Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební skladatel Pavel Bertl je nenapravitelný hýřil a vášnivý hráč, jeho finanční situace proto vypadá velmi neutěšeně. Takový život těžce nese jeho půvabná choť, která svého rozmařilého mužíčka stále miluje. Přičinlivý právník přesvědčí Pavla, aby dal Heleně svobodu a postará se i o léčku, která má dokázat manželovu nevěru… Důvod k rozvodu je jedna z nejzdařilejších komedií Karla Lamače z rodu tak zvaně společenských a dominují v ní Oldřich Nový jako flamendr a karbaník, Adina Mandlová jako oddaná a milující manželka a Anny Ondráková v roli atraktivní dívky, která má manžela kompromitovat. Předlohou k filmu se stala divadelní hra německého autora Karla Bachmanna "Hráč". Karel Lamač si byl vědom nedostatků poněkud těžkopádného námětu, a proto i do ostatních rolí obsadil tehdejší hvězdy filmového nebe, které garantovaly příznivé přijetí u diváků – kromě již zmíněných se ve filmu setkali s Járou Kohoutem, Jindřichem Plachtou, Otomarem Korbelářem, Ferencem Futuristou a Jaroslavem Marvanem. Divákům se líbila i písnička Járy Beneše "Loučení" v podání Oldřicha Nového. Veselohra měla premiéru v srpnu 1937. Současně byla natočena i německá verze, ve které hrála Anny Ondráková stejnou roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (71)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Ne, že bych vysloveně ujížděl na filmech pro pamětníky, ale když se z hlubin času vynoří nějaký nepříliš známý, ale kvalitní kousek... užívám si ho víc, než pokusy o rádoby komedie posledních let. A přesně to je tento případ. Kvalitní předloha podle divadelní hry....u těch musí dialogy fungovat, O. Nový, spousta hvězd rolí vedlejších a jako spotlight uprostřed nich, skvělá Anny Ondráková. Mám raději brunety, ale v té době bych byl její velký fanoušek.  V Ondrákové se sešla působivá vizáž, komediální vlohy a současně skvělé herectví. I naivním postavám dala specifický punc diblíka. Tvořila tím kontrast k ostatním hercům, kteří měli role napsané v duchu té doby. Z tohoto filmu problikává, že naši předci byli bystří, průbojní, uměli si užívat života a rozhodně nebyli tak upjatí a puritánští ohledně vztahů, jak nám to některé jiné filmy malují. Rozverná komedie podle mého gusta. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Průměrná limonádka na nedělní odpoledne, která sice neurazí, ale také se při ní dá pohodlně usnout, aniž by člověk o něco přišel. To se mi taky na dvacet minut stalo. Celkový dojem tím neutrpěl a já si aspoň hodil šlofíka. I když obsazení je skutečně hvězdné, nedočkáme se ničeho, co by alespoň trochu stálo za řeč...50% ()

Reklama

lucascus 

všechny recenze uživatele

Perfektní odlehčená komedie s velice nadprůměrnou Anny Ondrákovou, na která plně závisí úspěch tohoto filmu. Je to takový příjemný a roztomilý diblík, plný energie, který vám hned zlepší náladu, škoda jen, že ve zvukovém českém filmu nevytvořila více podobných rolí. To ti Němci si ji užili rozhodně více. Jinak povodený výkon ukázal i Otomar Korbelář. Zklamáním byla naopak Adina Mandlová, která zde vůbec nepřesvědčila, a to jsem si myslel, že by už v roce 1937 mohla být vyzrálá - dobré filmy však začala dělat až za protektorátu. Jinak Nový zde podává průměrný výkon, a jaksi navíc mi zde přišla role Ely Šárkové, vlastně jsem ani nepochopil, co zde vůbec měla dělat. Ale celkově velmi povedená komedie... ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Anny skvělá (proti nijaké Mandlové), skvělá kabaretně laděná scéna tradičně opilého Futuristy s pianovou improvizací s Novým, ale ty maloměšťáské tendence v pohledech na moderní hudbu (myšleno vážnou) - ty mi teda lezly krkem! Copak E. F. Burian, Ježek, Martinů, Pavel Haas u nás (když pomineme Prokofjeva, Stravinského či Šostakoviče) nepsali sdělnou a i v jazzu inspirovanou muziku? Sentimentální slaďáky, které se líbily hlavní hrdince, byly spíše z rodu pokleslejších operet. No a náhled na manželství vyzněl v podobném duchu. Nicméně komediální běh a invenční nasnímaní živé Ondrákové film činí pro mě hodně dobrým zbožím /minimálně za scénu s frťany - tu si budu pamatovat - jako karbol, jako rybí tuk etc. !/. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Jak napravit nenapravitelného flamendra a umělce v karbanu a rozhazování peněz, který je, ke své smůle, navíc šťastně ženat. Jenže, co si počít v situaci, kdy domluvy, prosby, hrozby a vyčítavé pohledy nezabírají? Zbývá radikální řez! Manželský vaudeville Oldřicha Nového a Adiny Mandlové, který je prošpikován tím nejlepším, co se kdy v komediální branži před válkou urodilo, ve druhém poločasu střídá rafinovaný podvod pod taktovkou náhle se vyskytnuvší oběti bez haléře – kurážné a temperamentní myšpule, která má svými půvaby a laškováním opatřit kýžený corpus delicti. Je nasnadě, že podobná alotria jako by byla přímo stvořena pro Anny Ondrákovou, tehdy již evropskou filmovou star první velikosti, která se tu nenápadně a jaksi mimoděk rozloučila s českým filmem, u jehož zrodu kdysi stála. Fajnšmekři potom nemohou nezaznamenat další mistrovskou epizodku Ference Futuristy v převleku opilého klavírního analfabeta i jednu z mála kvalitních komediálních kreací Futuristova souputníka, populárního prvorepublikového komika a kabaretiéra Járy Kohouta. Slečno, když to tak nutně potřebujete, já bych vám těch deset korun dala. – Jejej! A co děláte v zastavárně, když máte deset korun? – U některých lidí začínají finanční nesnáze vyššími obnosy. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (8)

  • Premiéra proběhla 20. srpna 1937 v kinech Juliš, Metro a Světozor. (Cucina_Rc)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na Štrbskom plese vo Vysokých Tatrách. (dyfur)

Reklama

Reklama