Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Děj se točí okolo roznašeče pizzy Mookieho (Spike Lee), který si v převážně černošské čtvrti paradoxně našel práci u Italoameričana Sala (Danny Aiello). Celkem poklidný průběh všedních letních dní plný pohodové muziky a nezávazného klábosení začne zprvu sotva postřehnutelně, postupně však stále patrněji, narušovat jeden ze Salových synků - rasistický Pino (John Turturo). Vše neodvratně směřuje k nepříjemnému střetu dvou odlišných kultur. (Matty)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (185)

Fanucci 

všechny recenze uživatele

Obžaloba rasismu, která ovšem nemá jednoznačné záporáky ani klaďase. Jiné filmy řešící rasovou problematiku většinou vykreslují určitou rasu či menšinu jako oběť. A v tomto musím přes Spikem Lee smeknout, protože se tomuto vyhnul. Natočil celoplošnou obžalobu rasismu a - v rámci možností - nestranně kritizuje všechny a všechno - policii, černochy, bělochy, hispánce, korejce, italy...vykresluje rasismus jako problém každého etnika a segmentu společnosti. Zajímavý a určitě velice povedený film. Už je mi také jasné, odkud se vzala ta silná nasírací scéna z 25. hodin - Spike jednoduše vykradl sám sebe:-) ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Co těm lidem chybí, je kultura. A tím zdaleka nemyslím jen poslouchání idiotské muziky. Kultura (nebo civilizace, oba termíny v tomto smyslu se dost překrývají) začíná v rodině: trvalý heterosexuální svazek, plánované rodičovství, pravidelný příjem, cílevědomý postupný růst blahobytu, výchova potomstva v tomto schématu. Tohle ti negři neznají. Děti jsou ne-li nevítaným, tedy určitě vedlejším produktem jisté příjemné činnosti. Není žádný plán, co s nimi. Tak prostě rostou do svých rodičů. --- Esenci problému shrnuje jeden z černých povalečů: "Dvacet let sedím a čumím na ten prázdnej barák, a musí přijít Korejec, aby v něm udělal obchod." Pro černochy. Jediný další podnik má Ital. Negři jen čumí a utrácejí podpory. --- A nenávidí. "Fight the Power." Myšlenka skrznaskrz marxistická. Za MalcolmaX dosadíme Lenina, za M.L.Kinga Láďu Špidlu a jsme doma: Moje neschopnost cokoli smysluplného se svým životem počít není problémem mým, nýbrž je zaviněna "jimi" - kapitalisty nebo bělochy, podle místní situace. Oni jsou povinni to řešit, a my je o tom přesvědčíme (M.L.King), nebo je přinutíme (MalcolmX). --- Jak jsem napsal zkraje, civilizace začíná v rodině. Platí i tvrzení obrácené: s rodinou končí i civilizace. Žijeme v době, kdy je rodina pod soustředěnou palbou relativizace; divošské recepty nezávazného párování jsou naopak adorovány. I umírnění liberálové odmítají myšlenku, že účelem rodiny je především plodit a vychovávat děti. A tedy neproduktivní homosexuální vztahy jsou nejen tolerovány (s čímž souhlasím), ale stavěny na roveň s heterosexuálním manželstvím (což je zlý omyl). Rodina je v defenzívě. Učitelé si naříkají, že dnešní děti jsou rok od roku horší hovada. Ono už to trvá docela dlouho, takže to pozorování doplním: i rodiče jsou stále horší hovada. A nakonec i ti učitelé, koneckonců rovněž potomci svých rodičů. --- Podívejte se na tento film a dáte mi za pravdu: Zde chybí trvalá párová rodina. Od toho se odvíjí všechno ostatní. ()

Reklama

MajklCZsk 

všechny recenze uživatele

Naprosto sebekritická výpověď o americkém rasismu. A nejen o bílých k černým, nýbrž i naopak, a že všichni ve výsledku stejně nenávidí Asiaty. Ve zjednodušeném měřítku je zde zcela přesně vyobrazená fanatická demagogie, která obstojí i proti Tomiu Okamurovi. Zcela kriticky rozebírá chápání výroků velkých černých autorit (Luthera Kinga a Malcolma X) jejich učenci. Ve výsledku jsme všichni pro okolní život nebezpeční. A může za to jen a jen naše ego. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Spike Lee mě pořád více a více přesvědčuje, jak skutečně dobrým, i když někdy kýčovitým tvůrcem vlastně je. Téma, které zde prezentuje, jako kdyby bylo aktuální. V Americe je celkem běžné, že černocha zastřelí za to, že drží klacek. Tady je to podáno velkolepě - v rámci ulice - kdy ta ulice je prezentována neskutečně živě. Skvělé! ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Spike Lee na své nejjistější půdě vystavěl jeden z nejlepších filmů řešících rasovou problematiku. Na prostoru jedné čtvrti demonstruje americký problém v širším kontextu. Množství malých dramat postupně splétá a nechává gradovat do téměř apokalyptických rozměrů. Bude vám horko. 85% Zajímavé komentáře: Eddard, Visáč, Lookass ()

Galerie (53)

Zajímavosti (34)

  • Scéna, kde spolu u stolu mluví Salvatore (Danny Aiello) a Pino (John Turturro), byla zčásti improvizací. Scéna podle scénáře končí, když se Smiley přiblíží k oknu, vše poté je jen improvizace. (CliffLee)
  • Filmový debut Martina Lawrence. (CliffLee)

Reklama

Reklama