Režie:
Jean BeckerScénář:
Sébastien JaprisotKamera:
Étienne BeckerHudba:
Georges DelerueHrají:
Isabelle Adjani, Alain Souchon, Suzanne Flon, Evelyne Didi, Jean Gaven, François Cluzet, Roger Carel, Michel Galabru, Jacques Nolot, Edith Scob (více)Obsahy(1)
Píše se rok 1976 a na malé francouzské město přijíždí vnadná, provokativní a záhadná dívka Eliane se svými rodiči. Ve městě okamžitě začne poutat pozornost místních obyvatel, zejména mladých mužů a jeden z nich, automechanik Florimondo přezdívaný Pin-Pon, naváže s Eliane vážný vztah. Záhy Eliane objeví u Florimonda starý orchestrion, který kdysi patřil její matce a který je pozůstatkem záhadné minulosti její rodiny a jí samotné, jež začne postupně vyplouvat na povrch a měnit běh doposud slibně se vyvíjejících událostí. (ČSFD)
(více)Videa (1)
Recenze (38)
Rozsekalo ma to. Zacina to ako prijemna letna feel good romantika so superhot Isabellou Adjani, ale postupne sa zacinaju vynarat temne motivy. Vyborne vymyslenou strukturou to nabera na dramaticnosti, nepredvidatelnosti a osudovosti. No a ked pride pol hodinu pred koncom zasadny zvrat, tak je jasne ze finale bude krute. 10/10 ()
Isabelle Adjani sehrála svoji roli naprosto skvěle a na Eliane se perfektně hodila. Výběr herce, který ztvárnil Pin-Pona, jsem nepochopila. Měl být vysoký, udělaný, svalnatý a i jeho chování jsem si představovala úplně jinak. Konec byl navíc maličko odlišný od knihy, ačkoliv se jeho podstata zachovala. Ale to nehodnotím film, to ho pouze srovnávám s knihou, což bych neměla... Ovšem nemůžu si pomoct. Doporučuji číst raději knihu, líbila se mi mnohonásobně víc, vyvolala ve mně neuvěřitelné množství emocí a naprosto mě dostala a možná právě to zkresluje můj pohled na film, který byl hodně dobře provedený. Co se týče příběhu, to snad už ani lépe nešlo. Atmosféra, postavy (vyjma Pin-Pona), zkrátka všechno bylo takové, jaké mělo být a zajímalo by mě, jaký by na mě zanechal dojem, kdybych těsně předtím nepřečetla knižní předlohu. Jsem si jistá, že bych měla téměř stejně neuvěřitelný pocit z filmu jako jsem měla po jejím přečtení. Každopádně nápad je perfektní, Sebastien Japrisot je zkrátka génius... ()
Mne tento film do urcitej miery pripomina novsi Beckerov film Elisa. Zase tu mame jednu extravagantnu zenu, ktorej ide o pomstu svojmu otcovi. Akurat tentokrat je ta zapletka trochu komplikovanejsie podana, aby velku cast filmu mohla hrdinka patrat. A ako nemilovnika detektivok ma ta patracia linia prilis nebavila. Pobavila ma na nej len pointa. Hlavna hrdinka nie je dvakrat zaujimava natolko, aby som jej od fandenia cely cas drzal palce. Prave naopak. Miestami je dost otravna. Ale Isabelle Adjani je sexy a viackrat nem predvedie svoje vnady, takze nuda to nie je. Z dalsich hercov ma potesil Michel Galabru v tragickej ulohe jej otcima a Suzanne Flon v ulohe hluchej tety. Sklamanim je predstavitel hlavneho hrdinu. Je to dost nevyrazny herec. Takze vysledkom je zaujimavy film, ktory skvele funguje v dramatickych scenach, ale jeho detektivna linia ma prilis nebavila a preto hodnotim len za 7/10. ()
Hoci nie je jednoduché pozerať ho, nieto ešte obľúbiť si ho, ide o brilantný film. Námet sa na začiatku zdá byť typicky mizogýnny: pokoj rodiny a miestnej komunity je narušený tajomným succubom. Takáto konštrukcia je však rýchlo pohltená minulosťou hlavnej aktérky, kde zločin a jeho detektív sú až nebezpečne prepojený... ()
Veľmi zaujímavá a neošúchaná dráma, ktorá má čo povedať aj dnešnému divákovi. Tí, ktorí oslavujú krásu, sa tu v podstate môžu po celý čas kochať Isabelle Adjani, na ktorej si režisér dal extra záležať, aby každá scéna s ňou proste esteticky nadchýnala. A ešte k tomu počúvať ten ladný francúzsky originál a ponor do malebnosti je zabezpečený. Vo filme odznie ako slaďák aj pesnička, ktorou sa u nás preslávil Michal Dočolomanský – Ľúbim ťa. Až tu som sa dozvedel, že ono to je vlastne prebraté a originál spieval šanzonier Joe Dassin - L'été indien. Na filme mi však vadil hlavný hrdina, čo by barania hlava, no a Isabelle to často emociálne prehrávala. ()
Galerie (29)
Photo © TF1 Vidéo
Reklama