Reklama

Reklama

THX 1138

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Vítejte ve světě monstrózního labyrintu, kde jsou všichni obyvatelé ve stereotypních uniformách a odlidštěnou vizáž jím dodává nepřehlédnutelný lesk holohlavých lebek. Hlavní hrdina (Robert Duvall) je jedním z mnoha nádeníků v ohromném lidském mraveništi, jeho "osobnost" je symbolicky zredukována do znaků - THX 1138. Jeden z mnoha, kterého pohltila všeobjímající mašinérie. Film není komedie, ale drama, jinak by možná tvůrce mohl hledat odlehčující paralelu s Chaplinovou Moderní dobou. K procitnutí THX dopomůže základní lidská emoce, láska, a to jak jinak než v duchu revoltující generace mladých tvůrců, THX okusí "zapovězené ovoce" a přijde o panictví. Prozření mu zprostředkuje soulož se spolubydlící LUH 3417. Následně je ale LUH zabita a plod umístěn do zkumavky. THX se snaží utéct, ale je to vůbec možné? Lucas zaujme nejen příběhem, ale hlavně vizuální stylizací do spektra studených barev. Zdi kolem jsou bílé, uniformy rovněž a stejně tak bezbarvý, dokonale hrůzně sterilní, je design pokojů. Lidé v nich žijí jen z donucení, bez vyšší motivace. Možná, že je to další stádium civilizace, kde již neexistuje "velitel," jen komerční náboženství s automatickými zpovědnicemi. "Kup si barbiturát, užij si ho... cítils to? Kup si víc... a víc! Budiž ti odpuštěno, synu." (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (253)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Díky tomuto filmu mě George Lucas přesvědčil, že nenatočil jen Hvězdné války, ale i taky něco jiného. Musím říci, že i to "něco jiné" je kvalitní, i když těžko stravitelný filmy, vycházející z Lucasovi studentské práce. Film nám ukazuje Lucasovi představu budoucnosti, světa bez lidí, v podzemí, s technologií, která nemá meze(dokonce nakousnutí toho, že ministerstvo fantazie promítá do světa hologramy je velmi zajímavá). Film mi hodně často připomněl Orwelovské 1984. Vězení z "nekonečného" prostoru bílé barvy. Roboti pracují, roboti "žijí", roboti jsou zatýkaní roboty a roboti se dokonce i milují (!). To, že každý robot užívá různé prášky (či spíše drogy) je lehce nedořešeno, sledování televize i s různými erotickými perverzemi je u robotů je celkem nečekané.Lucasův těžký film, z kterého se budu chvíli dostávat a na který budu určitě často myslet. Viděl jsem pouze director´s cut, v kterém mi přišli efekty až moc dobré na to, aby bylo 34 let staré. Nevím kolik dát hvězdiček tak za ten konec (který se dal očekávat) dávám 4*. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Lucasův poněkud zvláštní antiutopický snímek. Trochu mi to připomnělo Orwellovo 1984. Film se odehrává v budoucnosti, kde je vše sterilní, pod dohledem a lidi do sebe cpou neustále prášky. Robert Duvall hraje postavu, která se tomuto systém chce vzepřít. Dostane se do křížku se zákonem, a pak už se to s ním veze. Většinu filmu pak pozorujeme jeho útěk. Dost se mi líbila závěrečná honička a celkově zajímavý futuristický vizuál filmu. "Na dálnici jsem přejel Wookie." :D ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Rok 1971 bol bohatý na vynikajúce filmy,napr..Kubrickov Mechanický Pomaranč-extrémne ťažký film,ktorý nie je jednoduché pozerať,tak podobne by som charakterizoval debut Lucasa,kde ho podporoval F.F.Coppola,pričom THX nie je pre mňa to,čo A Clockwork Orange,kde aj tu je kontroverzia.Georgove poňatie je zvláštne,nejednoduché,divné s vizuálnym cítením,že lepšie je sa tešiť,čo príde potom...Najviac ma dostal útek Roberta Duvalla,ktorého THX je trpiaca postava oddaná profesii,ktorá mu čoraz viac uberá zo života.Ten útek ma vizuálny štýl,ktorý otec sci-fi využije do potrebnej formy,aby debutom,ktorý nebol úspešný sa vypracoval cez Americké graffiti do blízkeho roku 1977,ktorý priniesol viacero dobrých filmov,ale George Lucas na dlhú dobu ukázal ako má vyzerať nová sci-fi sága. Výborný všestranný Robert Duvall v réžii Georga Lucasa v silnej téme,ktorá sa tvári presne tak ako sa môže v budúcnosti stať,čiže nie je to posolstvo,ktoré zahreje pri srdci... ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Dokonalá práce se zvukem a ruchy se bohužel bije s klasickým nešvarem a to neschopností udržet příběh v dobrém tempu po celou dobu. Fascinující vtáhnutí do neméně fascinujícího světa se tak překrývá s nuznou vyprávěnkou o uvědomění, která je zakončena výtečnou akční pasáží. Lucas už zde potvrdil, že má obrovský cit pro budování určitého uzavřeného/otevřeného vesmíru, ale příběh staví nechtěně na druhou kolej. Jediné štěstí, že humor funguje jak má a kupříkladu taková scéna se záchodem je opravdu k popukání. O to více pak zamrzí celková dramatická nevyváženost a neskutečně kýčovitý závěr přesycený slunečními paprsky. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Distopická variace na 1984, která naštěstí není jen vykrádačkou, ale přináší osobitý vizuál a zajímavou představu společnosti, ale to je asi tak všechno. Předně všechny snahy o dobrý film zabíjí scénář, který stvořil postavy ploché, debilní, nudné a nezajímavé a to s jedno jedinou výjimkou, která je ve filmu ovšem jen několik málo minut. Dále tu jsou robostrážci, kteří jsou tupí a prkenní natolik, že by se uchytili i v dětském televizní scifi z padesátých let, jenom holt bohužel vypadají jako kapalný terminátor T-1000, mnohem víc by jim slušelo vzezření několika na sebe navrstvených kartonových krabic doprovázených nesnesitelným pípáním a blikáním diod. A ty dialogy... Je mi zcela jedno, jestli tam někdo parafrázuje Nixona, nebo ne, protože jeho projevy neznám a znát nikdy nehodlám, i tak si ovšem troufám tvrdit, že zabíjí jakýkoliv pokus o vytvoření nadprůmeru. Lucas zvládl skvěle režii, po**al scénář. Hodnocen režisérský sestřih ()

Galerie (90)

Zajímavosti (30)

  • Pod úvodními titulky je slyšet mix dvou skladeb. Jedna z nich se jmenuje „Stabat Mater Dolorosa“, je z roku 1736 a napsal ji barokní skladatel Giovanni Battista Prgolesi. Můžeme ji slyšet v méně časté sborové úpravě. (Svatopluk.Vi)
  • Mnoho komparzistov pochádzalo z liečebného centra (neskôr cirkvi a kultu) Synanon, keďže jeho stúpenci si museli povinne holiť hlavy. (BUBO26)

Reklama

Reklama