VOD (2)
Série(4) / Epizody(32)
Obsahy(1)
Eve je znuděná, bystrá a pohotová pracovnice bezpečnostní služby. Villanelle je elegantní a talentovaná vražedkyně. Obě prudce inteligentní ženy, které jsou sebou navzájem posedlé, se střetnou tváří v tvář v epické hře na kočku a na myš. (HBO Europe)
Videa (8)
Recenze (93)
Parádna prvá séria (napísaná Phoebe Waller-Bridge, takže nečudo), zábavná a neopozeraná hra na mačku a myš, dve plnotučne vykreslené ženské postavy, skvelé nápady. A potom je tu druhá a tretia séria, kde následky činov nehrajú rolu, postavy si robia čo chcú, hovoria nezmysly, príbeh je roztrieštený bordel, kde sa skáče od jednej linky k druhej bez uzavretia oboch a už tú strašnú rozháranosť nevykúpi ani fakt, že na Jodie Comer sa dobre pozerá. Po konci tretej série je jasné, že sa budeme opäť len točiť v kruhu (po 24 dieloch divák nemá tušenie, čo vôbec "The Twelve" je) a prekopávať už prekonané zápletky. ()
Je to nudná (ale zároveň dostatečně odporná) hra v mobilu, která se snaží tvářit jako film. Stejně jako ve špatné gamesce je i tady děj nulový, pokud se zrovna nikdo nezabíjí. Stejně jako v gamesce je i tady zabíjení nutné k postupu do další úrovně. A stejně jako ve hře jsou postavy strnule neměnné a být psychopat je cool. Už jen pro tento posledně jmenovaný fakt bych seriál bez rozmýšlení ocenila odpadem. Nefilmový způsob vyprávění téhle patologické virtuality života, kterou asi strašlivě přejeme svým dětem, když jsme k ní – a psychopatům – tak navýsost tolerantní – ovšem ještě exponenciálně odpadovitost seriálu navyšuje. Jaké překvapení, že se na konci zabíjení, utíkání a ježdění do jiných měst, v nichž dochází k dalšímu utíkání a zabíjení, přeměňuje zabíjení z nedostatku lepšího nápadu v psychopaticky lesbickou (kdo by to dnes v kinematografii čekal) přitažlivost dvou žen, které se nedokážou rozhodnout, jestli se chtějí propíchnout kudlou, anebo robertkem. V seriálu nechybí herní propriety jako otřískané zdi věznice, výběr oblečení pro hráčskou postavu i varieta vraždících způsobů, milovníkům ubíjení života virtuálním přebíháním z levelu do levelu se tedy bude seriál zamlouvat. ()
Rozhodně netvrdím, že jde o skvělý seriál - po první sérii, která se brzy začla vléct, jsem si musela dát pauzu – ale má prostě nápad a v každém díle ve mnoho skvělých momentů, jen jsou holt tak zvláštně poslepované. A ano, moc to jako celek nedává smysl. Problém ale také trochu vidím v tom, že je tu označení drama/thriller, takže divák očekává geniální zápletku - podle mě jde ale spíš o romanci, opravdu hodně a velmi nekonvenční romanci, která jde doslova přes mrtvoly. Jinými slovy, je to celé na palici, ale když se tomu poddáte, je to paráda. ()
Jodie Comer zde hraje charismatickou, chladnou zrůdičku, kterou ale nade vše žeru. Spousta cestování, jazyky, kostýmy a pokřivený lifestyle ruské vražedkyně vytvářejí celkem unikátní podívanou. Libuji si v tom jak sebevědomě vystupuje, žertuje, vraždí, ale i přizpůsobuje - vše s takovou divnou zvrácenou grácií. ()
Čím déle seriál sleduji, tím horší mi připadá. 1) Začal jsem na čtyřech hvězdičkách, po sedmém díle jsem na dvou. 2) Jakoby příběh psali zastydlí puberťáci. Jednání postav chybí logika, chovají se hloupě až nesmyslně, což u pracovníků tajné služby je fakt na pováženou. 3) Nekouknu se ani na druhou řadu, ani na poslední díl řady první. Stačilo. ()
Galerie (762)
Zajímavosti (9)
- Aby se vžila do postavy Villanelle, poslouchala Jodie Comer často švédskou elektro kapelu Little Dragon na place. (hansel97)
- Phoebe Waller-Bridge tento seriál začala psát dříve než svůj seriál Potvora (od r. 2016), ten se však nakonec na televizní obrazovky dostal dříve než Na mušce. (hansel97)
- Během první dvou sérií seriálu Vilanelle (Jodie Comer) mluví celkem osmi jazyky (anglicky, francouzsky, rusky, německy, italsky, španělsky, nizozemsky a špatně mandarínsky). Zároveň v seriálu používá britský, skotský, australský a americký přízvuk. (hansel97)
Reklama