Reklama

Reklama

Nebe a peklo

  • Japonsko Tengoku to džigoku (více)
Trailer

Obsahy(1)

Kurosawa tentokrát svůj filmový příběh zasadil do období poválečné ekonomické revoluce v Japonsku. Kingo Gondo, úspěšný manažer v obuvním průmyslu se na vrcholu své kariéry stane obětí vydírání. Když zjistí, že únosci místo jeho syna zajali jiného chlapce, ocitá se v nelehké situaci... Musí se rozhodnout, zda obětuje práci, která je pro něj smyslem života nebo dá všanc svoji čest a dobré jméno. (Filmhouse)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (106)

kinej 

všechny recenze uživatele

Kurosawa uměl natočit prostě všechno. Tato dokonalá kriminálka mě uchvátila. Kurosawa dokázal ve všech svých filmech naprosto bezchybně vykreslit hlavní postavy. Ať už se jednalo o adaptaci Shakespeara, či Eda McBaina. V první pasáži vidíme to, jak se hlavní postava vyrovnává s únosem chlapce. Tato pasáž je dalším hereckým koncertem Mifuneho. I zde sehrál typově odlišnou postavu a i zde ji dokázal díky svému charismatu a mnohovrstevnatému herectví ztvárnit geniálně. Ve zbylých pasážích pak vidíme realisticky natočenou tiťernou policejní práci v praxi. Detektivové musejí z minima důkazů vytěžit maximum a deduktivní prací se jim podaří dostat se až k únosci. I tato pasáž je úžasná, působí jako předchůdce dnešních Kriminálek Las Vegas atd. Závěrečný rozhovor Gondy a únosce je pak skvělou psychologickou pointou příběhu. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Najlepší film o odťahovaní a zaťahovaní závesov :-) A potom, že bol majstrom napätia Alfred Hitchcock. Začínam mať predstavu, ako by mohol vyzerať „kurosawovský noir“. Po zopakovaní napíšem k tomuto režisérovmu „žánrovému“ vrcholu niečo presahujúce formát komentára. 100% [Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou] ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Již od úvodních minut si věhlasný japonský titán získává snadno divákovou pozornost, která sílí s každou nově započatou scénou. Mravním dilematem hlavní postavy počínaje, precizním vyšetřováním konče. Komorní zápletce s chytrou strukturou vyprávění a bezchybnou hereckou plejádou je však bohužel udělena studená sprcha během posledních vlažnějších 20 minut, kvůli kterým nemohu dát plný počet. Přesto se toto dílo může směle řadit mezi pocty japonské kinematografie. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nie je veľa filmov, na ktorých reprízu som čakal vyše 50 rokov. Nie je veľa užívateľov, ktorí tomuto Kurosawovmu filmu dali plný počet hviezdičiek, ako ja. Ani veľa tých, ktorí boli filmom pred 50 rokmi takí nadšení. Japonskú trojku (Kurosawa, Mifune, Sató) v tomto prípade dopĺňa môj obľúbenec Ed Mc Bain alias Evan Hunter. Samozrejme, že môj dnešný pohľad na tento film je už omnoho kritickejší, ale nepokladám za potrebné znižovať hodnotenie. Všetky drobné nedostatky považujem za vysvetliteľné dobou, ktorá uplynula od nakrútenia i odlišnosťou japonského vnímania a prežívania. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Majstrovsky rozvírený triler, ktorý výborne pracuje s fotogenickou montážou aj psychologickou rovinou aktérov. Každý záber je divergentný, má vizuálne jedinečný význam. Morálne dilemy a scény s vyšetrovateľom a "obeťou" únosu Gondom sú vzoprené vo vnútornej dynamike. Za hlavné dve vodítka kvalitatívnej úrovne považujem scenár a tektonickú realizáciu mizanscén, ktoré na seba zvláštne nadväzujú. Skoro až vyšetrovateľskou trajektóriou, takže aj divák je niekedy popohnávaný vyšetrením prípadu skrz naratív a inokedy iba zúčastneným pozorovateľ vypočúvacieho procesu, ktorý je naopak dokumentárne ladený. V rámci žánru, doby a miesta vzniku sa nedá hodnotiť pod 90%. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (4)

  • Poslední část filmu měla původně mnoho dialogů, ale Akira Kurosawa se rozhodl je nepoužít. (Kulmon)
  • Film není zcela černobílý. Ve scéně s kouřem zbarveným do růžova barvou vloženou do tašek od bankovek je kouř skutečně růžový. (VMa)
  • Scény odehrávající se ve vlaku se točily se skutečnými pasažéry za běžného provozu. (ČSFD)

Související novinky

Začíná festival EIGASAI

Začíná festival EIGASAI

22.02.2018

Ve čtvrtek 22. února začíná v pražském kině Lucerna 11. ročník festivalu japonského filmu a kultury EIGASAI 2018. V letošním roce uplyne 20 let od chvíle, kdy se do filmového nebe odebral Akira… (více)

Reklama

Reklama