Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (235)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Francie se vás zřekla!''  --- Nikdy jsem moc nechápal, proč se točí remaky. Opravdu v jen málo případech to předčilo původní předlohu. Já si vždy vážím originálních nápadů a u remaků mám dojem, že si je někdo prostě jen sprostě přivlastňuje. Jasně, dá tomu třeba novější háv. Ale lesklejší obal málokdy nahradí již jednou sdělené, natož aby nějak pak ten film zásadně překvapil či udržel člověka v napětí. U Motýlka jsem to tak cítil. Výprava super, hudba parádní, ale prostě už jste to jednou viděli. Hunnam, ač štíhlý a vypracovaný měl na samotce pořád hebkou pleť o sněhobílých zubech nemluvě. Nevím co za stravu dávali tam v celách na Ďábelských ostrovech, ale jsem si jist, že vězni tam vypadali v reálu mnohem zchátraleji... U Maleka jsem měl ještě další problém a to byla ale moje chyba. Já v něm prostě díky tomu jeho kukuči a předkusu viděl Freddieho. Doporučuji rozhodně si tohle pustit před Bohemian Rhapsody, protože jinak budete mít dojem, že mu u toho pruhovanýho mundůru krom kníru chyběly adidasky na nohách a černé pilotky na očích. Kupodivu mi až tak nevadila délka. Dávám tedy za 3 kokosové ořechy. * * * ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem si chtěl pustit Motýlka z roku 1973 a o existence téhle verze jsem neměl ani tušení. Když jsem ale zjistil, že v ní hlavní roli dostal Charlie Hunnam, nakonec jsem jí šanci dal. Film zaujme skvělou výpravu, charismatickým sympaťákem Papim a už ničím jiným. Dlouho jsem čekal až Hunnam narazí na své herecké limity a tady se to konečně stalo. Psychologická drobnokresba tak vyvanula do prázdna a s ní i část zamýšleně silné atmosféry. Prostředí věznice a velice slušná režie, zejména bitek a akčnějších scén, podržela film ve slušném nadprůměru. O žádný Útěk ze Sibiře ale nejde. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Když zkoumáte reakce na novou verzi Motýlka, setkáte se často s pocitem znesvěcení. Jako by bylo rouhání natočit druhou verzi legendárního útěku z trestanecké kolonie, a to v téže době, kdy je možné zhlédnout xté zpracování Bídníků, kde se nad stálou recyklací nikdo nepozastavuje. Původní zpracování Charrierovy knihy jsem zhlédl před 25 lety a i to je jeden z důvodů, proč nechci oba filmy srovnávat. Steve McQueen byl na plátně jistě mimořádně charismatický a Hoffman patřil k hvězdám charakterního herectví. Ve vší úctě v nich ale úspěch filmu netkvěl. Ten spočíval ve výjimečném příběhu lidské vůle a houževnatosti. Rami Malek sice není typickým představitelem pařížské smetánky 20. let, ale vem to nešť. Ani on, ani Charlie Hunnam hereckému řemeslu ostudu určitě nedělají. Výprava je působivá, skvělá kamera efektně zachycuje prostředí mondénní Paříže i jihoamerické kolonie a strádání vězňů. Motýlek je důstojným návratem k žánru dobrodružného filmu v době nadvlády hloupoučkých komiksových snímků a laciných hororů. Nemám důvod cokoli hanět, bavil jsem se dobře. Celkový dojem: 90 %. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Doba remaková stále neskončila a tak se nám dostává recyklací a nových adaptací všeho, na co si jen vzpomenete, stále dokola. Motýlek patří k těm  příběhům, které byly  prostřednictvím filmových políček odvyprávěny téměř až zcela dokonale a tak je  další pokus zkrátka a jednoduše zbytečný. Proto jsem tuto verzi i docela opomíjel a do jejího sledování jsem se prakticky pustil jen díky výročí úmrtí Henriho Charriera. A de facto se dá říct, že ač platí výše uvedené o zbytečnosti,  Michael Noer alespoň nestvořil nic ostudného.  Co do charismat mi sice pánové Hunnam a Malek  Hoffmana a McQueena nepřipomínali ani vzdáleně a ani co do prostředí jsem si nepřišel jako na vězeňském ostrově. I ta scéna se samotkou tu byla prostě řidší, ale  za přece jen  slušné filmové  řemeslo klidně tu čtyřku obětuju. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Som prekvapený nízkym hodnotením i malým počtom hodnotiacich. Veľmi som sa tešil na tento remake, no priznávam, že hlavne zo zvedavosti. Starú klasiku mám veľmi rád, S. McQeen je king. Nahradiť ho Ch. Hunnamom bol výborný nápad, hlavne z dôvodu pomerne veľkej fyzickej podobnosti. Rovnako je na tom skvelý R. Malek. Film ma nenudil ani sekundu, stále som si to v duchu porovnával s klasikou. Tá stále vyhráva, ale tento remake sa vôbec nemusí hanbiť. Niektoré scény sú pozmenené, niektoré veľmi podobné, iné zase úplne nové. Veľmi silná i drsná bola scéna vraždy na mori, celkovo musím pochváliť obsadenie i atmosféru, všetko výborne klape a keby som nepoznal originál, tak nedám na film dopustiť. Nemám dobrý pocit z recenzií užívateľov, ktorí sú dotknutí zbytočnosťou tohto filmu, pretože to už bolo dobre natočené. Súhlasím bolo, ale tento remake veľmi nezaostáva, navyše je tu nová generácia divákov, ktorí originál nevideli. Možno i vďaka novej verzii dostanú chuť na klasiku. Pri hodnotení som sa zamyslel ako by som hodnotil, keby som nevidel originál a vyšlo mi, že plným počtom. 90%. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (11)

  • Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Bei Mir Bist Du Schoen“ od The Hot Sardines. (Duoscop)
  • Papillon (Charlie Hunnam) ve skutečnosti část svého trestu pracoval ve vězeňské nemocnici ve Francouzské Guyaně. Historici věří, že právě tam nasbíral příběhy pro svou knihu od jiných vězňů, kteří se pokusili o útěk. Kniha je tedy spíše jakousi koláží zážitků různých lidí, než autobiografií Henriho Charriera. (Candice)
  • Po prvej noci vo väzení má Louis Dega (Rami Malek) na ruke veľké pohryznutie. V ďalších záberoch je jeho ruka zdravá a potom znova poranená. (chesterko)

Reklama

Reklama