Reklama

Reklama

Rédl

(seriál)
  • Slovensko Rédl
TV spot
Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)
(další profese)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (190)

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si chtěl začít zdůvodňovat, proč že to je skvělej seriál, kterej je za silný čtyři, ale protože je přece jenom českej, tak že na ty úplně top věci to samozřejmě mít nemůže, a zjistil jsem, že vlastně nemůžu řict nic. Rédl je českej dramatickej seriál bez typickejch českejch nešvarů televizní výroby, až mě to samotnýho zarazilo a odzbrojilo. Narozdíl od ostatních (očividně) mi nevadil ani překvapivě přesvědčivej Sokol (ten mi naopak přišel jako obrovský pozitivum), ani první díl resp. rozjezd (ten mě naopak na celej zbytek navnadil), takže pro mě seriál vlastně nemá výraznější slabinu. Daly by se sice hledat dílčí otazníky (třeba jako bohorovný nekrytí se před paralyzujícím sprejem, ty v sešitě až příliš úhledně psaný poznámky o vlacích, Novotný s až podezřelou lehkostí a rychlostí a jen tak mezi řečí porcující ležící krávu, nebo ten jeho bezchybnej a chladně profesionální improvizovanej výstup v gay baru atd.), ale to jsou takový marginálie, že vyznění série nijak neovlivněj. Líbilo se mi fakt úplně všechno: obsazení (už zmíněnej skvělej Sokol, ale i výborná Holoubková; oba psychopati Novotný i Hofmann, a to včetně téměř všech epizodních roliček typu Brettschneiderový nebo Kyšperskýho), tematika (zasazení do kraje devadesátek je úžasný a pořád ještě čerstvý a neokoukaně nezvyklý, to smekám - přitom silný téma je to /jak se potvrzuje i tady/ dost), vykreslení postav (vnitřně rozervanej a trpící Sokol, kterej chce dělat věci správně, nikdo kolem něj na to ale neni zvědavej, doba tomu taky nenahrává a tak díky jeho urputný snaze zachovat se správně kromě něj trpěj i všichni kolem; třeba ale i Holoubková, která se prostě umí zařídit s těma, kdo jsou zrovna na koni; jsou to ale třeba i Pechlát, Sokolův šéf snažící se hlavně nečeřit vody a bejt zadobře, nebo ten estébáckej prasák - u něho člověk i díky tý Sokolově poznámce opravdu nějakej ten účet na konci čeká, ale stejně mě to jeho zmrdství nasralo a zklamalo - rád bych, stejně jako Sokol, věřil spíš v ty lepší lidský stránky), líbilo se mi i nemilosrdně krutý, ale skvěle padnoucí a vlastně i příhodný zakončení, a líbila se mi v neposlední řadě i dýlka minisérie - opravdu nebylo třeba natahovat to víc, a to setrvání u střízlivýho čtyřdílnýho formátu tý síle celkovýho vyznění dost pomáhá. Celej ten seriál vlastně dokresluje celou tu (byť děsivě nedávnou) dobu, ale i nás jako společnost a národ - sice nám začínala demokracie, ale vlastně jí nikdo moc neuměl a ani moc umět nechtěl, výhodnější přece pořád bylo (a je) dělat si to dál tak trochu do šuplíku a zrovna s tim, s kym se mi to hodí nejvíc. Tu změnu administrativní samozřejmě nestíhala dohánět odpovídající změna společenská, a tak u tý měnšiny, která to s těm ideálama vážně myslela, přišel náraz a deziluze - a katalyzátorem a zosobněním tohodle všeho je právě postava Sokola, jehož příslušnost k týhle menšině je znásobená ještě příslušností k další, v tý době ještě o hodně nechápanější a ostrakizovanější menšině, k homosexuálům. Jeho největším zločinem bylo, že se choval, jako kdyby žil ve svobodný společnosti - snažil se dodržovat spravedlnost, chovat se správně a i v soukromí si dovolil žít s tim, s kym chtěl; jeho zločinem bylo, že mu věci kolem sebe nebyly jedno a že byl ochotnej to říct. Jenže na to tenkrát nikdo zvědavej nebyl, a to včetně státu a jeho orgánů, a tak ho na tom nakonec i dostali - i proto, že v takovymhle prostředí on vlastně fungovat nechtěl a nemoh, takže tu svojí hořkou cestu dojel sebedestruktivně až do samýho a předpokládatelnýho konce. Rédl je takovej Don Quijot po česku - ne z pohledu tý švejkovsko-hrabalovský poetiky, ne z pohledu, kdy si ze všeho děláme srandu a všechno zlehčujeme, ale z pohledu tý krutý a lidský životy ničící reality - marnej boj za ušlechtilý ideály, ale bez jakýhokoli dobrýho konce. Rédl neni hezkej ani veselej seriál, je krutej, nespravedlivej, zlej a brutální - a všechny tyhle aspekty na mě osobně zapůsobily fakt silně. I s tou varovnou otázkou, jestli jsme se za těch dalších pětadvacet let opravdu z tohodle bahna vyhrabili, nebo jestli jdeme aspoň správnym směrem - já idealisticky věřim tomu, že jo, že se tady dneska opravdu žije svobodnějc než dřív, ale je dobrý si připomínat, že zadarmo ani samozřejmý to fakt neni. A mementem tohodle je Rédl nezpochybnitelně. "Tohle od tebe nebylo hezký." "To nemělo bejt hezký." () (méně) (více)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Jan Hřebejk už prostě točí jinak, než "po pelíškovsku" i když samozřejmě má svoje silnější a slabší chvilky. Jde o to, zda se na něj někteří lidé nezlobí právě proto, leč stále stejně by točil pouze blbec. Nářky nad tím, že jsou věci neautentické (třeba kvůli závěsu v koupelně), nebo že seriál nezobrazuje pouze postarší heterosexuály, může člověk s mozkem klidně odložit ad acta a soustředit se na thrillerový přelom našich novodobých dějin, kdy mnozí z nás budou dělat podobné kompromisy, jako RR. A konečně to pořádně bolí, je to špinavé, dějí se u toho skutečné tragédie, protože každý porod je bolestivý. Gradace téměř ukázková, po prvním díle bych za seriál nedal téměř nic a po posledním jsem skoro nedýchal. 60-90%. ()

Reklama

cpt.Lynch 

všechny recenze uživatele

Hřebejk jak kulhá v kino tvorbě, tak exceluje v té televizní. Nejlépe zpracovaná divoká devadesátá léta. Po slabším rozjezdu perfektní mix detektivky, gangsterky a špionážního (estébáckého) dramatu. Jedno z mála počinů české tvorby, které je drsné a „opravdové“, oproti trapným pokusům s nevyužitým potenciálem – Gangste Ka, Příběh kmotra, Sametoví vrazi. Vše podrženo naprosto excelentními hereckými výkony Hofmanna, Poláka a Novotného. 4,5* ()

kagemush 

všechny recenze uživatele

Nadhodnocuju jak už dlouho ne. Ovšem v kontextu všech těch neuvěřitelných seriálových srajd, co tu různé TV v posledních letech produkují se tohle vymyká (ovšem jen v rámci naší kotliny). Navíc Hofman a Novotný-moc hezky odehraný party , Sokol skvělej hlavně při diaolozích, sem tam dobrá atmoška a konec jak má být. Jenže ta poplatnost tzv. TV produkci-ohromná spousta chyb - slečna leze ze sprchy v kalhotkách???, Sokol a Novotný opravdu nemají ani vzdáleně podobné figury-že se ale ten Novotný v pohodě vešel do Sokolova kabátu...,atd. , - no a té vaty a až moc TV looku.... . Škoda. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Asi bych ani nečekal, že se Hřebejk v roce 2018 zmůže na takovou pecku..Tohle je jak ve stylu Thrillerů ze staré školy! Trochu překvapil i Sokol v hlavní roli.  Ano, přehrál  ho Novotný, jehož psychopatický vojenský zpravodaj je bezkonkurenční gauner  (ten projev v gay baru!!), který mě zajímal a zároveň jsem opravdu nechtěl, aby zazvonil u dveří.  Ale Sokol zase   skvěle ztvárnil osudovou  charakterní depresivní  postavu nadporučíka s osobním tajemstvím , který je odhodlán vyšetřit pravdu za každou cenu a po malých krůčkách  sledujeme jeho postupné  naprosté rozčarování a deziluzi...Příběh má thillerové grády a z obyčejného banálního zmízení dvou studentů jeho chapadla sahají až k velkému kšeftu, na který má zájem více stran...kšeftu přes mrtvoly. A nakonec to nebere  celkovou kritickou  reflexi poměrů v naší zemi po roce 1989. I když, jak tady někdo napsal, pokud bych se v tom chtěl detailně  orientovat, měl bych si to rozkreslit.:D Je to natočené se silnou pochmurnou melancholickou  atmosférou s věčně zataženým počasím a důrazem na až puntičkářské zobrazení prostředí, která jako by se pomalu vzpamatovávala z tuhé normalizace. Má to gradaci, jak hrom a v posledním díle jsem skoro zařval radostí, když Novotný  s Hofffmanem konečně odporně zdechli...abych se po chvilce oddechu,  pak dočkal úplně jiné tečky, která byla možná ještě daleko cyničtější. Šťastný nový rok, pánové!  ()

Galerie (111)

Zajímavosti (24)

  • Rédl (Ondřej Sokol) chodí domů oblečený ve vojenské uniformě, není tedy jasné, proč ho v baráku považuje předsedkyně za policistu... (Winster)
  • Rédlův mlýn nedaleko Děčína je ve skutečnosti mlýn Sterzmühle nedaleko Hartmanic na Šumavě. Emil Kintzl tomuto místu věnoval jeden díl v sérii Zmizelá Šumava (od r. 2013). (JaKas)

Související novinky

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Reklama

Reklama