Režie:
Damien ChazelleScénář:
Josh SingerKamera:
Linus SandgrenHudba:
Justin HurwitzHrají:
Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clarke, Kyle Chandler, Corey Stoll, Patrick Fugit, Christopher Abbott, Ciarán Hinds, Olivia Hamilton, Pablo Schreiber (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Před padesáti lety se půl miliardy lidí mačkalo u televizí, aby v přímém přenosu sledovali přistání posádky Apolla 11 na Měsíci. Krátce nato pronesl astronaut Neil Armstrong slavnou větu „Je to malý krok pro člověka, obrovský skok pro lidstvo,“ a počin, který se stal možná nejodvážnější výpravou od plavby Kryštofa Kolumba, byl tímto úspěšně završen. Stejně fascinující ale byla éra, která tomuto letu předcházela, a životní příběh člověka, jenž dostal to privilegium udělat na Měsíci první „lidský“ krok. Příběh Prvního člověka začíná v roce 1962, kdy začal pracovat jako pilot pro NASA a kdy se musel vyrovnat s osobní tragédií, smrtí dvouleté dcery na nevyléčitelnou nemoc. Pro práci, která představovala permanentní koketování se smrtí si těžko mohli v NASA vybrat vhodnějšího aspiranta. Armstrong (Ryan Gosling) není vesmírný kovboj, který by riziko podstupoval dobrovolně a s frajerským nadhledem, na druhou stranu ani nepanikaří v situacích, kdy mu jde o život. Jeho základním charakterovým rysem je klid. Klid ve chvíli, kdy se ve zkušebním modulu řítí k zemi volným pádem, klid, když odpovídá synovi na otázku, zda se z mise vrátí, klid ve chvíli, kdy dělá onen historický první krok. Protiváhou tomuto klidu je pak absolutní neklid jeho ženy (Claire Foy) a její vnitřní drama, s jakou prožívá jeho každý úspěch, a možnost, že se už nikdy nevrátí. (Cinemart)
(více)Diskuze
Malarkey
všechny recenze uživatele
Jasně, vybízí se srovnání s Interstellar, Gravitace nebo nedej bože (to téma!) Apollo 11. V prvních dvou případech jde určitě o vizuál a ve třetím případě rozhodně o dramatickou stránku filmu.
Nemyslel(a) spíš Apollo 13? 😀
Co to tu meleš za blbosti?
Argument, že když je jednodušší vyslat lidi na Měsíc než to zfejtkovat není důkaz toho, že by to zfejkované být nemohlo.
Vlajka se na záběrech pohybuje z naprosto jiného důvodu, kvůli manipulaci s ní. Poté se nehýbá vůbec. Je zmačkaná a jako pohyb to může vypadat, ale nehýbe se, nemá jak.
Sluneční vítr není proud světla, to za prvé, a za druhé by rozhodně vlajku na Měsící rozhýbat nedokázal.
"Foton má sice mizivou hmotnost (když letí rychlostí světla," vybízí k otázce, jakou hmotnost má při nižší rychlosti než rychlosti světla. (Na to neodpovídej, prosím, to je ironie, kterou vzhledem k tomu, co jsi napsal, ani nemůžeš pochopit.)
Tak jsem četl odpadové komentáře a nedá mi to reagovat na pana Psychora.
https://www.csfd.cz/uzivatel/45828-psychor/prehled/
Kubrick přistání na Měsíci nenatočil z několika důvodů. A tím nejvážnějším je fakt, že pro tehdejší technologii bylo mnohem mnohem jednodušší postavit raketu a přístroje, které vynesly člověka na Měsíc, než natočit film BEZ STŘIHU (!!) v 60 FPS a promítat ho živě bez výměny filmového kotouče.
A ta vlající vlajka? Ano, na Měsíci je +- vakuum, ale existují další vlivy, které vlajkou mohou hýbat. I když jen lehce, ale při nízké gramáži vlajky a šestinové gravitaci stačí i malé síly. Této síle se říká Sluneční vítr. Prakticky s vlajkou pohybuje proud světla. Světlem se dá roztočit i obyčejný motorek - černá strana světlo "pohlcuje" a stříbrná odráží. Foton má sice mizivou hmotnost (když letí rychlostí světla, klidovou má samozřejmě nulovou), ale energii stále má. ;)
na příspěvěk reagoval Castrator
Taky přemýšlím nad tím, čím Akademii tenhle film nasral, protože si jinak Hurwitzovu nenominaci nedovedu vysvětlit. I když jsem zaujatý, soundtrack i film žeru, tak to pořád beru jako obrovitou nespravedlnost.
A k tomu Ryan Gosling - už po La La Landu jsem ho vzal na milost, a v Prvním člověku je bezchybnej. Naprosto. Pokud mu loni Oscara sebral Casey Affleck, za půl roku si pro něj Gosling dojde, neumím si představit, že by se tak nestalo.
Oktavianus
:-D
Já si nedokázal představit, že Hurwitz nebude aspoň nominován (bral jsem vítězství jako skoro jistou věc), a nakonec ostrouhal taky.
Ano. Chrochtám pokaždé, když se na film dívám a při každém poslechu soundtracku.
Tohle je jeden z nejlepších filmů všech dob a je zločin, že je tak nedoceněný.
Tí, ktorí hovoria, že človek na Mesiaci nepristál by mohli ukázať vysvedčenie z matematiky a fyziky. Určite sú to neobjavené talenty.
naprosto výstižné
Mohlo by to být zajímavé, kdyby člověk na měsíci skutečně přistál.
na příspěvěk reagoval Yoshitsune, BrunoAnthony
first man patrí medzi moje obľúbené filmy, ale istý problém s vystavaním osobnej roviny skrátka má, takže súhlasím, že má trochu problém so stopážou. je moc krátky.
Avengers jsou natočeni taky skvěle. Nesouhlasím s tím, že si na ně nikdo po několika letech nevzpomene. Ale to, že lidi kritizují "nudné" a dlouhé scény je pravda. Každopádně problém je někde na půli cesty. Někteří neumí ocenit kvalitně natočený blockbuster. Jiní zase kritizují filmy jako First Man, protože není dostatečně akční. Což neříkám, že je tvůj případ. Jen to tak v poslední době prostě je :D
Bohužel 1 hvězdičku a odpady mají všechny filmy. Někteří trollí, a jiní zase neumí objektivně zhodnotit ani technické kvality (když už jim film nesedne).
Od vzniku už som to videl asi šesťkrát a stále som neobjavil jedinú chybičku. Pre mňa jeden z najlepších filmov minulej dekády. Pravda, je divácky náročnejší, ale keď vidím tie odpady a jednohviezdičkové hodnotenia, tak ma ide poraziť.
Naprostý souhlas. Hodnocení tady něco vypovídá o vkusu a zájmech ostatních. First Man je jeden z nejlepších filmů o vesmíru a lidech vůbec a kdejaký trouba tady smolí komentáře o nudných scénách a přepálené stopáži. Holt většina lidu je prostě nastavená na ty Avengery a vyhypované blockustery co je po letech nikdo nevzpomene
Nechápu, jak to mohlo takhle zapadnout. Že ani Američani na to doma do kina moc nechodili. Jestli to bude tim, že slávu vesmírnýho programu relativizuje, nevim.. Hlavně furt nerozumim strategii oscarový akademie, že Chazellea nebo Hurwitze totálně opomenula. Přitom je to docela ojedinělej blockbuster - citlivej a tesknivej. Navíc technicky na rozdíl od ověnčený Bohemian Rhapsody parádní. Tenhle neúspěch je vlastně docela záhada :)
na příspěvěk reagoval Castrator
Hrozne ma mrzí, ako tomu klesá hodnotenie. Pritom z möjho pohľadu sa jedná o majstrovské dielo bez chýb a nedostatkov. Nižšie hodnotenie ako 3* v tomto prípade naozaj nechápem.
na příspěvěk reagoval Mr.KarlAdler, RavenSpector
Radsej by som sa zahrabal, ako sa takto vyjadrovat. Mne je jedno, ze ta film nebavil, ani ma nezaujimaju dovody. Len som sa pozastavil nad tymi zbytocnymi nadavkami a urazkami.
Pokud nevidíš problém na způsobu, jakým jsi to napsal, tak ti asi není pomoci.
To je problém všech dementů tady na csfd, mají mozek někde v oblacích a vůbec nemají mozek. Napíšu že mi vadí Goslink a tá hysterická matka co hrála nějakou postiženou zrůdu a ty mi napíšeš že jsem nevysvětlil prečo se mi film nelbil? Jdi se zahrabat fakt už jako.
na příspěvěk reagoval Brooks
Milý Večerníčku, bylo to životopisné drama (je to v žánrech) o člověku, který čelil tomu, že mu předčasně umírají blízcí jeden po druhém. A měl dost disciplíny a talentu, že to někam dotáhl.
Názor jak víno. Vlastne si svoje dôvody prečo ti film tak vadí nevysvetlil, len si si zanadával. Nádhera.
na příspěvěk reagoval Yoshitsune, Vecernicek
násilí nic nevyřeší
Jo? Kolik máš let? Mentálně určitě 10, co? Strašně cool a badass. Někdo by měl možná rozkopat držku tobě.
násilí všechno vyřeší
Můžete mi někdo říct o čem ten film byl? Chce se mi blít a toho blba i s tou jeho manželkou bych kopl do držky s rozběhem.
na příspěvěk reagoval TheDarKnig, zelvopyr
Úžasná hudba ALE HLAVNÍ POSTAVA STUDENÁ JAK ČUMÁK.