Režie:
Fritz LangKamera:
Nicholas MusuracaHudba:
Roy WebbHrají:
Barbara Stanwyck, Paul Douglas, Robert Ryan, Marilyn Monroe, J. Carrol Naish, Keith Andes, Tony Martin, Bert Stevens, Silvio Minciotti, William Bailey (více)Obsahy(1)
Mae Doyle sa vracia do svojho rodného mesta zmenená, stala sa z nej cynická žena. Jej brat Joe sa bojí, že jeho láska Peggy, ktorá pracuje v konzervárni, sa môže "pokaziť" ako Mae. Mae sa vydá za Jerryho a majú spolu dieťa. Je šťastná, no nepokojná, stále ju to ťahá za Jerryho priateľom Earlom... (matriosa)
Videa (1)
Recenze (17)
Výtečná sestava ( např. Robert Ryan - jeden z noirových králů, Barbara Stanwyck - femme fatale z Pojistky smrti, ale ani vedlejší postavy nezaostávají ) rozehrává koncert propracovaných charakterů. Tři mužské postavy každý s jiným přístupem ke vztahu. Jako bonus Marilyn Monroe v podprsence přiškrcená ručníkem. ()
Nepamätám sa, kedy mala ženská noirová hrdinka (tu v podaní Barbary Stanwyck) tak ostré, drsné, neľútostné a zároveň uveriteľné repliky! Noirová dráma jednej ženy. Možno na noir príliš realistické, ale stále veľmi dobré! A skutočne, Lang sa výnimočne hlbšie venoval psychologickému vykresleniu svojich postáv. ()
Vyborny film noir, ktory nie je detektivkou, skor ide o noirovu konzervacku a v ramci normy sa riesia aj medziludske vztahy. Reziser Fritz Lang /Big Heat 1953, Ministry of Fear 1944/ natocil film so vsetkymi atributmi noir zanru, a presne tak ako to mam rad : temne nasvietenie scen, cynicke dialogy, krasne femmes fatales, dobry pribeh. Film som samozrejme pozeral hlavne kvoli skvelej Barbare Stanwyck /Pojistka Smrti, Ball of fire 1941, Sorry, Wrong Number 1948/ , ale dobre hral aj Paul Douglas /A letter to three Wives 1949/ a Robert Ryan /Naked Spur 1953, Dirty Dozen 1967, Wild Bunch 1969/ + som pochopitelne videl aj Normu Jean Mortensen znamu ako Marilyn Monroe /Slameny Vdovec 1955/. Vatovo plane plky boli nemilosrdne zlikvidovane na minimum, axa tu vobec zjavili : 77 % ()
Na môj vkus príliš melodramatické a málo temné. Marilyn je tu fakt málo a nemá bohvieakú rolu (to i v Asphalt Jungle, kde mala menej scén, bola výraznejšia), ale svoje čaro si zachovala. 45-ročnej Barbare Stanwyck ťažko veriť, že má novorodenca, navyše scenár si s jej postavou robí, čo chce a celá tá dramatická os je postavená na dosť vycucanom zvrate v jej chovaní. Dosť z toho cítiť divadlo. Slabé tri hviezdy. ()
Bez lásky není žárlivosti. Bez lásky není citu. Bez lásky není štěstí. Jenže jak moc může být láska opravdová? A jak poznat, že je opětovaná? Toto drama je vlastně klasickým příběhem, kdy se do rodného maloměsta navrátí atraktivní dívka bohatší o zkušenosti a chudší o iluze, jež se zde po nějaké době vdá a porodí dítě. Ale šťastná není. Na konflikt je tak zaděláno a je jen na jednotlivých aktérech tohoto příběhu, jak se vše vyvrbí. Tohle vidím jako vcelku tuctový příběh, který mě mnohdy nudil, a jen gradace v závěru dokázala probudit můj zájem a položit si otázku, nakolik by žena měla být svobodnou bytostí a nakolik majetkem muže. Ale ani tento závěr a donucení k zamyšlení nepomohl filmu vystoupit z obyčejného průměru. [Noir Film Festival 2019] ()
Galerie (46)
Zajímavosti (5)
- Film bol natočený v čase, keď sa Barbara Stanwyck rozvádzala s Robertom Taylorom. (westerns)
- Marilyn Monroe bola pre tento film vypožičaná od spoločnosti 20th Century-Fox. (westerns)
- Ide o jednu z prvých väčších filmových úloh Marilyn Monroe. (westerns)
Reklama