Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Svět umění nezná hranic. A to ani v případě Josephine (Zawe Ashton), která najde skvostná umělecká díla po zemřelém. Než aby je vyhodila, jak stálo v závěti, vezme je pod svá kurátorská křídla a začne je zpeněžovat. Jenže obrazy nejsou tak andělské, jak by se předpokládalo. Skrývají něco temného a hrůzného z malířova života. Na to se postupem času přijde, ale to už je příliš pozdě! (Rodriguez)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (131)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Když vám obraz zdivočí, nechoďte mu na oči!" Psychopatické obrazy bohužel moc prostoru nedostaly a nepochopitelně zůstaly srolované ve skříni. Snobové jako vždy intelektuálně opruzení, avantgardní umění typu flek sem, flek tam a dramaturgie tak nudná, že by u toho usnul i Dorian Gray. Navíc mi dojem z výstavy kazila ta "androidní mutantka", kterou JASON_X považoval za tranďáka a která nestydatě střídala... polohy, od ženy vamp přes vlčici z Wall Street až po vypatlanou blbku "co tady vůbec dělám a co po mně rejža kurva vlastně chce?". Tu třetí polohu jsem jí věřil, jako jedinou. Hérečka dobrá akorát tak na pornhub. Přivázat na postel, pomalovat a... nechat zaschnout. Pak přes obličej hodit hadr a... zavřít do skříně, k lidožravým obrazům! Zklamal i otrávený Malkovich hrající tužku (asi fakt byla chyba přestat chlastat :-), naopak potěšila zvídavá Toni Collete aneb moderním umělcům se na koule nesahá! ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

dobře,tak umění zabíjí no...od Gilroye jsem po Slídilovi a koneckonců i Romanovi J.Israelovi čekal mnohem víc než tuhle sice skvěle obsazenou,ale jinak povrchní a nezáživnou nudu.Pár OK momentů tady sice je,ale jinak Sametová cirkulárka nefunguje ani jako horor,ani jako mysteriózní cosi a nakonec ani jako satira...40% ()

Reklama

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Snobské prostředí, umění, obrazy, to vše mi nevadilo, kouká se na to hezky. Po herecké stránce mě zaujal snad pouze Gyllenhaal, který tyto netradiční role umí zahrát na jedničku. Co se týče smrtí, tak to je hodně slabý čajíček, kdy potěší snad jediná scéna s "koulí" a celkově to na mě jako Horor vůbec nepůsobilo. Škoda, ve finále je to pouze Thriller pro fanoušky umění ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Cynická parodie na vyvražďovačky zasažená do dekadentního světa moderního umění. Zmlsané snobské karikatury v čele s Gyllenhaalem chcípají zaslouženou smrtí a je docela zábavné to sledovat. Gilroy netočí horor a vlastně ani nepracuje s lacinými lekačkami, spíš je znepokojivý. Možná si kompenzuje traumata z dětství kdy mu říkali, že z něj nebude umělec, když dostal z výtvarky pětku. Hlubší pointu bych nehledal. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Absolutní herecký přetlak a neujasněná hororová mazanice z obrazárny. Hlavní hereckou hvězdou je Jake Gyllenhaal, hrající bisexuálního recenzenta obrazů, ovšem příběh se zdaleka netočí jen kolem něj, ačkoli jeho postava byla nejplnokrevnější. Jsou zde ještě Rene Russo, Toni Collette, John Malkovich a spol. a scénář jim přisoudil jen prázdné plky, které jsou prokládány jejich odklízením ze scény, aby už řeč také nabrala nějaký ten hororový směr. Z hororového hlediska to přinejmenším vázne, dialogů je prostě víc, než by muselo, zabití jsou esteticky neotřelá, určitě je zajímavá i historka kolem prokletého malíře, který svá umělecká díla po své smrti počastoval nadpřirozenou silou která brání profitu z nich. Větší záhadou je ale účast právě Jake Gyllenhaala na tomhle poměrně plytkém a postupně hodně předvídatelně pojatém kousku, který postupem času padá střemhlav do nezábavných vod, kdy děs ve filmu nedrží vydatnou stráž, a film se stává nechtěně směšným. Patrně Jake důvěřoval Danu Gilroy natolik, že příliš neřešil, do čeho jde, v minulosti už s ním přece točil a film Slídil neměl špatné přijetí. Role ostatních hereckých hvězd jsou rozházeny tak, aby na sebe účastníci nežárlili ohledně počtu natáčecích dnů. John Malkovich mně přišel krutě nevyužitý, Toni Collette se postarala o jeden z těch silnějších hrůzyplných momentů, kdy jí byla v galerii amputována ruka. Téměř dvouhodinová stopáž mně přišla přehnaná. Film střídal otravnou dialogovou nudu, působivé sekvence a perfektně úchvatného Gyllenhaala. Vrcholným záměrem bylo propojit nepříliš často aplikovanou ideu specifického umění malířství s úderným hororem, což podle mě nebylo konáno lehkým režijním štětcem. Plátno bez pořádně rafinovaných režijních a scenáristických tahů je prostě jen plátno, které zrovna velkým obdivem nezahrnu. Ze zvědavosti si jej ale určitě prohlédnu. 6/10 ()

Galerie (6)

Zajímavosti (7)

  • Celosvětová premiéra proběhla 27. ledna 2019 na filmovém festivalu Sundance v Utahu (USA). (BMW12)

Reklama

Reklama