Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební skladatel Pavel Bertl je nenapravitelný hýřil a vášnivý hráč, jeho finanční situace proto vypadá velmi neutěšeně. Takový život těžce nese jeho půvabná choť, která svého rozmařilého mužíčka stále miluje. Přičinlivý právník přesvědčí Pavla, aby dal Heleně svobodu a postará se i o léčku, která má dokázat manželovu nevěru… Důvod k rozvodu je jedna z nejzdařilejších komedií Karla Lamače z rodu tak zvaně společenských a dominují v ní Oldřich Nový jako flamendr a karbaník, Adina Mandlová jako oddaná a milující manželka a Anny Ondráková v roli atraktivní dívky, která má manžela kompromitovat. Předlohou k filmu se stala divadelní hra německého autora Karla Bachmanna "Hráč". Karel Lamač si byl vědom nedostatků poněkud těžkopádného námětu, a proto i do ostatních rolí obsadil tehdejší hvězdy filmového nebe, které garantovaly příznivé přijetí u diváků – kromě již zmíněných se ve filmu setkali s Járou Kohoutem, Jindřichem Plachtou, Otomarem Korbelářem, Ferencem Futuristou a Jaroslavem Marvanem. Divákům se líbila i písnička Járy Beneše "Loučení" v podání Oldřicha Nového. Veselohra měla premiéru v srpnu 1937. Současně byla natočena i německá verze, ve které hrála Anny Ondráková stejnou roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (71)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Škoda že se Anny Ondra, často přezdívaná Buster Keaton v sukních, kvůli práci v zahraničí objevovala v československém filmu jen sporadicky, s tímto jejím posledním filmovým představením vlastně jen čtyřikrát, ale toto byl zřejmě vůbec její nejlepší a nejznámější film, opět pod Lamačovou taktovkou. Parádní komedie, jak už to bývá zvykem plná lásky, omylu a nedorozumění a nakonec štastných konců. O nezapomenutelné hlášky spolu s vtipnými scénami se tu stará především hlavní duo Nový+Onráková. Z menších rolí musím vyzdvihnot jednounačně Ference Futurista opět jako znamenitého ožralu-navíc vyčůránka:-) Špatný nebyl ani Kohoutův Špargl. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Anny skvělá (proti nijaké Mandlové), skvělá kabaretně laděná scéna tradičně opilého Futuristy s pianovou improvizací s Novým, ale ty maloměšťáské tendence v pohledech na moderní hudbu (myšleno vážnou) - ty mi teda lezly krkem! Copak E. F. Burian, Ježek, Martinů, Pavel Haas u nás (když pomineme Prokofjeva, Stravinského či Šostakoviče) nepsali sdělnou a i v jazzu inspirovanou muziku? Sentimentální slaďáky, které se líbily hlavní hrdince, byly spíše z rodu pokleslejších operet. No a náhled na manželství vyzněl v podobném duchu. Nicméně komediální běh a invenční nasnímaní živé Ondrákové film činí pro mě hodně dobrým zbožím /minimálně za scénu s frťany - tu si budu pamatovat - jako karbol, jako rybí tuk etc. !/. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

První půlhodinu je to poměrně zdařilá konverzačka a pak na scénu vstoupí sex-appeal. Nový je v roli téměř Špáty - Rohana báječný, Ondráková působí jako rozjívená sufražetka, která nakonec podlehne svodům přitažlivého mládence. Pištěk je právník natolik oddaný své klientce, že kvůli ní opustí i horký gulášek. Když tak vidím Korbeláře, vůbec se nedivím, že Plavcová zapomene na osm tisíc a může oči nechat jenom na něm. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Příjemná veselohra. Nepatří sice k tomu top prvorepublikovému, ale stejně je to film, který dokáže zpříjemnit tu hodinu a půl, kdy se jeden budižkničemu napravuje, kouzelnice s kouzelníkem se okouzlují, advokát kuje pikle pro dobro klientky a jeden chudák amatérský detektiv se snaží pořídit fotku, která by byla důvodem k rozvodu. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Dlho sa to rozbiehalo a skončilo to tak rýchlo, že som sa nestihol ani spamätať z tých obratov v poslednej minúte. Akoby na konci natáčania dochádzal filmový materiál a režisér zavelil, že do minúty musí byť koniec. Celkovo z toho je priemerná naivná zábava, ale slušne pozerateľná. –––– To je ale pomluva! Jsem slušné děvče a moji siluetu dosud nikdo neviděl. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (8)

  • Premiéra proběhla 20. srpna 1937 v kinech Juliš, Metro a Světozor. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama