Režie:
Jan HřebejkScénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin ŠáchaHudba:
Ivan AcherHrají:
Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)Epizody(4)
-
Prokurátor (E01)
-
Komu se dá věřit? (E02)
-
Ivana (E03)
-
Děs (E04)
Obsahy(1)
Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele rakovnik k tomuto seriálu (2)
Rédl (2018)
Pro mě zklamání. Mnohé jsem napsal v komentáři k poslednímu dílu, ještě zčerstva. První díl mě v podstatě vůbec nezaujal, ale tak nějak v naději jsem sledoval sérii dál. Až na několik záblesků nadějné akce v posledním dílu je ale děj utahaný, rozvláčný, odbočující do slepých uliček např. neúčelných rodinných záběrů. Prostě 4 hodiny byly zřejmě moc, přestože to nejdůležitější - závěr - byl totálně zkratkovitý. Navíc herecké obsazení mi přišlo slabé, titulní role by slušela někomu více charismatickému, protože Novotný s Hofmannem Sokola hravě strčili do kapsy. ()
Děs (2018) (E04)
Tři hodiny předchozích dílů byla rozvláčná nuda, zamotaná, vysvětlující, naznačující. Teprve ve čtvrtém dílu se konečně děj trochu zrychlil (až na rodinné vstupy) a především zhoustl. Když už se konečně rýsoval pěkně dramatický závěr, zabil režisér celou sérii hloupým koncem...bez konce. Jinak až na Novotného s Hofmannem bídné obsazení. Komedie šly Hřebejkovi lépe. ()