Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospělý Štěpán Šafránek už ztratil mnohé ze svého mladistvého elánu. Už nerecituje dívkám básničky a jeho vzdor vůči nejrůznějším nepořádkům má příchuť hořké ironie. Když Kendy natáčí v nemocnici reportáž, sestříhá Štěpánovy odpovědi tak, že vyzní jako výsměch velmi ctižádostivému řediteli nemocnice. Samozřejmě se to neobejde bez následků. Štěpán je vyhozen z práce a vrací se do rodného Hradiště. Zatímco jeho přátelé, známí a bývalí spolužáci se úspěšně zabydlují ve světě podnikatelských aktivit, on jen s obtížemi hledá vhodné zaměstnání. Setkání s jeho bývalými láskami mu přináší řadu zklamání, jeho jedinou útěchou je sympatická lékárnice Ute. Poprvé ji potkal na slavnosti místního Sokola, kde asistoval jako lékař, podruhé v lékárně, kam přišel pro léky mamince. Odměřená žena si ho však nepouští příliš k tělu. Jeden z bývalých spolužáků mu sice dohodí skvěle placené místo na soukromé klinice, kde se léčí bohatí pacienti se sexuálními poruchami, Štěpánovi se však taková práce nelíbí a brzy odejde. Jediné peníze, které vydělá, jsou za nápady, kterými zásobuje reklamní agenturu svého bývalého soka v lásce, Emila Nádeníčka. Nakonec se zdá, že i on konečně najde, co hledá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (269)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Konečně Štěpánovi po všech těch uťápnutých blondýnách dali akční a živou černovlásku. Z celé básnické série mám k tomuhle dílu asi nejvřelejší vztah. Jako jediný jsem ho viděl v kině a navíc jsem na něm byl s holkou, která se tehdy nápadně podobala Brodské (možná proto jsem to pak měl jednodušší). Navíc si tuhle dobu živě pamatuji a tak mě všechny ty kapitalisticko-budovatelské odkazy a vtípky hrozně baví. I dneska. Jen ten konec mi připadal vždycky tak trochu divný. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Start kapitalismu, všichni okolo rozjíždějí podnikání v různých oborech, jen náš idealista s prvními šedinami se tak nějak hledá. Všichni za kamerou se snaží, ale upřímná snaha nestačí. Na předchozí tři zastavení to jednoduše nemá. Největší slabina celého projektu je ve scénáři, kterému chybí lehkost původní trilogie. Na porevoluční příběh se nabalují drobné příhody, které nepohladí po duši, nevymámí úsměv na tváři. Určitě by pomohly nůžky pana střihače, víc měl zasáhnout dramaturg. Mnohé postavy jsou tady spíš za karikatury, diváka příliš nezaujmou ani nezajímají. Přitom právě vedlejší postavy byly v předchozích zastaveních velkým trumfem. Úkrok stranou. ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Ne, nemám pocit, že by týmu kolem Kleina došel dech. To jen ten nápad reflektovat kapitalismus, ten film sráží. Všude tam, kde se film společenských změn nedotýkal, šlo skorem o staré dobré básníky, jen trochu cyničtější. Bohužel takových chvilek však je ke spatření příliš málo na dobrý film. Oněm "reflexím" se může smát jen ten, kdo má pocit, že mu to nové zřízení zle ublížilo. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě s ostatními básníky se to moc srovnávat nedá. Štěpán už není vyjevený medik s básnickým střevem a i ty jeho dívenky nějak zestárly. Klein se pokusil další vývojovou etapu Štěpána protnout s vývojovou etapou v naší zemi. Nástup kapitalismu, který si v těch časech představoval každý jinak je ve filmu celkem solidně ztvárněn ve vší své archaičnosti a nedokonalosti prvních let, kdy jako vrchol podnikatelské top módy frčela fialová sáčka, bílé ponožky v mokasínech a ojeté Opely a Sierry dotažené z Germánie. Myslím, že z tohoto hlediska je film právě ve vztahu k ostatním předešlým dílům dost nedoceněný. Předpokládám však, že se to časem zlepší stejně jako k tomu došlo u Kurva hoši guten tag od Chytilové... Tři müsli tyčinky s oříšky (ty doporučené lékařem a nejdražší). * * * ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Byl bych pro, aby tento díl byl posledním, ale mám jej rád, právě proto, že dle mého velmi dobře zobrazuje posametovou atmosféru rozčarování z nových poměrů a počátky kapitalismu v Čechách. Ve své době byl v atmosféře oficiálního nadšeného halekání poměrně ojedinělý a dost účinný (opět připomínka fantastické atmosféry letních kin), dnes je svědectvím o době, na kterou se tak nějak snaží všeobecně zapomenout. Neboť, abych parafrázoval větu z filmu, ti co umějí již někdy i mají a ti co měli obvykle mají ještě víc, i když třeba stále ještě moc neumí. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (12)

  • Ačkoliv to ve filmu zůstává nerozřešeno, představitelka Píšťalky (Eva Vejmělková) v jednom z rozhovorů přiznala, že dítě, které v tomto filmu její postava má, je skutečně Štěpána Šafránka (Pavel Kříž). Píšťalka měla původně žít s učitelem Hájkem z minulého dílu a být mu ženou v domácnosti, ale herečka přesvědčila režiséra Dušana Kleina, aby její postavu přepsal tak, aby byla soběstačnější. Stala se z ní tak matka samoživitelka. (fifox)

Reklama

Reklama