Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Jae-il JungHrají:
Kang-ho Song, Seon-gyoon Lee, Yeo-jeong Jo, Hye-jin Jang, Woo-shik Choi, So-dam Park, Seung-min Hyeon, Hyun-jun Jung, Myeong-hoon Park, Keun-rok Park (více)Obsahy(1)
Černá komedie režiséra Bong Joon-hoa (Snowpiercer, Okja) sleduje chudou, ale mazanou čtyřčlennou rodinu, která se rozhodne infiltrovat do bohaté domácnosti byznysmena Parka. Co se může stát, když se setkají dva tak odlišné světy? Originální dílo mistrovsky pracuje s prvky thrilleru, dramatu i satiry a přináší vtipný a nepředvídatelný divácký zážitek. Parazit byl oceněný Zlatou palmou a podle mnohých ohlasů se tak stal nejzábavnějším vítězem festivalu v Cannes od dob Pulp Fiction. (Aerofilms)
(více)Recenze (910)
"Film mě příjemně šokoval a nasadil tak pro budoucí filmy, které budu moci zhlédnout, laťku hodně vysoko. Doslova jsem hltala milostné vzplanutí mezi Dahye a Kiwooem a i když se hlavní postavy provinily, oplakala jsem smrt jedné z nich a nešťastný osud zbytku rodiny. Výběr herců byl opravdu vydařený…" více
"Bong Joon-ho presahuje žánre, hrá sa s diváckymi očakávaniami a servíruje za mňa jeho najosobnejšie a najprepracovanejšie dielo. Potvrdzuje, že je jedným z najlepších súčasných režisérov, ktorý nevybočuje zo svojho štýlu a robí filmy pre radosť. Svoju aj divácku. Na záver si požičiam práve jeho…" více
"Oscarový Parazit je jedinečná podívaná, která chytne a jen tak nepustí. Na jedné straně je celá premisa vlastně jednoduchá, a v tom je její krása, neboť ve své simplicitě poskytuje tvůrcům velké množství prostředků, jak si pohrát s divákem. A Bong Joon Ho tohle dovede mistrně, svůj šílený zvrat…" více
"Bong stejně jako ve svých předchozích snímcích dovádí vše k elegantnímu konci, který zřetelně a možná trochu doslovně formuluje jeho kritické postřehy. Veskrze seriózní a umírněný akcent může posloužit i jako „záplata“ pro ty, které v předešlých desítkách minut zaskočily přechody mezi náladami.…" více
"Samotný film chce cez prekrúcanie konvencií poukazovať na to, ako komplikovaná môže byť vzájomná symbióza chudobných a bohatých vrstiev. Aby jednoduchá rodinka mala vôbec šancu na zamestnanie snov, jej členovia sa musia tváriť distingvovanejšie, než naozaj sú. Aj preto si následne o to viac užívajú…" více
"Filmařský velmistr Bong Joon-ho dosáhl Parazitem své zdaleka nejlepší formy od Pečetě vraha z roku 2003 a obhájil tím svou pozici jednoho z nejpřednějších asijských filmových tvůrců současnosti. Z někoho možná zážitek z jeho sledování vyvane o něco rychleji a leckoho asi napadnou i nějaké výtky, ty…" více
"Korejský Parazit začíná s poetikou lehce bizarní podvodnické komedie, aby ji posléze - dozajista ke zděšení útlocitnějšího publika - převrhnul do cynicky groteskního morytátu." více
"Pro ne-artového diváka bude nejpodstatnější, že se postavy chovají normálně – v rámci příběhu, samozřejmě. Ten je vyprávěný jednoduše, je okořeněn černým humorem a vyvrcholí propracovanou zápletkou. Je to korejská společenská satira. Jejich pohledem je třeba chápat ekonomickou nevyrovnanost a…" více
"Tohle totiž není agitka na způsob třeba Kena Loache, v jehož dílem by po odebrání sociálně-kritické roviny mnoho nezbylo (jakkoli je mám sám rád). Parazit pomocí jiných žánrů a vyloženě populárních prvků nabízí obdobně silné, leč neprvoplánové a nepodbízivé sdělení, což je snad nejlepší způsob, jak…" více
"Joon-ho Bong po sobě zanechává ničím nezředěný, dokonale nadávkovaný um. Jeho Parazit je každým coulem ohromující, rafinovaně zběsilá jízda, která si právem získá každého porotce, kritika i nejposlednějšího náhodného diváka, a je živouvcím důkazem toho, že kino ani jako nástroj naléhavé komunikace…" více
"Sociálně uvědomělý, nehorázně zábavný a nečekaně napínavý – takovými slovy a i mnoha dalšími superlativy by se dal popsat korejský film Parazit. Vyniká především bezchybným mícháním žánrů a skvělou hereckou sestavou. Snímek je navíc prvotřídní ukázkou toho, že divácká přístupnost a filmařská…" více
"Parazit v sobě mísí černou zábavu i vážnost poctivého sociálního dramatu, které vybízí k naprosto relevantním otázkám mířícím na současnou společnost. Na nerovnost mezi třídami poukazuje Džun-ho jak komediálně, tak i tragicky. Bohaté postavy, nečekané chvilky napětí, chytré zápletky, plynulé tempo…" více