Obsahy(1)
Roman (Jiří Konvalinka) je vrcholový cyklista, který se zotavuje ze zranění pomocí náročného cvičení a přísné životosprávy. Aby zlepšil svůj výkon, spí dokonce v kyslíkovém stanu, který si nechal postavit v ložnici. To ale těžce nese jeho žena Šarlota (Tereza Hofová), která už dlouho touží po dítěti. S každou další nocí v kyslíkovém stanu se jejich vztah proměňuje. Podaří se jim v tomto klaustrofobním prostředí ještě znovu nadechnout? Minimalistická studie rozpadu těla a vztahu v debutu Adama Sedláka, který byl v roce 2015 oceněn Filmovou nadací prvním místem za nejlepší nerealizovaný scénář. (Cinemart)
(více)Recenze (165)
"Nekompromisní forma koresponduje s nekompromisním obsahem. Audiovizuální kompaktnost a koncepčnost filmu režisérovi slouží k výpovědi o lidské posedlosti, neschopné sebereflexe a vedoucí až k psychickému a tělesnému rozkladu osobnosti." více
"Sedlákův snímek diváky věrně přenáší do tíživé atmosféry domácnosti Romana a Šarloty, podněcuje je k zamyšlení a ukazuje, jak tenká může být hranice mezi cílevědomostí a posedlostí. Pracuje s na první pohled nenápadnou symbolikou a dovoluje nám popustit uzdu fantazie a interpretovat si některé…" více
"Celkově film působí na diváka trýznivě intenzivním dojmem po celou délku stopáže, která působí jako dvě hodiny strávené nepřetržitou jízdou na cyklistickém trenažeru, nicméně stejně jako zdánlivě nekonečné šlapání do pedálů se i řada scén v Domestikovi stane po čase poněkud ubíjející a člověk se…" více
"Nejděsivější je Domestik ve chvíli, kdy si uvědomíte, že dostat se "za čáru" je neuvěřitelně jednoduché. Malé kroky a ústupky jsou totiž pro člověka omluvitelné, na rozdíl od velké změny, kterou ale pocítí až zpětně. Stejně jako Roman, který si jen pořídil kyslíkový stan, jen si na chvíli přestal…" více
"Postupem času dochází k nezbytnému utahování šroubů, čemuž napomáhá i koncepčně uchopený audiovizuál. O hudební složku se postarala kapela Vložte kočku (kterou byste rozhodně měli znát), jejímž členem je i Jiří Konvalinka, představitel Romana. Tepavé rytmické linky souzní s neúprosným tempem…" více
"Ačkoliv sledujeme rozklad postav, jsou to právě postavy, které by si zasloužily více scenáristické a dramaturgické pozornosti. Domestik totiž evidentně chtěl být něčím víc než jen pokračováním trendu českých chcípáckých filmů. Ve výsledku ale není ani hororem, natožpak psychologickým dramatem.…" více
"Je jasné, že Domestika nelze převychovat na „pohlazení po duši“. Přesto svou formou dává jasně najevo, že není filmem povýšeným či divácky nevděčným. Neprovokuje, ale naopak podobně jako závodník Roman jde pevně za svým cílem. Narozdíl od Romana však hraje fair play. Divák tak může odejít…" více
"Někde pod vycizelovanou formou se na povrch nesměle derou nepříjemná existenciální témata, která se od určitého momentu týkají tak či onak většiny. Jako třeba co si vlastně počít s vlastním tělem a vyměřeným časem, navíc v době zaměřené na výkon téměř ve všech sférách života, jež tlačí na odcizení.…" více
"Sedlákova jistota v pozici režiséra a scenáristy přitom svádí k tomu, abychom si zalíbení pro nekomfort našli také. Očividným prostředníkem je dvojice herců, na jejichž celkovém obnažení, doslovném i metaforickém, drama závisí. Tím druhým, podprahovějším, ale neméně zřetelným je hudební podkres, na…" více
"Domestik je zatím nejlepším filmem, který se letos v kinech jako zástupce české kinematografie objevil. Nic lepšího vidět prostě nemůžete, pokud patříte mezi náročnější a spolupracující diváky, bažící po skutečném zážitku." více