Režie:
Fritz LangKamera:
Milton KrasnerHudba:
Hans J. SalterHrají:
Edward G. Robinson, Joan Bennett, Dan Duryea, Margaret Lindsay, Rosalind Ivan, Jess Barker, Charles Kemper, Samuel S. Hinds, Vladimir Sokoloff, Arthur Loft (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Chris Cross je z duše poctivý pokladník ve velké firmě. Tedy až do okamžiku, kdy na ulici pomůže slečně Kitty a zamiluje se do ní. Za její krásnou tváří se však skrývá vypočítavá ženská připravená využít situace dostat z bláznivého staříka co nejvíc peněz. Kam až dovede Krise slepá láska? (raffspIn)
Videa (1)
Recenze (49)
Delikátně rozehraná partička milostného trojůhelníku. Zaslepené zamilování se, lži, zneužívaní, ztráta sebe sama a všeho. Dějově nepředvídatelný, ve vykreslení postav mistrný scénář, podpořený skvělými herci, kterým absolutně kraluje Edward G. Robinson. Úplně mu jako divák propadnete a těšíte se na každou další scénu s ním. Krasobruslař emocí, mimikou nejúpřimnější herecký zobrazitel “srdce na dlani”, co jsem kdy ve filmu viděl. Za něj pátá hvězda. [Noir Film Fest] ()
Až na ten debilní halucinačně stavěný konec stylový a hlavně podle dobových pravidel pečlivě uhlazený noiárek. Kolega Douglas mluvil v lektorském úvodu o Kitty jako o echt děvce, což ale ve filmu až na její poslední výstup příliš patrné nebylo. Vyčůranost tehdejší zcela jistě zůstala i v člověku dnešním. Skvělá práce kamery! Mé již několikáté setkání s Edwardem G. Robinsonem, a asi nikdy nezklamal. Osobně bych si uměl představit dva konce, první by v divákovi zanechal otazníky, druhý by byl smutný, ale ani jeden by nevyzněl tak do pitoma, jako to udělal Lang. Visions of Light 2012, kino Art, Brno. ()
Fritz Lang je ďábelským režisérem. Takovým tím nemilosrdným démonem ve stylu Stanleyho Kubricka či Larse von Triera. A zde skutečně povolil uzdu a natočil příběh, který je tak temný, jak jen Hollywood v 1. pol. 20. stol. mohl být. Destrukce zakřiknutého pokladníka, co "nikdy neviděl nahou ženu" a chce na stará kolena zažít trochu štěstí, děsivou femme fatale je absolutní. Noirová lahůdka pro všechny, co si libují v pochmurných náladách a nemají rádi šťastné konce. ()
Děj filmu Scarlett Street má zajímavý atmosferický průběh. Vše začíná nevinně - muž s úsměvným jménem Chriss Cross, který pracuje v bance a doma je pod pantoflem, se jednoho dne seznámí s mladou dívkou Kitty a řekne jí (snad pod vlivem její krásy a v poblouznění), že se živí jako malíř. Začínají se scházet, Chriss začíná malovat a Kitty (a její milenec Johnny) potřebuje peníze - a dobrácký muž nedokáže hnědým očím říci ne. Chrissovy obrazy navíc vyvolají velký zájem - Kitty a Johnny získávají kýžené bohatství. Pravý autor ale zůstává bez povšimnutí... Humor se vytrácí a přichází temná atmosféra, fatalita, hra stímů a světel - přichází film noir. Langova Scarkett Street je "remakem" Renoirova filmu La Chienne. Lang ho ale během natáčení neměl k dispozici, čerpal pouze ze svých vzpomínek. ()
Dobrácký, poctivý a důvěřivý pokladní Chris (Edward G. Robinson) se při nočním návratu z firemního večírku náhodně připlete k pouliční bitce a neb je bita žena, začne ji proti útočníkovi bránit. V tu chvíli netuší, že se jedná o milenecký pár a zřejmě by ho ani nenapadlo, že on s ní takhle běžně zachází. Do krásky se vzápětí bezhlavě zamiluje a roztočí kola osudu nevratným způsobem aneb o malíři, mrše a mizerovi. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (5)
- Režisér Fritz Lang spolupracoval s trojicou hercov Edward G. Robinson, Joan Bennett a Dan Duryea už pri natáčaní filmu Žena za výkladom (1945). (shimik77)
Reklama