Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když seržant Dave Bannion (Glenn Ford) vyšetřuje překvapivou sebevraždu jednoho ze svých kolegů, naráží na jisté nejasnosti. Mrtvý zřejmě pracoval pro Mikea Laganu (Alexander Scourby): zkorumpovaného šefa městské správy - a jak se Dave domnívá - zároveň hlavu městské mafie. Když seržantovi začnou klást do cesty překážky i jeho nadřízení, pustí se do případu s o to větší vervou... Podle novinového seriálu Williama McGiverna. (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Poctivej noir co do stylu tak i do obsahu. Na Velkém zátahu je zajímavých několik věcí k povšimnutí. Je tu jasně patrný příklon k větší brutalitě a morální a psychické vyšinutosti záporáků. Zároveň ale už ani hlavní hrdinové nejsou nedotknutelní übermani. Bannion dostává co proto a poté, co mu zabijí manželku, ani on nejedná v rukavičkách. Big Heat je navíc jedním z prvních spojovacích můstků filmu noir s mafiánskými ságami let sedmdesátých. Co mě osobně zarazilo ale nejvíc, Glenn Ford je ve své roli - na rozdíl od Gildy - dokonale uvěřitelný. Což je... neuvěřitelné. ()

kusper 

všechny recenze uživatele

36. LFŠ Pan Lang mě čím dál tím štve, který jeho film je nejlepší? Metropolis? Vrah mezi námi? Byl jsem lynčován? Nebo Velký zátah? Dokonalý, perfektně propracovaný, skvěle natočený. To ale můžu napsat ke každému filmy pana Langa. Jak symbolické když předával filmové "žezlo" nové generaci ve filmu Jeana - Luca Godarda Pohrdání. "Ono je těžké přemýšlet, když jsem to celý život nedělala." ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Lang natočil ďalší významný kúsok do noirovej kolekcie. Okrem klasických prvkov ako osudová žena a výtvarný čiernobiely štýl ide omnoho ďalej, pozerá sa na korupciu v policajnom zbore a organizovaný zločin. Točí príbeh a osamelom čestnom policajtovi, ktorý s tým má "menší problém". Dochádza ku collateral damages a ani konečné víťazstvo sa nedá brať ako základ jeho osobného a profesného šťastia. Skôr naopak. Inšpiráciu v tomto diele hľadali určite aj tvorcovia L.A. confidental. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Jeden z najlepších a najslávnejších režisérov nemej éry, dokazoval v mnohých žánroch svoju nadrozmernú kvalitu réžie. Či už to bol spektakulárny pohľad do fantasy ( DIE NIBELUNGEN ), sci-fi ( METROPOLIS ) alebo krimi ( DR. MABUSE ). Túto svoju dokonalosť pretavil aj do svetoznámeho žánru film-noir, v ktorom stvoril dielo, ktoré nezašlo prachom času a ponúka ešte aj po vyše 60tich rokoch tú správnu kriminálnu zábavu. Nekompromisnú, emocionálnu a strhujúcu. ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Jen 3* proto, že děj je neuvěřitelně přímočarý. Je to asi jediná věc, kterou bych vytknul, ale zcela zásadní. Hudba nečekaně veselá, určitá malá dávka napětí přítomná je, nebo spíš dramatičnosti několika scén. Ale od detektivky očekávám řešení záhady, překvapení, že půjde do hloubky; tady je záhada „rozkryta“ záhy; říkal jsem si, že teď přijde komplikované sbírání důkazů, donucení záporáků k doznání; ale ono ne, děj se prostě bez větších zádrhelů doklouže do finále. Ale znovu zdůrazňuju, jinak to vůběc není špatný snímek. # [viděno: monitor, sluchátka] # příběh 6 | hudba 7 | humor 0 | akce 0 | napětí 2 | pustil bych si znovu 5 ()

Galerie (41)

Zajímavosti (12)

  • $500 týždenne, ktorými sa Bertha Duncan pokúšala vydierať Laganu, by sa s prihliadnutím na infláciu rovnala v roku 2021 sume $5100. To by bolo $260 000 ročne. (beso74)
  • Studio Columbia si chtělo vypůjčit od 20th Century-Fox Marilyn Monroe pro roli Debby Marshové. Cena byla ovšem tak vysoká, že místo ní byla nakonec obsazena Gloria Grahame. (Mol)
  • Truffautova recenzia na tento film býva chápaná ako východisko politiky autorov (auteur). Nielen, že je v nej použité slovo autor vo vzťahu k filmu, ale objavuje sa aj myšlienka konzistentných tém vystupujúcich z rozmanitých žánrov, ktoré Lang natáčal. Truffaut k nemu prechovával obdiv a označil ho za „najizolovanejšieho a najmenej pochopeného zo súčasných filmárov“. Plynie to z Langovho neprikrášleného zobrazovania človeka, ktoré je znateľné vo všetkých jeho amerických filmoch. Postavy v jeho filmoch sú outsideri, ktorí prešli odlúčením od spoločnosti, sú obeťami i zločincami zároveň. Nespravodlivosť, ktorá je na nich páchaná, z nich robí hrdinov i pomstiteľov ušpinených hriechom. (Biopler)

Reklama

Reklama