Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (142)

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Je to tak uzasny film, ze si skutecne zaslouzi 8 Oscaru vcetne nejlepsiho filmu? Ani omylem! On The Waterfront ve skutecnosti neni ani dobry film. Krome nudy se zde vazne moc nenachazi a co ten hype okolo Marlona Branda? Jeden z nejlepsich hercu vsech dob? Come on, podle mdleho vykonu, ktery zde podal fakt ani ve snu (a opet oscarove ocenen). Ocividne dalsi rok, kdy akademici do jednoho jeli na houbickach. 2/10 ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek musím podotknout, že kdyby jste si chtěli vychutnat snímek v celé své kráse, tak by jste se museli vrátit o padesát let zpět, protože jen tak by jste pochopili co tento snímek ve své době znamenal. Poměrně jednoduchý příběh je vykreslel naprosto dokonale a nudit se dozajista nebude. Ovšem to nejlepší na celém snímku jsou herecké výkony, kterým naprosto dominuje excelentní Marlon Brando v jedné ze svých nelepších rolí. Eva Marie Saint zahrála na výbornou škoda, že podobný úspěch nikdy nezopakovala. Závěr je nezapomenutelný a i když je to spíše na čtyři hvězdičky, tak za konec jednu přihodím. Film byl oceněn osmy Oscary včetně těch za nejlepší film, režii a hlavní herecký výkon...... ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Tak dobře, jak hráli herci v tomto filmu ti současní hrát snad ani nedovedou. Jednoduchoučký, ale moc pěkný scénář dal celému snímku ten správný náboj. V době vzniku si musel každičký, kdo film viděl pořádně ustříknout. Marlon Brando je zde v roli Terryho, jenž je součástí skvěle organizovaného zločinu, opět precizní. V podstatě do děje velmi dlouho vůbec nezasahuje a pouze své okolí pozoruje, přičemž je se svým momentálním postavením spokojen. Lee. J. Cobb je rovněž naprosto perfektní. Viděl jsem ho teprve podruhé, přičemž poprvé jsem ho viděl hněvat se společně s dalšími 11 chlapíky. V tomhle snímku je velkým gangsterem, neboť má moc nad přístavem, který představuje největší, ba dokonce jediné místo v městečku, kam si může člověk přijít pro hrst dolarů. Co bylo ve filmu naprosto úděsné byla hudba. Byla příšerně ponurá a rvala mi uši pokaždé, kdy se plně rozezněla. 8 oscarů celkem chápu. Viděl jsem mnoho filmů z podobné doby a ve srovnání s tímto filmem to byly většinou hrozně nudné sračky. Tenhle film rozhodně nudný není. Já jsem absolutně spokojen. Více jsem od snímku nečekal. 3* ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Dnes velmi stručně - Brando byl skvělý (dokonce tak, až jsem mu toho blbečka sežral), Marie Saint taky. Film jako takový není špatný, jeho poselství je prakticky věčné (boj jednoho proti více lidem, dobro x zlo) a posledních deset minut je opravdu skvělých. Ale předtím to byl pouze dobrý film a celou dobu jsem si myslel, že zde dám průměrné (tříhvězdičkové) hodnocení. A právě kvůli těm posledním deseti minutám své hodnocení zvedám. 70 %. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Několik poznámek ke způsobu, jakým je celá tahle podívaná odvyprávěná. 1, Přístav je ze své podstaty otevřené místo, z něhož se dá kdykoliv utéct, přesto jako by nebylo kam. Jako by byl spíše vězením. Tohle film vyjadřuje skrze mimetický popis děje, tedy skrze maximum informací (tzv. nepotřebné detaily přístaviště), které vytvářejí dojem, že se vypravěč drží reality. 2, Celý film vystavuje kolem ústřední postavy Marlona Branda tři úrovně vyprávění. (i) Hlavní linie spočívá v zavraždění jednoho z mužů. Tato linie ovšem nemá jakýkoliv vliv na děj, pouze ho iniciuje. (ii) Tématická vyprávění (různé vložky a analogie) zastupují dělníci coby nosiči tezí, jejich nářky a trudné živobytí. (iii) Vyprávění bez přímé vazby představuje přístav samotný. Pouhá oblast veškerého dění, distancovaná od obyvatel, a zároveň jako by vyprávějící svou vlastní historii skrz tyto obyvatele. 3, Postavy filmu se zdají živé v tom smyslu, že jejich stanoviska neovlivňuje režisér ani scénárista. To je ovšem problém. V několika momentech se nedostává filmu nových impulzů a bylo by tedy vhodné, kdyby buďto vypravěč nějakou osobu dočasně zastoupil a pohnul s dějem, anebo by základní schéma zůstalo, ale rám obrazu by se zahustil více informacemi (falešnými i dějovými). 4, Vypravěč nezřídkakdy dění pouze pozoruje a nechává na postavách, jak si vyřeší svoje spory. Především v milostném vztahu Brando – blondýna zcela absentuje a zanechává dvojici v intimitě. A pak zasáhne, zničehonic vyostří situaci. A pak zas jen pozoruje. Nikoliv tedy že by neustále drobnými posuny hýbal s dějem. Problém je, že při flirtování dvojice vzniká ohromná propast mezi postavami a divákem, kteří nemůžou být ve vztahu jakkoliv zainteresováni. ____ Jestliže marxismus hlásal základnu (vzbouření dělníků...) a nadstavbu (...zasazené do fiktivního příběhu), film se nám pochopitelně snaží namluvit opak. Snaží se nám namluvit, že nebyl natáčen dle schématu, nýbrž životně a svěže. Přirozeně tomu tak není. Proto nemusí vypravěč tak často vstupovat do postav a korigovat děj. Protože vše ovládá ideologie a autor, jakýsi strůjce obrazů a loutkář v pozadí, stojící nad samotným vypravěčem. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (35)

  • Film je zařazen na seznamu "nejvýznamnějších filmů", který vydal Vatikán v roce 1995 na přání papeže Jana Pavla II. Nachází se v kategorii filmů, které jsou významné svou uměleckou hodnotou. (gjjm)
  • Harmonogram natáčení musel být přizpůsobený Marlonu Brandovi a jeho psychiatrovi,kterého musel navštěvovat v jeho ordinaci na Manhattanu. (J.A.K.)
  • Počáteční rozpočet 1 milion dolarů film překročil desetkát již v počátku natáčení. (Kulmon)

Reklama

Reklama