Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlínsky policajný inšpektor Lohmann (Otto Wernicke) vyšetruje prípad, v ktorom všetky stopy vedú k mužovi, ktorý je už mnoho rokov hospitalizovaný pre duševnú chorobu - Dr. Mabusemu (Rudolf Klein-Rogge)... (matriosa)

Recenze (47)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Spočiatku som si v duchu hovoril niečo v zmysle, že pravidlo pokračovanie nie je nikdy lepšie, ako prvá časť, platilo už pred mnohými desaťročiami. Ale s pribúdajúcimi minútami naberal Testament na spáde, pribudli napínavé a zaujímavé scény a triumfom tentokrát nie je záporná postava, ale svojský, povedzme že mierne spomalený, roztržitý a nervózny komisár. Jeho prostredníctvom sa sem dostalo aj trochu nadhľadu. Politicko-spoločenský presah je zrejmý, ale toto pokračovanie je predsa len nakrútené v zábavnejšom formáte, ako trochu viac umelecký, ešte nemý Mabuse. Nakoniec veľká spokojnosť, k čomu prispel aj akčný záver. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Mrzí mě, že musím v hodnocení zůstat na půli cesty, ale víc než tři hvězdy prostě nedám. Dalo se na to podívat, bylo to dobré, ale jednou a stačí. Přestože by si inspektor Lohmann zasloužil minimálně vlastní seriál, protože je ještě lepší než rada Vacátko, přestože je doktor Mabuse démonický a šílený a psychopatický a znepokojující (a to je na scéně asi dvě, tři minuty z celé stopáže), přestože poselství filmu z roku 1933 muselo nacistické pohlaváry pěkně vyděsit. Jenže je tu zdlouhavý a ne právě povedený příběh napraveného Kenta a jeho nerealistické milé, dlouhé a doslovné záběry na vyšetřování... s gamblerem Mabusem z roku 1922 jsem se zkrátka bavil daleko víc. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Kto z nás by netúžil presláviť sa výnimočným činom? Niečím, čo nik predtým nedokázal? Niektorým túžba po moci (a zvyčajne aj majetku - no vidina luxusu nemusí byť prítomná ) veľmi zatemní zrak. Až tak, že pri výnimočnosti svojho plánovaného skutku mu odmietnu dať matematické moralistické znamienka plusu a mínusu v zmysle pozitívneho alebo negatívneho skutku. Dôležitá je oddanosť východiskovej idei, tvoriacej korene pre vykonanie extraordinárneho tvorivého aktu. Dnes je veľa takých v rôznych oblastiach. Najviac v medicíne a peňažníctve. Je tu idea alternatívnej liečby, ktorú zavedené nemocnice neuznávajú, lebo nemajú vedecké štúdie. Kopec zázračných biotronikov aj psychotronikov ale vie, ako na to. Predpíšu všeliečiace olejčeky aj maste. Reklamy peňažných investícii valia na dôverčivých zákazníkov oblbováky o nezmysloch ako je slovné spojenie "výhodná pôžička". (pôžička môže byť výhodná len v prípade, ak nemá žiadne úroky, alebo tá z ktorej časť alebo všetky úroky z pôžičky dostane dlžník - teda ten, čo si požičal a nie banka alebo veriteľ - každá). Uff ale to som riadne odbočil - veď tu ide o film, kde sa chystá sabotáž, ktorej cieľom je ochromiť funkcie mesta v každom ohľade. Pripravené dôsledne analyticky. A na čele spiknutia stojí? Doktor Mabuse. Záležitosť je výborné sfilmovaná, má premyslený dej, ktorým diváka vcucne do príbehu, na rozdiel od dnešnej pop-krimi-kinematografie, ktorá ohuruje skôr formálne (rôzne technické efekty, strihové vychytávky, premrštená rýchlosť, hry s časovými posunmi deja, premenlivosť charakterov, hry s vypointovaním, poškuľovanie na zdatného sledovača filmov...) a oveľa menej dejovo. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Lang nebol nikdy môj srdcašampión a päťhodinovú nemú jednotku som takisto nevidel, ale toto bolo jednoducho skvelé. Hromada super, štýlových scén a strhujúci dej aj po 85. rokoch. Strašne rád by som videl ako by machri z úsvitu kinematografie točili so súčasnými výrazovými prostriedkami a technológiou. 10/10 ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Testament dr. Mabuseho je volné pokračování napínavého příběhu o ďábelském mistru převleků, člověku, jenž vyniká svými schopnostmi hypnózy, ale především nevyzpytatelném zločinci, který často bývá přirovnáván k Fantomasovi. Tento snímek je druhým zvukovým filmem Fritze Langa (po Vrah mezi námi) a zvuk hraje v tomto díle velice důležitou roli - ještě víc vyhrocuje vypjaté momenty a dává již tak dost mysterióznímu příběhu další rozměr. V tomto pokračování je Mabuse již zdánlivě neškodně "uklizen" v sanatoriu pro choromyslné, kam se dostal po dopadení v prvním filmu. Jeho neškodnost je však iluzí. Hlavními postavami filmu jsou především komisař Lohmann, ředitel sanatoria prof. Baum a také rozporuplný milovník a napravený kriminálník Thomas Kent - První z nich rozplétá nitky závažných zločinů, jejichž stopy vedou právě do sanatoria, kde dlí podivínský Mabuse, posledně jmenovaný mu pak v závěru vydatně pomáhá. Testament obsahuje několik nezapomenutelných scén (především vražda dr. Kramma na křižovatce je velice originální) a jako celek působí oproti neskutečně dlouhému prvnímu dílu mnohem svižněji. Navíc nejde jen o thriller, ale snímek je napěchovaný narážkami na soudobé dění, v nichž říšský ministr propagandy Goebbles uviděl nebezpečí a film zakázal. Skutečně, tajemný Mabuse svými schopnostmi a konáním není v určitých momentech nepodobný Adolfu Hitlerovi. Testament je výborný film, silně expresionisticky laděný a s výbornou atmosférou. Váhám váhám...4 nebo 5? Zlatý střed... 4 a 1/2* ()

Galerie (18)

Zajímavosti (3)

  • Film vyjadřoval pocity, které byly podle nacistů až moc na tělo. Ministr propagandy Josef Goebbels požádal Fritze Langa, aby změnil poslední část. Lang to ale odmítl a uprchl ze země. (Pavlínka9)
  • Ministr propagandy Joseph Goebbels tento snímek zakázal, protože by prý mohl podněcovat občany k protispolečenskému chování a terorismu proti státu. [Zdroj: Cinema] (Terva)

Reklama

Reklama