VOD (4)
Série(5) / Epizody(53)
Obsahy(2)
Původní dramatický seriál zachycuje rodinu Duttonových v čele s Johnem Duttonem (Kevin Costner), která ovládá největší dobytčí ranč ve Spojených státech. Uprostřed měnících se aliancí, nevyřešených vražd, starých ran a těžce získávaného respektu je ranč v neustálém konfliktu se svými sousedy – rozrůstajícím se městem, indiánskou rezervací a prvním americkým národním parkem. (Paramount Network)
(více)Videa (6)
Recenze (139)
Hodnotenie po piatich dieloch: Tak sa ukludnime, ano? Zase tu mame dalsi pripad obycajneho serialu z ktoreho miestni intelektuali robia umelecke veldielo. Pritom to je v jadre jednoduchy tupy Dallas v trochu drsnejsom westernovom prevedeni a to je tak vsetko. Zase sledujeme jeden rodinny klan s rôzne posahanymi clenmi rodiny, ktorych zajima len ich majetok o ktory maju zaujem dalsie strany. Hlavnym superom je rasisticky indian, ktory chce cely Yellowstone ziskat spät pre svoj lud, ale pravdepodobne hlavne pre seba. Cele je to podane drsnejsie a nekompromisnejsie, ale v jadre je to stale primitivny Dallas s absurdnymi podzapletkami a pre mna extremne nezazivnym Sheridanovskym tempom. Vsetky postavy su skazene, takze nie je komu fandit, ale bohuzial nie su skazene takym spôrobom, aby som si ich naprieky vychutnaval. Len mi proste skoro vsetci lezu na nervy. Jedinu celkom cool postavu tu ma Cole Hauser ako verny poskok Costnerovej familie. Costner neustale balancuje medzi absolutnym zlom a dobrakom od kosti. Fanusikovia predoslych Sheridanovych projektov najskôr budu nadseni, ale podla mna pise a toci primitivne projekty, ktore sa tvaria strasne umelecky. 5/10. ()
Kurva přesně takhle chci žít... Nádherně zpracovaný Moser i westernovský Kmotr.. Costner prostě válí a pořád je nesmírně charismatický. Musím říct, že je mi úplně jedno, co se tam děje, krásně se na to vše kouká. Je to krásně přirozené, drsné, dramatické, roztomilé vtipné a naprosto lidsky dramatické. Za mě jeden z nejlepších seriálů. ()
Papírově by to mělo jít úplně mimo mě. Americké westerny (až na pár vyjímek) vlastně nemusím a western hozený do součastnosti zní skoro až odpudivě. Navíc mě moc nebaví takové ty Houseofcartovské politickomocenské přetlačované.. a tohle je vlastně taková přetahovaná, akorát na ranči... Přesto mě to svou syrovostí a upřímností pohltilo. Chlapácké pózy, potlačené emoce tlačící se na povrch, generační traumata, vypiplané charaktery, ambivalence, rituály, povinnost, vzdor... to všechno Sheridan namixoval a vybalancoval tak zručně, že to empatickému divákovi musí vyrazit dech. S01: Nářez 95%, S02: Vrství se to (což sebou přináší plusy i mínusy) 85%, S03: Kvalitativní propad. Je znát, že tady nejspíš Sheridan paralelně rozpacovává několik dalších projektů(Mayor of Kingstown, Those who wish me dead, 1883..) a Yellowstone pokračuje dál dost na volnoběh (což má za následek, že spousta jindy geniálních dialogů najednou působí jako prázdná póza) 60%, S04: Yellowstone je zpět. 80% ()
Perfektní příklad vítězství formy nad obsahem. Výborná technická stránka – ano, krásně se na to kouká. Ale to by u tak opěvovaného seriálu nemělo být všechno.(Ikdyž například první Avatar dopadl přesně takhle.) Ač mají herci co hrát (páč Sheridan psát postavy umí) a odvádí skvělou práci, jsou většina postav nesympatičtí čuráci, ke kterým si nedokážu vybudovat vztah. Jedinou výjimkou je Luke Grimes se svojí krásnou manželkou a synem. Sheridanův scénáristický um tentokrát neplatí u děje. Celé to má atributy telenovely. V první sérii se skoro každou epizodu něco děje. Jenže velmi nahodile, na sílu a chvílemi zachází až do absurdna. Navíc dění v rámci série je nekonzistentní a díly působí antologicky. Finální hřebík do rakve je finále, které startuje celý děj od znova a je spíše druhý pilot. Následné série 2-4 jsou ovšem ještě horší. Motáme se kruzích, mnohdy se za celou sérii nikam neposuneme a na nějakou větší akci čekáme až do pilotu 4. řady, načež se zase nic neděje. Tvůrci už netuší kudy kam a snaží se udržet naživu seriál, který dávno odvyprávěl všechno, co mohl. Pátou řadu jsem zatím neviděl, počkám si až vyjde celá. Obrovské zklamání! V 1883 je Sheridan úplně někde jinde. ()
I don’t regret one sin I’ve committed. Neo-westernový Dallas se stále echt charismatickým Costnerem v "underwoodovské" roli oportunistické svin... Ehm, "kmotra" Duttonovic klanu v Montaně, kde dle nich platí "moje půda, moje pravidla a i pokud to není moje půda, tak stále platí má pravidla, ať se to sousedům/státu nelíbí sebevíc". Je to ten typ amorální zásadové postavy, která ve jménu vlastních zájmů neváhá jít přes mrtvoly; obrazně i doslovně. Čili to hned od počátku zapadá do linie seriálů typu House of Cards, Boss, Succession, Billions apod. Jenže ty se vesměs soustřeďují na vysokou politiku či podnikání ve velkoměstech nikoli na velkostatkáře z prérií a jejich půtky s rezervací, naplaveninami, moderní dobou a dobytkem. Že Sheridan rozhárané málomluvné postavy odkojené drsnou krajinou umí (platí pak dvojnásob o zdejším nosném duu John Dutton/Thomas Rainwater), o tom asi stěží kdo pochybuje, stejně jakože umí vytvořit tenzi vycházející z jednání chybujících postav. Všichni dobře hrají, má to sympaticky pomalé (nezaměňovat s nudné) tempo a tak je problém pouze v tom, že jsou zde dvě stěžejní linie (politické vrážení si kudel do zad se sousedy, městskou radou, policií, rezervací, no prostě všemi a osobní rovina "jaké to je žít a podnikat v drsné krajině") striktně odděleny dle linií/epizod a že se to snaží sledovat možná až příliš postav v příliš liniích. A bohužel platí, že ne všichni z režisérů plně pochopili, jak stěžejní a zásadní roli tu plní krajina a příroda Montany plná nekonečných dálav zvlněných pastvin a zasněžených hor na horizontu. Někteří chápou, že jde o jeden z hlavních charakterů celého seriálu, a umí to i náležitě p(r)odat. Jiným však jako by to unikalo. Výsledkem je seriál s ohromným potenciálem; zvlášť pokud si tvůrci uvědomí, že se musí jednat o jeden soudržný celek a nikoli slepec skvostných dílčích elementů. | S1: 3/5 | S2: 3/5 | ()
Galerie (382)
Zajímavosti (9)
- V epizodě si zahrál roli obchodníka s koňmi samotný tvůrce, scenárista a režisér Taylor Sheridan. (Punisher)
- V 17. minúte zastavuje hliadka Malcolma Becka. Neal McDonough alias Malcolm Back sa opýta seržanta Donnieho, či mu nesvieti svetlo, scéna odkazuje na jednu zo záverečných scén filmu Kráčajúca skala (2004), kedy Dwayne "The Rock" Johnson rozbije Nealovi McDonoughovi na Porsche zadné svetlo. (Oto.Kohut)
- V závěrečné scéně této epizody mají bratři Beckovi na stole rozložené fotografie členů Duttonovy rodiny, včetně dat jejich narození. U většiny z nich se toto datum přesně shoduje s herci, kteří je hrají. (Crust)
Reklama