Tvůrci:
Álex PinaHrají:
Úrsula Corberó, Álvaro Morte, Itziar Ituño, Miguel Herrán, Jaime Lorente, Pedro Alonso, Esther Acebo, Darko Perić, Alba Flores, Enrique Arce (více)VOD (1)
Série(5) / Epizody(48)
Obsahy(3)
Osm zlodějů vezme rukojmí a zamkne se v Královské španělské tiskárně cenin, hlava zločinců manipuluje s policií, aby postupovala podle jeho plánu. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (590)
Skutečné, reálné, pohlcující. Tento seriál se vám slije v jeden dlouhý celovečerní film. Co je ale důležité - ani sekundu nenudí. Herecké výkony, režie, scénář, kamera... vše naprosto na nejvyšší úrovni. Jestli je impresionismus o pocitu, dojmu, který se skládá z maličkostí, tak tento seriál jej zcela naplňuje. Užila jsem si velkou "ránu", která byla důležitá asi pro každou z postav, které byli tak lidské, jak jen mohou být. Odnáším si je sebou, s úsměvem na tváři a pocitem, že nejsem sama. ()
Zpočátku jsem si říkal, co všechno se může dít v „heist“ seriálu o jedné velké „loupeži“, k níž dojde hned na začátku. V typickém heist filmu se většinou nejprve seznámíme s plánem loupeže, pak sledujeme nabírání členů do týmu, poté přípravu akce a teprve potom dojde na samotnou loupež. Jsme přitom napjatí, zda vše půjde podle plánu. A když něco nejde podle plánu, víme to. Tady si ale až do poslední chvíle nejsme ničím jistí. Loupeží se totiž začíná a celý (několik měsíců připravovaný) plán je nám odhalován krůček po krůčku až ve flashbacích. Nejen, že jsme celou dobu napjatí, zda všechno půjde podle plánu, ale zároveň se necháváme neustále překvapovat jednotlivými částmi toho plánu. Ústřední kriminálníci jsou nám sympatičtí v tom, že ve skutečnosti nikoho neokrádají. Nejde o loupež jako takovou. Jejich cílem je strávit co nejvíc času v tiskárně cenin a vytisknout si co nejvíc bankovek. Rukojmí se mezitím snaží dostat ven. A policie se chce pro změnu dostat dovnitř. Během celé akce mají všichni spoustu času se poznávat a navazovat spolu i intimní vztahy. Troše melodramatu tu tedy neunikneme. Napětí ale ani na chvíli nepoleví a od začátku do konce to je velmi slušná adrenalinová jízda. Je to jak sledovat napínavou šachovou partii s tím, že někdy ani pořádně nevíme, komu z hráčů máme vlastně fandit. Lupičům? Policii? Rukojmím? Představa o tom, kdo jsou ti dobří a kdo jsou ti špatní, se tu neustále mění. Každý má nějaký svůj plán a my jsme neustále napjatí, jaký kdo udělá další tah. Situace a vztahy se neustále vyhrocují a ani jeden díl vás nenechá v klidu. Celá zápletka je sice poněkud přitažená za vlasy a neobejde se bez občasných nelogičností, ale je to odvyprávěné a odehrané s takovou energií, že se od toho nebudete moct odtrhnout. Money Heist je asi nejvíc návykový seriál současnosti. Vůbec mě nepřekvapuje, že jde o nesledovanější neanglicky mluvený seriál na Netflixu. ()
Děkuju sám sobě za otázku, hned vám na ni odpovím. Ano, pár divných věcí jsem zaznamenal. 1) Udušení Osla, o jehož stavu nikdo nic nevěděl, ale evidentně neumíral. 2) To jak vysvětlovali Stockholmskej syndrom a to že půlka lidí nevěděla o co jde 3) To jak inspektorka, taková zarytá zastánkyně zákona, přešla po 30 vteřinách jakestakej keců ("my nekrademe, my jen tiskneme peníze") na druhou stranu. + ta scéna v nemocnic kdy ona řekla trojskýmu yettimu "já nevím kteří jsou dobří a kteří zlí" a pak přišli její bývalí kolegové a teatrálněji tam zaklekli jak kdyby měla v držce granát, v prdeli kulomet a po kapsách minimálně 3 červená tlačítka karly šlechtové. 4) Neustále nesmyslné míření jeden na druhého v rámci kumpaněros kvůli blbinám ...jeden namíří, druhý namíří, třetí namíří, jeden nabije, druhá nabije, třetí nabije.. tak proč na ně kurva mířej, a tváří se jeden na druhýho, že mu HNED! TEĎ! ustřelí hlavu, když tu zbraň dalších 10 vteřin vůbec nikdo nemá nabitou.... 5) vymaštěnej Arthurito, kterýho všichni nesmyslně na slovo poslouchaj.....a to i když je jasný, že ta banda nepřišla zabíjet, že jim jde jenom o to natisknout peníze a pak rukojmí propustěj, tak přesto všichni poslechnou Arthurita,a vymyslej plán na svý osvobození, který zahrnuje bodnutí kudlou, ukradení zbraní únoscům atp.,tedy plán u kterého mají asi tak 50% pravděpodobnost že při něm zhebnou. 6) Denvrův fotr umírá, oni jsou pár metrů kopání od doktora a on přestane kopat a jde se rozloučit, jenom protože mu nějaká puta řekla ať jde nahoru, že by to mohl pak litovat, wtf.. tak radši zahodí šanci aby mohl táta žít, a vymění to za to že táta uslyší "nezlobím se na tebe", ale na 100% zemře? 7) Domluva s rukojmíma na penězích..není mi jasný, takže oni slíběj milion euro tomu kdo s nima bude spolupracovat, a ten kdo nechce spolupracovat, tak ty že propustěj, a řeknou to přede všema, a přesto ty lidi do toho jdou a spolupracujou, přesto že musej vědět že až přepadení skončí, tak je bude vyslýchat policie a ta druhá půlka lidí polišům řekne že tyhleti druzí se rozhodli pro prachy a stali se spolupachatelé únosců, takže nejspíš skončej v base. 8) A nakonec naprosto nesmyslné chování rukojmích, který vylezou na střechu spolu s únosci, kde ano, mají sice všichni masky, ale jedna banda má skutečné zbraně a druhá banda (rukojmí) má repliky, takže když jsou všichni na střeše, tak logické počínání rukojmích by bylo, zalehnout na zem, odhodit repliky a nehýbat se. Tím pádem by zůstali stát jen únosci, a fízli by věděli kdo je kdo, protože rukojmích by bylo desítky a únosců jen pár a všichni ozbrojení. A únosci by mohli udělat jen dvě věci, buď utéct a rukojmí tam nechat, a tím by byli rukojmí osvobozeni, a nebo zalehnout taky a čekat na policii, a tím by byli rukojmí osvobozeni a únosci zatčeni. Střílet po rukojmích by nemohli, protože jakmile by vystřelili, bylo by jasné že mají pravé zbraně a tudíž jsou to únosci, a sejmul by je odstřelovač. Čili tohle všechno opravit nebo vynechat, seriál by byl téměř dokonalý a skončil už čtvrtou epizodou.. la gut puta pointa: jméno Stockholmo + převlek na vrakovišti () (méně) (více)
Seriály se občas píší tak dobře, že chtě nechtě musíme milovat záporné postavy (vzpomeňme na Dextera a Heisenberga) a ono když to vychází, tak proč bychom v tom nepokračovali i na domácím evropském území. Inu a v případě La Casa de Papel zde není co vytknout... Postavy parádní - psychopat Berlin, mater Nairobi, génius Profesor, méďa Helsi, impulzivní Tokyo, jelen Arturito, atd. Promyšlená šachová partie nechává pozorovatele v napětí a zároveň ho těší, jak kousky skládačky do sebe zapadají jako dílky tetrisu a musíme obdivovat inteligenci profesora, který dokáže vždy myslet 5 kroků dopředu. Soundtrack také parádní, nejen úvodní znělka a chytlavá Bella ciao, ale když mi tam nasadí navíc klasiku jakou je Delibes nebo Satie, tak taju blahem ještě víc. Ge-ni-ál-ní veledílo, nemůžu se dočkat na další sérii, kde to dle posledního dílu vypadá na pěkný poprask. Jo a všem ty červené uniformy děsně seknou. ()
Parádně promyšlená, zahraná a ohudebněná (nějak mě netrápí, že je to hudba tak nějak zapůjčená) věc, kterou dolů táhnou jen občasný snahy o přílišnou "kůlovost", leč jsou to snahy, který nakonec maj spíš opačnej výsledek. Vytknout se dá i několikero failů postav, jakož i záchrana situací za pomoci okatých "náhod". Tím ale moje rejpání končí a se zdejším hodnocením nelze nesouhlasit. Takže bella ciao! Vlastně ne, ještě se uvidíme u dalších sérií! (Komentář psán po druhé sérii) A i tý třetí a čtvrtý sérii těch pět dám! Sice nabídly pár logických failů, několik slabších epizod a zbytečně moc vztahových peripetií, ale ty ostatní peripetie jsou opět lahodný, ještě líp natočený a už dokonce ani trapně "kůlovitý". Napětí je místy brutální, emoce totálně tečou a když Profesor začne střílet rakety proti státnímu aparátu, tak se zastavuje dech (a to nejsem žádnej anarchista, ba naopak). ()
Galerie (197)
Zajímavosti (79)
- V epizodě se policie snaží přerušit satelitní komunikaci skriptem psaným v jazyce PHP. Jde o skutečný DDoS skript, který ale slouží k zahlcení webových serverů mnoha požadavky v jednu chvíli. (OndrejBakan)
- Ve 35. minutě na Berlínově svatbě zpívá Berlín skladbu „Ti amo“ od italského zpěváka Umberta Tozziho z alba „È nell'aria...ti amo“ z roku 1977. (Trajektt)
- Tokio, postava, kterou hraje Úrsula Corberó, je inspirována postavou Mathildy, kterou hraje Natalie Portman ve filmu Leon (1994). (Macik1982)
Reklama