Režie:
Mario BavaObsahy(2)
Poslední horor slavného Maria Bavy. - Pomsta přichází ze záhrobí! Sebevražda manžela byla pro krásnou Doru Baldini ranou, ze které se jen těžko vzpamatovávala. A nejinak na tom byl i jejich malý synek. Ale jak se říká, čas je nejlepší lékař. Se svou novou láskou, pilotem Brunem, se stěhují zpět do starobylého rodinného sídla. Počáteční idyla je však brzy narušena podivnými úkazy, kterými je pronásledována jak Dora, tak její syn Marco. Je to právě jeho zvláštní chování, které v matce vzbuzuje hrůzu. Jako by to dítě s tváří andílka už ani nebylo jejím potomkem... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (43)
Opravdu děsivý horor, v němž se rodinka nastěhuje do rodinného sídla, které ukrývá strašlivé tajemství. Malý synek chce nejdříve svou maminku opíchat, když jí sleduje nahou ve sprše a bere jí kalhotky, ale pak si to asi rozmyslí a místo toho se jí rozhodne zabít. Matka začíná šílet jak ze syna, tak ze snů a představ, jež se zdají být až příliš skutečné... Poslední horor Maria Bavy mě překvapil skvělou atmosférou a několika šokantními scénami (skříň, co zabarikáduje hrdince dveře od pokoje), u kterých se mi málem zastavilo srdce. Děsivost podpořila výborná a skvěle padnoucí hudba a samozřejmě Daria Nicolodi, jež matku na pokraji nervového zhroucení zahrála naprosto přesvědčivě; maximální nasazení a strhující výkon! ()
Poslední Bavův film je příběhem matky a jejího syna, kteří se po smrti otce vrací (i s novým otčímem) na rodinné sídlo. Tady začíná maminka halucinovat, a ani kluk, jehož vizáž si permanentně říká o přesdržku, na tom není dvakrát dobře. Příběh je komorní, ale naštěstí je jeho tahounem Daria Nicolodi, která bývá zárukou kvality a ani v případě Šoku tomu není jinak. Bava (a možná ještě více jeho syn, který určitě s režií pomáhal) budují zvláštní, hypnotickou atmosféru a tak vůbec nevadí absence krve ši nahotinek. Kvalitní film. ()
Ne, ani napotřetí mě opěvovanej Bava neuhranul. Je pravda, že má občas dobrý momenty, chytrý záběry a hezky gradující finiše, ale jím formovaná atmosféra mě prostě neoslovuje. A když se k tomu přidá pár směšně teatrálních hereckejch výstupů a totálně nevhodně zvolenej hudební doprovod, je to zkrátka slabota. ()
Největšími perlami od Bavy jsou pro mne Maska démona a Prokletí smrti, tedy gotické horrory. Po delší době jsem se vrátil k jeho Šoku a zpočátku si říkal, jak mě mohl tenhle film kdysi bavit...a přeci mne nakonec opět chytnul. Skvělá kamera, typická italská hudba přecházející v jistých momentech v disharmonii a nakonec jen směsici zvuků, pohledná Daria Nicolodiová a především představitel padouchů (navždy mi zůstane v paměti jeho slizká role v Bílém tesákovi) John Steiner. Uvítal bych bouři, mlhu a pavouky, vše nakonec vynahrazuje strašení, u kterého jeden zpočátku neví, zda je skutečné nebo nastražené. S dětmi je v horrorech potíž, a pokud je něco posedne, pak dvojnásobná. Film, který všechny současné Insidous a remaky Poltergeistů strčí hravě do kapsy - tady je totiž smrt opravdová. Pěkná práce nejen s vysunovacím nožem, ale i s krumpáčem... Závěr lahůdkový. ()
Komorní příběh mladé matky s malým synem a druhým manželem mi zarezonoval.. Netuším, čeho jsem se bála víc, jestli toho děsivého kluka nebo lability matky či strašidelného domu a sklepa.. Kombinace všech faktorů spolu s uhrančivou hudbou ve mně probouzela nepříjemné pocity a místy mrazení v zádech.. Daria Nicolodi ztvárnila ženu na pokraji šílenství působivě a přesvědčivě.. Klavír a krumpáč.. ()
Galerie (7)
Photo © Laser Cinematografica
Zajímavosti (1)
- V USA se film uváděl pod distribučním názvem Beyond the Door 2, přestože nijak nesouvisí s jiným italským hororem Beyond the Door (1974). (Chatterer)
Reklama