Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stará výměnkářka, surově podříznutá, nalezená sedící na židli nad svou batolící se drůbeží. Okolnosti jasně ukazují na loupežnou vraždu a Budík (J. Plesl) zpočátku nepochybuje. Nabízí se motiv peněz, ukrytých ve výměnkářčině náboženské knížce, Nebeklíči, jak bylo na vesnici zvykem. Ty zmizely. Stopy ukazují, že rodina, tedy vážený syn hospodář (M. Finger) a jeho žena (B. Lukešová), jsou nevinní, že útočník přišel zvenku. Ale kdo? Může hrát nějakou roli blížící se soud o pozemky, ve kterém měla stará paní svědčit? Otázky se komplikují, vesnice na okraji Prahy se jeví jako čím dál tajemnější svět, v němž se dějí poněkud nepochopitelné věci. Existuje například skřítek Hospodáříček? Budík je však racionální člověk, a tak brzy narazí na skutečnou stopu. Na základě chytrého postřehu objeví výměnkářčiny peníze a další důkazy. Podezření se obrací k rodině. Dojde i k zatčení, ale to nakonec nikam nevede, je totiž jasné, že právně neobstojí. Budík cítí, že stále nerozumí něčemu základnímu, bez čeho se v tomto vesnickém případu neobejde a co musí pochopit. A když je varován, aby se o pochopení této bohaté sedlácké rodiny raději nesnažil, neposlechne. Je policista, má nějaké poslání, jeho etika mu velí prosadit pravdu, ať je jaká chce, děj se co děj… (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Aniki 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál mi byl díky úvodní části velmi, ale opravdu velmi nesympatický a až svým třetím dílem si u mne tu nekoukatelnost malilinko vyžehlil. Třetí střípek do mozaiky se tak dá v pohodě ohodnotit hvězdným průměrem. Tvůrci jsou však díky tomuto fenoménu trochu sami proti sobě, neboť hned na začátku odradili od sledování velkou část diváctva. Motiv dalšího trestného činu zůstává opět dosti hloupý, jednotlivé role se začínají naopak pohybovat od naprosté tragédie k alespoň nějaké líbivosti (tento vývoj ovšem zpravidla funguje skoro u každého seriálu, neboť si divák na charaktery hlavních postav prostě zvykne), překvapilo mne obsazení mladší Geislerové a Lábuse (u Geislerky kvituji, neboť se z ní tedy vyklubala pořádně sexy kóča), scéna s napadením Šafaříka ve stájích pro policii naprosto typická a to bez ohledu na historické období, k Langmajerovi, jakožto institutu "Evžen, lovec žen", se snad už nemá cenu ani vyjadřovat, no a to bude asi tak vše...tedy konec hlášení. P.S.: dám tomu ještě šanci, uvidíme. ()

Untentrauer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

O půl hovna lepší, než předchozí dva díly. Snaha o jakousi kriminální práci byla už znát. Ale ten případ....To je šílený. Tak blbej motiv jsem jaktěživ neviděl. Bába se sama zařízne, protože si nedokáže vzpomenout na nákres mapy pozemků, kvůli kterým má svědčit u soudu. A ještě za to vyřešení případu málem dostane Budík přes ciferník. Takže vyřešit případ sebevraždy a znemožnit tím pohřeb vážené buranky v rodinné hrobce je špatné. Ale zatajovat informace o případu a manipulovat s důkazy a ještě k tomu všemu svalovat vinnu na nevinnou je v pořádku? ()

Reklama

AgnesDee 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak si to shrňme - baba nedokáže pomoci, a i přesto, že je velmi pobožná, dá přednost své vlastní cti před ctí rodiny a dokonce před církvi samotnou. Její syn okolností její smrti zatají tak, že místo činu nafinguje jako vraždu. A když to inspektor vyřeší a koná pouze svou povinnost, dostane za to ještě hate, že zničil této rodině pověst. A logika je v tom kde? Za zničenou pověst může oběť sama, nenáviďte ji, ne poldu. ()

topi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak začíná to jít pěkně do kopru. Ten scénář je tak nesmyslný a nelogický, že odhalení brutální vraždy zbožné venkovské babky je vrchol demence. Nechci spoilerovat, ale copak by se takhle mohla pobožná ženská zachovat? Boha, taká chujovina!! Je vidět, že scénárista Petr Zikmund má svoje období už za sebou a začal senilnět a psát hotové bláboly. Navíc ještě s okrasnou vatou, když mladý policejní agent odpaní dcerku svého nadřízeného, nebo Langmajer v každém díle souložící s nějakou jinou ženskou. Ne, tohle už smrdí hnojem a pochybuji, že se z něho další díl vyhrabe. Pořád ještě hodnotím vysoce nad rámec možností, ale to jen díky výpravě, která dělá seriál alespoň trochu koukatelným. ()

0kozel odpad!

všechny recenze uživatele

Po třetím dílu jsem už dost znechucenej. Pokud to nemá lehkost jako třeba Četnické humoresky nebo Hříšní lidé, tak by to mělo být zaměřeno na poctivou kriminalistiku. Jenže tenhle seriál neobstojí ani jako detektivka. Je to hrozně hloupé. Případy jsou naivní, vyšetřování se vleče. Navíc už po třech dílech je jasné jaké schéma tvůrci zvolili. Nejdříve přijde několik hejtů na republiku. Poté se někde na zapadlém koutě plném bahna a hnoje stane vražda. Přijede otrávenej inspektor a zamaže si svoje lakýrky. Poté přijde snůška nesmyslných dialogů. Když už to vypadá, že s tím policajti nehnou, tak Langmajer obstará při souloži důležitou indicii. Celé se to proloží několika rádoby frky s postavou opsanou z Rožpuštěnýho a vypuštěnýho. A sem tam ještě jako třešnička nějaká nelogická trapnost jako s tím hospodáříčkem. Co to jako mělo být?! K čemu to tam bylo? A herecké výkony? Uff dlouho jsem tak špatně zahrané postavy neviděl. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Na začátku hovoří inspektor Budík (Jaroslav Plesl) s policejním agentem Nováčkem (Denis Šafařík) o tom, že šlechtické tituly zrušil 10. prosince 1918 prezident Masaryk. Zrušilo je zákonem 61/1918 Sb. Revoluční národní shromáždění, Masaryk nebyl v tu dobu ještě ani v Československu, jelikož do vlasti přijel až 21. prosince. (VN85)
  • Premiéru epizody sledovalo 1,95 milionů diváků starších 15 let, což byl nejlepší výsledek toho večera i celého dne. (rublik05)
  • Na konci, když si chce mladší dcera inspektora Budíka promluvit se svým otcem a zjistí, že je nemocný, tak řekne: „Vždyť by to mohla být španělská chřipka a ta pořád zabíjí.“ Španělská chřipka řádila v letech 1918–20, Velká Praha ale vznikla až v roce 1922. (VN85)

Reklama

Reklama