Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (440)

sarume 

všechny recenze uživatele

Mám dva filmy na kteé se můžu dívat kdykoli, kdekoli a vždy s laskou a obdivem. Je to Romeo a Julie a Moulin Rouge . Až pozdeji jsem zjistila , že jde o stejého režisera. Viděla jsem verzi v českém puvodním dabingu a byla jsem naprosto unesená. VHS jsem vzala do školy a žakum 8 a 9 třídy jsem díky tomu zpřistupnila Romea aJulil a sklidila velký uspěch. Prostě vyborný nápad jak vytahnout starý a již ne moc atraktivní příběh obleknout mu nová kabát a strhnout davy. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)

Reklama

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

Zřejmě napíšu tomu šulinovi Luhrmannovi, aby mi vrátil 2 hodiny života, které jsem ztratil s touhle neskutečnou sračkou. Tvůrci snad ani nemohou myslet vážně tvorbu něčeho tak strašně zbytečného, jako je tento paskvil. Výprava jako prase a tenhle nesledovatelný hnus měl být jako výsledkem? Tohle bylo nakopání všech diváků do prdele. Leonardo DiCaprio patří mezi moji malou skupinku oblíbených herců a doteď jsem na něj nedal dopustit. Když jsem ho ovšem teď uviděl hrát toho nesnesitelně otravného mlíčňáka, kterého by odfoukl i lehký vánek, tak se mi zvedal kufr. Ze 17 filmů, kde jsem ho k dnešnímu dni viděl, byl tady naprosto bezkonkurenčně nejhorší. Tento film byl pro Shakespeara krutější trest, než kdyby byl análně znesvěcen tlupou nadržených negrů. Chtělo by to mít trošku soudnosti a cti ke kinematografii, potom by nebylo možné pustit do éteru takovou neuvěřitelnou píčovinu, která měla shořet ve střižně se všemi, co přiložili ruce k dílu a zapříčinili vůbec její vznik. Něco tak debilního a nudného jsem neviděl dlouhé roky. Černé transky a větší výskyt buzerantů na krychlovém metru, než je k vidění na těch jejich LGBT průvodech, odmítám úplně komentovat v rámci zachování zdravé hranice svého adrenalinu. Kromě občasného pěkného hudebního tónu se mi v tomto případě nelíbilo na snímku vůbec nic. Až mě někdy někdo nasere, tak vím zcela bezpečně, který film tomu hajzlovi doporučím. Tohle byla zřejmě největší píčovina, jakou jsem viděl za poslední roky. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Už jenom za scénu od bazénu s vyznáním vřelých citů, za seznámení napříč akváriem a za polibky ve výtahu nelze jít alespoň v mém případě na méně než čtyři hvězdy. Některým mnohé prvky rozhodně nepřijdou vhodné, protože tohle si přece autor veleslavné milostné tragédie nezasloužil? Jenže nejsme na divadelních prknech, mě tahle vybroušená podívaná sedla. Kulisami jsou kavárny i benzínové pumpy, postavy se šklebí, divočí, nosí naleštěné pistole, jezdí v rychlých autech a mají obarvené vlasy. K tomu hrají rockové skladby a na vše bedlivě dohlíží svěží vítr Baz Luhrmann, který osciluje mezi klasickou školní četbou a moderní adaptací. Povedla se výprava, hudba (ta moc) i kamera. A samozřejmě herecké výkony, které představují dva talentované herce: panensky nevinnou Claire Danes (toho času s televizními zkušenostmi – ač výraznými) a samozřejmě Leonarda DiCapria v lehkovážném i vnímavém podání. Chemie fungovala. Samoúčelné, ztřeštěné, odvážné, luhrmannovské. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Buz Luhrman je šašek a komediant, co strašně rád komponuje do svých filmů kýčovité obrázky a nutí herce teatralni přehrávat - nejlépe doslovně před červenou oponou. V Moulin Rouge mu to vyšlo parádně - to všechna čest. A copak nové zpracování Romea? No nápady to má - viz pušky s názvy kordů (pochopíte až uvidíte) a Leo i Claire jsou sympatičtí i sladouččí zároveň. Jenže to tentokrát není ani zdaleka moje krevní skupina. Film má divnou stylizaci. Část co se odehrává v temnotě a v dramatických scénách je úžasná. Pak tam ale zničehonic skočí oranžové a žluté filtry, hawajské košile a pláže Verony a jde to do háje. Divný hybrid a ne uplně povedený experiment. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (20)

  • Hlavní kadeřník štábu, Aldo Signoretti, byl během natáčení unesen místním gangem. Požadovanou částku 300 dolarů Baz Luhrmann zaplatil. (novoten)
  • Tak jako většina Shakespearových prací, je i Romeo a Julie napsán v jambickém pentametru. Pete Postlethwaite, představitel otce Laurence, je ve filmu jediným hercem, který při řeči používá tuto metodu. (novoten)
  • Julii si mohla zahrát Kate Winslet, zdála se však režisérovi na roli příliš stará. (ČSFD)

Související novinky

Zemřel herec Paul Sorvino

Zemřel herec Paul Sorvino

26.07.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Včera totiž zemřel také druhý slavný charakterní Paul Sorvino. 83letý veterán, známý pro hraní silných urostlých typů mužů, zemřel přirozenou smrtí ve svém domě… (více)

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Reklama

Reklama