Režie:
Baz LuhrmannKamera:
Donald McAlpineHudba:
Craig ArmstrongHrají:
Leonardo DiCaprio, Claire Danes, Zak Orth, Jamie Kennedy, Dash Mihok, John Leguizamo, Paul Sorvino, Brian Dennehy, Vondie Curtis-Hall, Paul Rudd (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (440)
Áno, je to netradičné spracovanie Williama, ale pri sledovaní tohoto filmu som mal pocit, že si niekto zo mňa robí prču !!! To spracovanie mi pripadalo, ako keby homelesáci mali spievať operu Nabucco, alebo anglická kráľovná mala tancovať break dance..... Aspoň keby tí herci nevypúšťali Shakespearove citácie akoby vypúšťali obsah kloaky na chodník .... Jediné pozitívum bola kamera a strih . Len vďaka tomu tá jedna hviezdička. Inak by to bolo, veď viete čo .... ()
Zbrane namiesto mečov, výstrely namiesto bodnutí, autá namiesto koní, no v podstate sa nič iné sa nezmenilo a možno práve to bola chyba, pretože mi niektoré situácie priši naozaj smiešne a nedotiahnuté. Čím film zaujal, bolo audio-vizuálne spracovanie, ktorým si Luhrmann otvoril dvere do sveta netradičných spracovaní rôznych žánroviek. Ale DiCaprio a hlavne Claire Danes mi prišli veľmi milý a podarený párik. Škoda, že taký nebol aj dojem z celkového filmu, pretože ambície mal podľa mňa vyššie. 65%. ()
Jedna z nejlepších adaptací dokonalé předlohy, co jsem viděl. Přesun děje do současnosti mi nejprve přišel jako neuvěřitelně špatný a stupidní nápad, ale Baz Luhrmann mě velmi rychle vyvedl z omylu. Moderní podoba dává příběhu (který už je sám o sobě nepřekonatelný) obrovské kouzlo a velice jiný a originální nádech. Leo a Claire jsou nádherný pár a jejich vzájemné city byly až neuvěřitelně silné. Vizuálně je film taktéž výtečně zpracován. Bravo Bazi, bravo! Risk je zisk! Shakespeare by měl určitě radost, jaká mu byla složena pocta! ()
Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)
"Kto je tvoj obľúbený režisér?* Baz Luhrmann* Baz Luhrman? To myslíš vážne?* Áno, on. Prečo mi neveríš?* Točí filmy plné klišé, v ktorých hlavný hrdina zomrie.* Človeče, on natáča impozantné milostné príbehy!" Hneď z kraja sa priznám, že nebyť tejto konverzácie a ešte zopár scén a skladieb využitých práve z tohto filmu, ktoré si seriál SKAM vypožičal, asi by som si túto xtú verziu príbehu Rómea a Júlie nikdy nepustila. Ako teda ja vnímam Baza Luhrmana a jeho film po jeho pozretí? Rozhodne ho ku svojim obľúbeným režisérom nepridám, musím však povedať, že sa mi to páčilo. Je pravda, že veľa sfilmovaných verzií Rómea a Júlie som nevidela, pretože žial koniec je vopred daný. Kombinácia moderných prvkov a pôvodného textu ma však bavila a vôbec nepôsobila rušivo a čo je hlavné, chémia medzi Leonardom a Claire fungovala na obrazovke na 100 %. Even mal pravdu, toto je skutočne impozantný milostný príbeh. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (20)
- Všechny zbraně ve filmu jsou pojmenovány podle různých typů mečů. (novoten)
- Hlavní kadeřník štábu, Aldo Signoretti, byl během natáčení unesen místním gangem. Požadovanou částku 300 dolarů Baz Luhrmann zaplatil. (novoten)
- Film je dlouhý přesně dvě hodiny, aby byla dodržena uvaděččina předpověď. (Hartigan)
Reklama