Kamera:
William RexerHudba:
Elliott WheelerHrají:
Yahya Abdul-Mateen II, Mamoudou Athie, Giancarlo Esposito, Tremaine Brown Jr., Herizen F. Guardiola, Justice Smith, Jimmy Smits, Yolonda Ross (více)VOD (1)
Epizody(11)
-
Where There is Ruin, There is Hope for a Treasure (E01)
-
Seek Those Who Fan Your Flames (E02)
-
Darkness is Your Candle (E03)
-
Forget Safety, Be Notorious (E04)
-
You Have Wings, Learn To Fly (E05)
-
Raise Your Words, Not Your Voice (E06)
-
Unfold Your Own Myth (E07)
-
The Beat Says, This Is the Way (E08)
-
One by One, Into the Dark (E09)
-
Gamble Everything (E10)
-
Only from Exile Can We Come Home (E11)
Obsahy(1)
Talentovaná a energická mládež jižního Bronxu se v roce 1977 rychle řítí za svým snem a píše hudební historii. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (15)
1. Serie: Je to parada. Takovy az pohadkovy pribeh o vzniku djingu potazmo hip-hopu a toto tema me moc zajima. Od prvniho dilu z obrazovky kape atmosfera cerneho Bronxu, kde bych rozhodne nechtel zit ale zabijel bych abych se tam mohl na chvilku podivat. Prvni dil je uzasny. Skvele natoceny, skvela vyprava a Luhrman skvele zacina odvijet nekolik dejovych linek. Skoda, ze dalsi dily kvalit pilotu nedosahuji. Spatne nejsou, ale vysoko nasazenou latku nepreskoci. Moc se mi libili drobnostky jako kung-fu stylizace Shaolina a Flashe, vsudypritomne graffity, uvozovani deje soucasnym raperem (NAS!), nebo prokladani dilu dobovymi zabery. Jsem proste z teto sestidilne miniserie nadseny a smele se v mem zebricku radi vedle filmu Beat Street nebo Scratch. ()
(Po Part 1 - E01-06): Môj obľúbený rozprávkar pre dospelých natočil seriál a na pomoc si zavolal pár ostrieľaných seriálových režisérov, ktorí mali prsty v produkciách HBO, AMC a v iných Netflixovkách. Nebudem sa rozplývať nad atmosférou, spracovaním, výberom hudby, to k Luhrmannovi jednoducho patrí. Pozerám, počúvam a teším sa. Ak máte blízko k hiphopu či klasickému discu, k 70. rokom, New Yorku alebo prípadne ku všetkému dokopy, prídete si na svoje. ()
Podobně energií a emocemi pulzující záležitost jsem hodně dlouho neviděl. The Get Down si překvapivě zvládá udržet Luhrmannem nastavenou laťku po celých svých jedenáct dílů, přičemž nadpoloviční většinu si klidně dovolím označit za možná nejlepší TV věc, jakou jsem v posledních letech viděl. A vlastně jsem naprosto spokojen s faktem, že si tahle energická pecka vysloužila jen tu jednu sezónu. Ta je totiž natolik precizně vygradovaná, nacpaná parádní hudbou, stylistickými i vypravěčskými finesami a nezapomenutelnými sekvencemi (ty paralelní střihové!!!), že by stejně jen těžko mohla nejít kvalitativně níž. Navíc se vše povedlo parádně uzavřít, takže v dané podobě je The Get Down jedno nádherné mistrovské dílo, při kterém má člověk problém zůstat v klidu sedět a koukat. Neustále překvapující, pohádkově dojemné i leckdy zdrcující. "And how did YOU cross your RubiCon?" 95 % ()
Strašně příjemně se na to koukalo. A hudba je po většinu času skvělá. Animované komixové prvky také výborné. Klasická seriálová klišé vadila, ale ne tolik. Co mi vadilo nejvíc je historická nepřesnost. Jak jsem psal, hudba je sice většinou skvělá, ale třeba popová píseň toy box má tanec i beaty, které v té době vůbec nebyly. To mi přijde jako falšování hudební historie. Poslední díl byl teda strašná, až nesnesitelná limonáda. Jinak moc pěkný. ()
Audiovizuálně skvěle pojatý seriál, který mě hned první epizodou vtáhnul do sebe a uhranul svým stylovým pojetím. Hudebně jsem s tím žil a užíval si jedno každé vystoupení. Proč tedy jen 3*? Protože v druhé polovině, kdy to zřejmě přišlo o financování, to jde kvalitativně hodně dolů a to nejen vzhledem, ale i obsahem. Peníze za reklamu od Sony nejspíš nestačili ani na udržení scénáristů a začne to být takové nijaké a otravné. Věci se tam pořádně neřeší, působí to, jako by spolu prakticky nemluvili, kromě rozhovorů přímo před kamerou, které se sice zdají někdy hluboké, ale většinou obsahují jen hromadu prázdných frází. Vztah mezi Mylena a Zeke mi na konci už úplně lezl na nervy, protože tihle dva snad spolu vůbec nemluvili a máloco vůbec pořádně řešili. O vzhledu druhé půlky ani nemluvím. Celá ta myšlenka s komiksem je takhle pojatá špatně. Používá to hodně fantaskní prvky, až to překračuje hranici reality a to najednou působní nepatřičně. Hlavně ale vypadá ošklivě a objevuje se na mnoha místech prostě jen proto, aby došlo k ušetření za natáčení. I hrané záběry, včetně vystoupení na pódiu ztratí lesk a působí hodně lacině a už vůbec tolik neohromí. Škoda, našlápnuto to mělo výborně. Ale ani se nedivím, že jsem o tom dřív vůbec neslyšel. ()
Galerie (311)
Photo © Netflix
Zajímavosti (1)
- V seriálu byl několikrát zmíněný film Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977), děj seriálu se totiž odehrává ve stejném roce, kdy šel film do kin (1977). (OGON)
Reklama