Reklama

Reklama

Jak si nepodělat život

(seriál)
  • angličtina How Not to Screw Up Your Life (festivalový název)
Drama / Komedie / Psychologický
Česko, 2019, 5 h 20 min (Minutáž: 74–84 min)

Hrají:

Ondřej Vetchý, Eva Hacurová, Tereza Brodská, Miroslav Krobot, Eliška Křenková, Marika Šoposká, Vít Gajdoš, Jan Jankovský, Petr Motloch, Radek Bruna (více)
(další profese)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Učitelka základní školy s mindrákem ze své nadváhy, bankovní úřednice, které se najednou objeví podivný ekzém kolem očí, stárnoucí majitel nonstop lahůdek v nešťastném manželství, osamělý muž žijící v lesích a cizích chatách… můžou přežívat dál se svým problémem, skrývat ho a neřešit. Anebo se s ním porvou a za cenu šrámů a ran si svůj život opraví k lepšímu. Autorka cyklu Tereza Kopáčová představí příběhy, se kterými se můžou diváci jednoduše ztotožnit. (Česká televize)

(více)

Recenze (41)

Olík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako televizní produkce těžký nadstandard. Čtyři příběhy, čtyři pohledy na svět, čtyři solitéři. Co kus to originál – co kus to kvalitně strávený čas. Genderově vyvážené, rozmanité, žádná plochá krajina. Sice jsem každému jednotlivému dobrodružství dal za tři, ale cyklus jako celek si zaslouží o hvězdu navíc….už jen pro to, že se pořád bavíme o veřejnoprávním televizním večeru. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nejlepší herečkou celé minisérie je Eva Hacurová. Škoda, že Nonstop lahůdky nenatočila Kopáčová nebo Karas, scenáristicky nejlepší a se skvělou ústřední hereckou dvojicí. Hřebejk by už toho opravdu měl nechat, je vidět, jak ho natáčení otravuje, nebaví, dokonce snad i nudí. U lopaty by dříve talent rozvíjejícímu režisérovi mohlo být lépe, tedy nám divákům by určitě bylo lépe, kdyby šel Hřebejk zase o dům dál. U všech dílů je solidní kamera i hudba, u tří i velmi dobrá režie. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úplně mi není jasný, proč tenhle čtyřdílnej seriál vůbec vzniknul a jakej si kdo představoval, že bude mít přínos. Působí to na mě jako snaha o českej Netflix. Ale co už, máme to tady, tak to pojďme hodnotit. Oceňuju, že každá povídka má silný tahouny v hlavních rolích a úroveň zpracování je vlastně dost vyrovnaná. Co u mě rozhoduje, tak to je výslednej pocit z námětu, a protože nejsem profesionální kritik, nýbrž divák konzument, můžu to úplně v klidu považovat za bernou minci. Taky se mně líbí, že navzdory názvu jde spíš o návod, jak si život podělat = nikdo ti moc necpe, jak by to teda mělo bejt, přijď si na to sám. Teda krom prvního dílu, to je trošku úlet... Epizody bych zkrátil na dýlku poslední a přidělal bych pár dalších, kdyby se mě někdo ptal. A teď mě omluvte, jedu na chatu přepočítat konzervy. ()

javlapippi 

všechny recenze uživatele

Jednotka trošku menej uveriteľná, hlavne čo sa týka detských postáv, ale zábavná. Dvojka vynikajúca, niečím mi to evokovalo škandinávske a iné nezávislé filmy na ktoré som jeden a pol dekády dozadu chodil do filmových klubov. Veľké plus je typicky české prostredie "bufet na stojáka" a sympaticky navrčaný Krobot. Trojka trochu nuda, ale malo to svoje momenty. Štvorka skvelá, po troch viac-menej komediálnych častiach jedna mrazivo thrillerová, odmeraný Vetchý stretáva v lese pochybné existencie a komplikuje si život. Veľmi dobré, vôbec by mi nevadila prípadná druhá séria. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

První příběh ne s úplně přesvědčivým námětem, ale se solidním emočním nábojem v závěru. Druhej příběh nabízí poměrně fádní výchozí situaci, ve finále ale neotřelou story se solidními herci. Ještě víc debilní výchozí situaci má třetí příběh, opět to ale zachraňuje slušný herectví (Tereze Brodská!). Naprostou lahůdkou je poslední příběh Beze stopy, kterej by si s Ondřejem Vetchým klidně zasloužil velký plátno. ()

Galerie (143)

Zajímavosti (15)

  • Burleska, o kterou v příběhu jde, je literární, literárně-dramatický nebo hudebně-dramatický žánr zábavy, zobrazující komické a fraškovité příběhy se záměrem zlehčit realitu nebo zesměšnit její jevy. K dosažení tohoto cíle autoři využívají také prostředky varieté, kabaretu a striptýzu. Burleska má uměleckou hodnotu jen tehdy, je-li spojena s nadsázkou, ironií, parodií a satirou. (sator)
  • Přestože je Ondřej Vetchý známý svou fyzickou kondicí, režisér při pádu z lávky do ledové vody raději zvolil kaskadéra. (sator)

Reklama

Reklama