Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh samorostlého muže, který má prožít zbytek života v nemocniční izolaci. Děj se odehrává v roce 1960 na infekčním oddělení jedné nemocnice, kde je jako bacilonosič izolován starý Prepsl, světoběžník a tulák bez rodiny, člověk s osobitým pojetím svobody. Zpočátku odmítá přizpůsobit se tvrdým podmínkám izolace a několikrát se pokusí o útěk, ale časem naváže přátelství s dezinfektorem Kafkou, uklízečkou Katkou, mladičkou pacientkou Mankou a se svým spolubydlícím, stejně postiženým dědou Bartůňkem. Vztah k těmto lidem způsobí jeho proměnu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (203)

MM11 

všechny recenze uživatele

Kruté až do samého konce... Celkovou dramatickou stavbou příběhu dosti nevybíravý film. Onu „lidskost“ (nedefinovatelné, ale často mě při sledování napadlo) naplňuje vcelku jedině úžasný Rudolf Hrušinský. Kachyňa jakoby celý čas metal blesky a hledal nejzbědovanější rohy nehostinné nemocnice, přičemž mu Hrušinský odpovídá aktivitou a touhou nepodřídit se osudu. Naturalismus prostředí funguje, jak bývá zvykem u podobně orientovaných námětů, od jemu podobných je pro mě přidanou hodnotou právě titulní kreace. Ostatní v Hrušinského stínu dělají, co musí, zatímco velký živel se pokouší o marný „přelet“. Jsou daleko povzbudivější filmy, přesto bych se nebál tomu věnovat ještě jeden „šedý večer“... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Příslovečný herecký koncert Rudolfa Hrušínského, jehož postava se silně pábitelskými rozměry je středobodem dalšího vynikajícího filmu Karla Kachyni. Začátkem 80. let už mu zase režim dovolil, stejně jako Rudolfu Hrušínskému, točit i výrazně hlubší věci, vznikla tak řada výborných filmů postavených právě na této osvědčené umělecké spolupráci velkého režiséra a velkého herce. Postava starého Prepsla, symbolizujícího v sobě vnitřní i vnější lidskou svobodu, konfrontovaného s faktem jejího omezení a posléze i její úplné ztráty, je kompilátem životní moudrosti, vitality i vůle po životě a k němu neoddiskutovatelně přináležející svobodě, což se dá díky době natočení filmu interpretovat i víceméně symbolicky. Prepsl se jí nevzdá, i když mu je výměnou za nejistotu a materiální nedostatek nabídnuta, byť represívně, soustavná péče a zázemí, pěkná metafora k ,,materiálně laskavé" době normalizace. Pozor, vizita! coby komorní drama obstálo ve zkoušce časem a i dnes jeho sledování přináší zjevné obohacení, minimálně umně navozenou atmosférou doby počínajících 60. let, kdy bylo ještě normálním územ v nemocnicích kouřit...vůně tabáku tak zvěrohodňuje onen civilizační skok, jaký naše společnost od té doby urazila... ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Bývalý lamač dívčích srdcí a jejich osobní kominík, který se prostříkal celým světem a nasbíral hromadu pohlavních mikropřátel, je najednou donucen strávit zbytek života na několika metrech čtverečních, což se mu nezdá býti dobrým nápadem, a tak se zoufale snaží prchat. Trošku mi snímek připomíná Formanův přelet. V čele snímku stojí skutečně božsky hrající Hrušínský a pár jeho sekundantů. Celý snímek se táhne ve víru jedné obrovské one man show, takže kdo si rád poslechne, kterou slečnu Rudolf za svých mladých let prznil, ten si přijde na své. Na své si však přijdou i ostatní, protože za sexuálními historkami je schovaný hluboký příběh o lidské podlosti a na druhé straně i o nekonečné lidskosti a dobrotě srdce. ()

progression 

všechny recenze uživatele

Když se spojí režisérská genialita Karla Kachyni s geniálním herectvím Rudolfa Hrušínského, okoření se to mj. ženským faktorem v podání Veroniky Jeníkové a dalších, vznikne geniální a nezapomenutelné dílo, kde realita, absurdita, tragično i komično se mění tak často a přitom zcela přirozeně, že jen sedíte a ani nedutáte, aby vám ani špetka tohoto "koncertu" neutekla. Výborně se hodící Fišerova hudba a pestrá přehlídka životních mouder, hlášek i sarkasmů v podání nezapomenutelného pana Prepsla, ale i dost nadčasové a realistické znázornění života a společnosti.. "Někdo roznáší mikroby, jiní zase blbosti. Těch druhejch bohužel přibývá" ... ()

topi 

všechny recenze uživatele

Karel Kachyňa opět dokazuje, jak stačí málo ke štěští a dá se natočit dokonalý a lidský snímek. Tahle hořká a v podstatě dost smutná komedie je hereckým koncertem Rudolfa Hrušínského a Ludovíta Grešša (výtečně nadabovaný Otou Sklenčkou). Kamera Jana Čuříka přímo vtahuje do děje a občasný překrásný hudební motiv na foukací harmoniku od Luboše Fišera je jako by po srdci hladil samet. Jedinečný film, který nepostrádá touhu po svobodě, životě a lásce. Pane Kachyňa - smekám před Vámi! ()

Galerie (42)

Zajímavosti (24)

  • Rudolf Hrušínský (Prepsl) rozpráva, že bol na bále v Mangali tancovať štvorylku a bola mu predstavená kráľovná Rumunská, ktorej robil partnera. Mangália je prístavné mesto v Rumunsku, na pobreží Čierneho mora. Dotyčná kráľovná bola Marie Edinburská, ktorá bola kráľovná Rumunska v rokoch 1914 až 1927, mala nespočetne veľa milencov a mimomanželských vzťahov. A jej muž ako ho pán Prepsl nazval "prdítko vousatý", bol Ferdinand I. Rumunský. (Raccoon.city)
  • Pre režiséra Kachyňu bol dlhú dobu jasnou voľbou pre obsadenie pána Prepsla Vladimír Menšík, s ktorým krátko predtým spolupracoval vo filme Lásky medzi kvapkami dažďa (1979). Keď ale uvidel hrať v Zlatých úhoroch (1979) jeho hereckého kolegu Hrušínskeho, svoj zámer prehodnotil. Hrušínsky sa mu javil ako väčší tragikomik. Navyše s Menšíkom to bolo už zložitejšie. Každý deň niečo mal, predstavenie, zájazdy, natáčanie a do toho na tom po zdravotnej stránke nebol už úplne najlepšie. (Raccoon.city)
  • Všechny scény z nemocnice se natáčely v areálu Bohnické psychiatrické léčebny. (Gastovski)

Související novinky

Bořivoj Navrátil: 1933 - 2011

Bořivoj Navrátil: 1933 - 2011

01.11.2011

Po dlouhé, těžké nemoci zemřel dlouholetý člen činohry Národního divadla herec Bořivoj Navrátil. Kroměřížský rodák studoval na ekonomické škole v Jihlavě, následně na brněnské JAMU, kde absolvoval v… (více)

Reklama

Reklama