Režie:
Stanley KubrickScénář:
Stanley KubrickKamera:
Lucien BallardHudba:
Gerald FriedHrají:
Sterling Hayden, Coleen Gray, Vince Edwards, Jay C. Flippen, Ted de Corsia, Elisha Cook Jr., Joe Sawyer, Marie Windsor, James Edwards, Joe Turkel (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (283)
Kubrick je bůh a už jsem se několikrát ujistil, že od něj můžu opravdu všechno. Trio Osvícení-Odyssea-Olověná vesta sice jeho ostatní snímky dost převyšuje a představuje pro mě vrchol v kinematografii jako takové, ale i méně známé Zabíjení jasně ukazuje režisérův ohromný talent a neuvěřitelnou preciznost. Příběh je nesmírně svižný, retrospektivní vyprávění je zvládnuto na jedničku a závěrečná cca půlhodinka je opravdu jako balzám na duši pro všechny žánrové fajnšmekry. Společně s Hitchcockovými Cizinci ve vlaku zatím nejlepší film-noir, jaký jsem viděl.. ()
Po nepříliš atraktivním, avšak nezbytném úvodu, který zahrnoval plánování akce, přichází na řadu její provedení. To už je o poznání lepší zábava, která uteče velmi rychle. Děj je dokonale dramatický a napětí postupně graduje. Při pohledu na to, že se v době vzniku filmu psal rok 1956 mám povinnost smeknout svůj gangsterský klobouček. Film na svoji dobu působí velmi moderně. Někdy mívám ve starších gangsterkách, či filmech obecně, problém, že mi postavy dost splývají. Tady mají postavy ostré rysy a jsou od sebe snadno rozeznatelné, což jsem uvítal, protože je potom velmi snadné orientovat se v ději. Děj je zde neuvěřitelně jednoduchý. Naprosto klasické drama o skupince pánů, kteří si chtějí přivydělat. Velmi se mi také líbil vypravěč, který pomalejším divákům nezaujatě sděloval, co ráčejí vidět. To byl prvek, na který příliš zvyklý nejsem. Přiznávám, že mám pro Kubricka slabost a trošičku jsem se bál, že tahle jeho starší tvorba by mi nemusela sednout. Dopadlo to dobře. Rozhodně se tu nebudu ohánět přehnaně vysokým hodnocením, ale líbilo se mi to. ()
Jeden z nejlepších Noir-krimi-filmů od pravého mistra Stanleyho Kubricka si s divákem vůbec nepohrává, rovnou ho hází do přímého děje bez nějakého úvodu nebo začátečního vykreslování postav. Proto taky ta výborná stopáž, hodina a půl uběhla neskutečně rychle. Prvních deset - patnáct minut jsem byl úplně mimo, neměl páru kde se nacházím na časové ose. Ale potom se to rozjelo, všechno jsem pochopil a už jenom sledoval skvěle odvedenou filmařinu po všech stránkách, film graduje s každou minutou a závěr jsem čekal, i přesto mně překvapil a jsem za něj rád! Zabíjení (moc jsem nepobral ten název) bych nesrovnával s novými krimi ala Chladnokrevně, Dannyho Parťáci atd., protože tady se nic nepřikrášluje, nevyskytují se zde žádné geniální metody na vykrádání ani lupiči par excellence. Prostě normální lidé, popř. pár zlodějíčku si chce přilepšít. Noirka jsou mojí novou vášní a The Killing patří mezi ty nejlepší! ()
V rámci sjíždění rané tvorby mistra Kubricka jsem shlédnul tohle dílko a mám lehce pocit, že pan Tarantino je malinko zloděj, protože Gauneři jako by tomuhle filmu z oka vypadli. Škoda až příliš pozvolného a hodně ukecaného rozjezdu, kdy mi taky chvíli trvalo zorientovat se kdo je kdo, ale finální půlhodinka je maso. Ač je celá loupež perfektně naplánovaná, tak se všechno zhroutí, postavy postupně odpadají a ten hodně černohumornej vtípek na závěr už je jenom třešničkou na dortu. Podařená záležitost! 80% ()
Skvěle odsypající noir-heist se zničující pointou. Nelineární vyprávění, které mělo obrovský vliv na Tarantinovy Gaunery je šedesátkovém snímku něco nevídaného, ale to byl Stanley Kubrick taky. Jinak strohé, ale zcela dostačující prokreslení charakterů, skvělí herci a parádní dialogy. Brutální černý humor na nečekaných místech a skvělý závěr. K čemu by to bylo? ()
Galerie (51)
Photo © United Artists
Reklama