je obecně vlažné přijetí neodradí od dalších televizních, případně filmových projektů, protože do Dejvic to mám daleko. ()
Mé velké očekávání dalšího díla Dejvického divadla bylo z počátku hodně dobře naplňováno, vrcholilo výtečným devátým dílem, ovšem pak už to šlo jen z kopce. Předposlední díl veškerou výbornou práci všech zúčastněných úplně podkopal, závěrečný díl sice všechny nešvary uhladil, ale nezahladil. Dle mého soudu tady byl obrovský potenciál, který Zelenka postupně hatil až ho zhatil úplně. Rozjezd super, konec slabý a v podstatě seriál ke konci už jen vyzníval do ztracena. Škoda, že bylo tak málo Krobota, ten mi vyloženě chyběl, škoda tolika vulgarit a sem tam scén zcela zbytečně dlouhých a nezábavných. Čekal jsem víc. ()
Myslím, že situační komedie prostě není z těch žánrů, které skutečně v našich luzích a hájích ovládáme, přestože nějaká ta výjimka potvrzující pravidlo se již samozřejmě urodila. Tedy ne, že bych se u toho vůbec nebavil, ale celé to jede hodně na hraně a poměrně často se to přes onu pomyslnou čáru překuluje, a to jsou právě ty chvíle, kdy mi úsměv zamrzá. Takže do příště by to alespoň chtělo trochu potrénovat balanc. 60 % ()
Galerie (143)
Zajímavosti (38)
- Díl dostal označení od České televize „Nevhodný pro děti a mládež“. (sator)
- Seriál byl vytvořen na motivy divadelní hry Dabing Street (2014). (TomasSlach)
- Ivan Trojan (Ivan Trojan) vysvětluje, že nedabuje proto, aby neztratil herecký civilní projev. Ve skutečnosti daboval už od roku 1987 a i v době natáčení tohoto seriálu se věnoval dabingu a měl za sebou stovku rolí. (sator)
Reklama