Reklama

Reklama

Anděl Levine

Obsahy(1)

Morris Mishkin je starší pobožný židovský krajčír, ktorý žije v New Yorku so svojou ťažko chorou ženou Fanny. Vo svojom živote postupne prišiel o všetko - jeho syn padol vo vojne, dcéra sa vydala a zmizla, jeho krajčírska dielňa vyhorela... Nemá už peniaze ani na lieky pre svoju manželku. Vtedy sa v jeho dielni objaví Alexander Levine, ktorý tvrdí, že je anjel, ktorého zoslal Boh, aby Mishkinovi pomohol. Má to však jeden háčik - anjel Levine je černoch... (STV)

(více)

Recenze (18)

Stegman 

všechny recenze uživatele

Musí být těžké dramaticky zpracovat téma otřesené víry v budoucnost, takové dílo totiž může velmi snadno skončit jako nevěrohodná náboženská agitka anebo jako citové vydírání. Zkušený Kadár nic takového nedopustil a příběh dovedl k působivému konci. Jenže přestože ve mně myšlenky z filmu stále rezonují, nemůžu hodnotit líp než 3 hvězdami: místy se film až neskutečně táhl. ............... P.S.: Říkali jste si někdy, jak by asi zněla jedinečná Liškova hudba v americkém filmu? Jedině tady to můžete posoudit. ()

garmon 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, že co se v roce 1960 zdálo na Kadárově kinu tak progresivní, působí po deseti letech tak starobně. Film vůbec není špatný, nese určitý patos, asi i kvůli přítomnosti Židů. Celé je to kadárovská konverzačka vlastně připodobnitelná k Obchodu na korze, jen ve zcela jiných kulisách. Metafyzický osten není úplně zformulován, respektive - víme, že jde o sílu víry, ale řada motivů to znejasňuje a zamlžuje, takže si nejsem jistý, zda to celé nebylo jen omyl. Nesedí některé dramaturgické detaily, ale co už. Liškova hudba je hodně zvláštní, dlouho jsem ji nepoznal. Amerika pánům úplně nesvědčila, Forman s Taking off nasedl na atmosféru úplně jiné doby. Ale taky nezkoušel dělat hloubky tohodle typu. ()

Reklama

standsiller 

všechny recenze uživatele

Pôsobilo to na mňa veľmi chaoticky. Keď som film začal pozerať, upriamil som sa na vysoko kvalitnú technickú rovinu. Kadár nebol len tak hocijaký režisér a dokázal si ma získať už v úvodných titulkách. Príbeh však začal striedať nálady a atmosféru nemálo miešali aj herci. Nevedel som si vybrať medzi komikou a podtextovou tragikou. Ani po skončení filmu. S postavami som nemal problém stotožniť sa , skôr s témou. Na jednej strane som badal filozofický podtón, na strane druhej satiru. Asi som si mal najskôr prečítať predlohu. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Veliký posun v tématu i zpracovaní od Katky v roce 1949 k Levinovi 1970! Vnitřní přerod je patrný, přesto je to týž tvůrce, který se nebál nakousnout kyselé třešínky ani soudruhům za totality. Drama, které nepostrádá humorný podtext, rámují ženské postavy. Ida Kamińska dokresluje postavení svého životního partnera a zároveň tvoří pomyslný protipól mladé Glorii Foster. Hlavní střet mezi bílým a černým patří ale pánům a nabízí vskutku fantastickou podívanou! Kdo koho tu vlastně zachraňuje? Anděl žida nebo žid anděla? Vybraný kousek! ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Prazvláštní film. Ovšem, velmi lidský. Jedna noc plná zázraků, nadějí, zklamání i očištění. I když je zdejší obsah až příliš přesný, tak ucelený a konkrétní děj nečekej. Přece jen, jsou dny, kdy svůj život řešíme na trochu jiné úrovni, než je ta všední, pozemská, chceš-li hmatatelná. Jsou totiž věci mezi nebem a zemí, které nám mohou připadat neskutečné, ovšem jejich podstata je až příliš jednoduchá. Všichni jsme přeci jen prostí lidé čekající na smrt, že ano? Komediálně dramatický příběh z New Yorku sedmdesátých let je podpořen opět geniálními Liškotóny a Ján Kadár i u společností Metro Goldwyn Mayer a United Arts dokazuje své nesporné tvůrčí kvality. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (1)

  • Americké kritiky vyčítaly Kadárovi, že kamera zobrazuje New York, jako kdyby se na něj díval turista, který se nechce příliš vzdálit od hotelu. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Reklama

Reklama