Režie:
Maren AdeScénář:
Maren AdeKamera:
Patrick OrthHrají:
Sandra Hüller, Peter Simonischek, Michael Wittenborn, Thomas Loibl, Trystan Pütter, Ingrid Bisu, Hadewych Minis, Lucy Russell, Victoria Cociaș-Șerban (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Život zestárlého učitele Winfrieda Conradiho uplývá v naprosté rutině, kterou mohutný muž jen občas naruší svou pubertální vášní – drobným žertovným převlekem. Poté, co mu zemře jediný věrný druh, slepý pes, se Winfried rozhodne investovat veškerou pozornost do své odcizené dcery Ines, která dělá kariéru v nadnárodní firmě a nemá na nic a na nikoho čas. Po naprostém fiasku první návštěvy v Bukurešti mění Winfried strategii – čeho nemůže dosáhnout jako neúspěšný otec, toho může docílit jeho neforemné alter-ego. A tak se rodí životní kouč – německý ambasador Toni Erdmann, tragikomická figura s absurdní parukou a umělými zuby, která se workoholičce Ines začne plést do života v těch nejméně vhodných momentech. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (359)
Príbeh z neoliberálneho sveta. Možno trocha rozťahaný, ale určite poučný a k zamysleniu sa nad snobizmom a hraním sa na akúsi vyššiu rozumnejšiu triedu v niečom a zároveň totálne nerozumné drogovanie a iné záležitosti. Pokrytectvo hranej dokonalosti bez sebakritiky. Toto je veľmi významné európske dielo, ktoré keby nemalo istú ťažkopádnosť v deji, mohlo byť určite tým najlepším čo v Európe ako kritika systému za minulý rok bolo v kinematografii. Tá prázdnota na záver, tá úzkosť z toho je cítiť. Podľa mňa veľmi depresívne dielo, ale zasmial som sa občas. Táto doba je občas priam na prášky najmä kvôli ľudskému uvažovaniu. ()
Jsem samozřejmě rád, že je tu opět nějaký německý film tak vysoce ceněný, ale sám bych tak vysoko nešel. Tedy - bezpochyby je to skvělý film, smál jsem se, postava Winfrieda se svou neschopností brát cokoli či kohokoli vážně a dělající si ze všeho srandu nemá chybu a můžu mu jen tiše závidět, neb já svůj smysl pro humor zřejmě nikdy na jeho úroveň nedotáhnu. Ačkoli... ještě nemám pošahanou, workoholickou dceru, že... Celá řada vynikajících scén (brunch, jen tak namátkou), ale asi mi tam chybělo takovéto filmové, kýčovité, takovéto tamto, kdy jeho dcera zjistí, že se chová jak píča a všichni kolem ní jsou materialističtí idioti, a tak s tím sekne a jde rodnému táteři pomáhat se skalkou, nebo něco v tom smyslu. A ne že ho jen obejme, dá vale bukurešťským kokotům a vymění je za ty singapurské... No nevadí. Hodně silné čtyři... 90% ()
Nemci opäť dokazujú, že vedia. Toni Erdmann možno nebude pre každého, je to prevažne konverzačný film, ale mňa to bavilo. Film v jednoduchosti ukazuje pravdu na pozadí modernej doby a honby za kariérou a to, že kariéra ešte neznamená šťastie. Vydarený návrat otca, ktorý si vymyslel meno Toni Erdmann dcéra docení až oveľa neskôr, divák má však karty na stole a vidíme, že takýto život stojí za hovno. Pochválim vydarenú scénu dcéra spev - otec piáno v podstate u neznámych ľudí... Bulharský chlpatý kostým v byty na "nahej party" nemal chybu, dobre som sa zasmial. Stopáž 162 minút sa možno zdá náročná, ale zbehlo to ako voda. Takmer každý by dnes potreboval takého Toniho Erdmanna, aby nám pripomínal - Spomaľ a užívaj si!...80%. ()
Tentokrát jsem seniorům kazil věkový průměr v Evaldu, ale kdybych třeba zůstal stát v uličce, na prdel by mě to asi nesložilo. Jasně, že bych byl rád, kdyby se podobně kvalitní filmové sondy vrtaly i u nás, ale spíš mě potěší, když na rozdíl od Toniho nebudu postupem času používat humor taky jen jako lék na smutek. Jo a díky za tip na párty, to se o Silvetsru budou kamarádi divit... ()
Něco je asi špatně. Zatímco polovina osazenstva místního ústavu nadšeně popisuje, jak si u filmu provlhčila tkanivo, já zažil na mordě jenom hořký škleb. Stárnoucímu fiškusovi odchází blízcí.... a dochází síly, invence a čas. Logické puzení k bilancování končí upnutím se na dceru, dávno ztracenou a odcizenou bytost, které chce předat několik nevyžádaných rad ohledně smyslu existence. Nic velkého, jen prosté ,,žij a bav se, dny, utracené pro korporát, ti nikdo nevrátí". Vytrhuje sebe i ji z citové letargie, a to za pomoci absurdního humoru, který je rozhodně více absurdní, nežli směšný. Faktická absence hudebního podkresu i tempo, které rozhodně není strhující, slouží svému účelu dobře. Pokud tedy skutečně netrváte na tom že má jít o komedii, u níž se při výletě do kina vychláme celý kurník, pak by naopak šlo o selhavší dílo. Jestli však cílem tvůrců bylo, abych vytáhl tatíka ven a šli jsme krmit kachny, než bude pozdě, abych zavzpomínal, co mi bylo dáno a podumal, jak to nyní vracet, pak ano, funguje to skvěle. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (9)
- Během 56 dní bylo natočeno 120 hodin materiálu. (Hal_Moore)
- Ines (Sandra Hüller) zazpívá na velikonočním večírku skladbu „Greatest Love of All“ od Whitney Houston. (Trajektt)
Reklama