Režie:
Ilijan DževelekovScénář:
Ilijan DževelekovKamera:
Emil HristowHrají:
Velislav Pavlov, Vesela Babinova, Teodora Duhovnikova, Mihail Mutafov, Irmena Chichikova, Kamen Kolarov, Svezhen MladenovObsahy(1)
Ve snaze najít originální námět natáčí spisovatel Emil Borilov život kolem sebe desítkou skrytých kamer. Zatímco neškodně sleduje a kontroluje život svých blízkých, mění jejich osud. Z činnost, která začala coby nevinné hobby, se stala démonická hrozba budoucnosti desítek lidí. (Festival bulharských filmů)
Videa (1)
Recenze (14)
Příběh úspěšného muže, který si začíná pěstovat závislost na sledování lidí okolo sebe pomocí skrytých kamer, z čehož může sice čerpat velké množství výhod, ale také se mu to může dříve či později vymknout z rukou. Chvílemi se to velmi ubírá ke komedii, chvílemi téměř k thrilleru, neustále je to ovšem velmi zábavné, svěže napsané a zrežírované a velmi sympaticky zahrané. Dvouhodinová stopáž uteče jako voda, Bulhaři zkrátka umí. [LFŠ 2019] ()
Zaslouží si 3,5* za velmi aktuální téma zdigitalizované doby, kdy se "Velký bratr" dívá kdykoli a kdekoli. V tomto případě nevinně začínající zvědavost chlápka, který chce mít dění pod kontrolou až v posedlost soukromím blízkých lidí . Stává se z něj voayer, který se baví a zároveň zneužívá šmírování ve svůj prospěch. Nabízí se tu otázka, kolik pravdy kdo snese a jak moc lidi chtějí znát pravdu nebo být raději klamáni. Konec je pak vyhrocenou, ale zcela reálnou možností, kolik škody může napáchat únik takového materiálu. ()
Zpočátku nevinné nakukování do soukromí druhých prostřednictvím skrytých kamer se pro spisovatele Emila stává stále více posedlostí a závislostí a původně zdroj výhod a inspirací pro novou knihu mu postupně přerůstá přes hlavu a směřuje k fatálnímu pádu do propasti. Dobře natočený snímek s docela originálním námětem a velmi dobrými herci, který nenudí. 70 %. ()
Znepokojující snímek o voayerismu ukazuje, jak nebezpečnou zbraní může být snadná dostupnost sledovacích zařízení a techniky v rukou běžného člověka. Muž v tomto případě začne být na sledování soukromí svého okolí závislý a není schopen v něm přestat ani poté, co si uvědomí, že jej to nečiní šťastnějším, ba právě naopak. Velmi dobře zpracované téma! ()
Brzy po skončení filmu jsem si říkal takový to: "Kdyby takhle vypadal českej mainstream, jsem spoko". Dževelekov vzal aktuální téma, které dobře řemeslně zpracoval a nechal příběh sehrát dobrými herci. Do očí snad bije jen kulisová uhlazenost interiérů, které svojí sterilností trochu připomínají české soap opery. Bohužel, přepjatý konec zafungoval asi tak, jako když drbnete do stolu při hraní jenga věže - celou předchozí konstrukci shodil a poslal do hajzlu. Kdyby chybělo posedních osm minut, byl by to kvalitní film. ()
Reklama