Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Na film jsem se těšil hned jak vyšel první trailer byl to jeden z filmů na , který jsem chtěl jít do kina klidně i s respirátorem/rouškou o to je to větší pro mě zklamání. Tak, že ženská trpí agoraphobií (strach z otevřeného prostoru) ačkoliv na to absolutně nevypadá v jedné scéně dokonce z ničeho nic vyleze ven a nevypadá, že by jí to nějak moc vadilo a tak je pořád v bytě a čumí na nové sousedy. Jednou uvidí vraždu a chce ji vyšetřit pak z ní začnou dělat magora (což ona je a není to nic těžkého) a ona uzná , že jím je a pak zjistí, že je normální a to je zhruba celý film. Bohužel je to nuda pusťte si jen na začátku tu vraždu a závěr a máte po filmu a pochválit se dá jen ta pointa ačkoliv ten co to dělá na to absolutně nevypadá vzpomněl jsem si na horory Vřískot kde vraždily lidé a bylo to podobně nevěrohodné. a havarované auto v obýváku. 40 procent Alternativa https://www.csfd.cz/film/61046-agoraphobia/prehled/ ()
Ťažko povedať, čo viedlo Netflix a Wrighta k nakrúteniu niečoho, čo by mohlo fungovať možno pred pár desiatkami rokov. Okrem toho auta v obývačke som nič osobité od Wrighta nepostrehol, ale aj v tomto prípade, v kontexte celku, pôsobí scéna gýčovo. Možno bolo niečo výnimočné v predlohe, čo sa nepodarilo dostať do filmu a ak áno, tak je to veľká škoda. Musím nerád skonštatovať, že Oldman a Moore aj v menších úlohách dokázali poriadne liezť na nervy, nehovoriac o dvoch hercoch mladších ročníkov. Adams si to užíva, ale nemá to žiaden zmysel. Film o traumách minulosti a nie zrovna ideálnych matkách by mal vyzerať presvedčivejšie. ()
Amy Adams jako agorafobický křeček v noční košili se sklony k alkoholismu a přehánění. A nebo..? Wright nejspíš tušil, že disturbování přes okno do dvorů a ložnic už je vyčerpané téma, tak se snažil vše ozvláštnit vizuální samohanou v modro-nachově-oranžovém oparu a „vyššími“ scénami jako třeba zasněžený vrak auta v obývacím pokoji. Bez Hitchova nadhledu a s finále na střeše se špatným odtokem dešťové vody však nakonec místo vrcholu došlo k ochabnutí.. Oldmana trošku načesat nahoru, obléct do červeného sametového županu a už by zase mohl olizovat břitvu.. ()
Když už vám horory dojdou, tak se pustíte do thrillerů. Velmi dobře obsazený průměrný psycho-thriller, který si bere to nejlepší z Hitchcockova Okno do Dvora. Amy Adams trpí agorafobií a nevychází z domu. Ovšem naproti v domě se začnou dít divné věci. Je fakt, že twist filmu čekáte od první minuty, a tak si jen počkáte jestli vaše teze je správná. Zas tak moc se seknout nemůžete, jelikož podobných filmů bylo natočeno už mraky. Film rozhodně není špatný a zabaví. Přestože je na trhu už mnoho lepších thrillerů a filmů, který umí budovat napětí. Třeba Čekej do tmy z roku 1967. (60 %) ()
"The Woman In The Window" má síce ohromný casting, no dokopy ho absolútne nevie využiť v poriadnom filme. Uznávam, že je to síce kvalitnejšie spracovaným thrillerom, má niekoľko zvratov, ktoré fungujú, no vo výsledku je to len veľké sklamanie. Nejde síce klasickými klišé, no nie je to príbeh, ktorý je ideálne spracovaný pre vizuálne médium. Zásada č. 1 - Treba sa sústrediť aj na veci, ktoré sme reálne nevideli. Keď sa Anna stane svedkom vraždy, dokopy po celú dobu mala v zornom uhle iba obeť. Nie vraha. Takže čo z toho plynie? Najjednoduchšie riešenie asi nebude správne. Bolo by to príliš jednoduché. Film ma ale vďaka tomu svojim rozuzlením neprekvapil, pretože to bola moja prvá myšlienka, ktorú som hádal. Zaujímavejšie zvraty budú v prípade Anny samotnej. O jej živote a jej rodine. Tie sú podľa mňa lepšie spracované a dokázali ma celkom prekvapiť. No prial by som si, aby niektoré scénky boli trošku lepšie zrežírované. Veľmi často sú tu vysoko centrované zábery, kde kráľovským momentom tohto typu je scénka, kde Amy Adams hovorí pred všetkými že nie je blázon a kamera ju sníma z diaľky a postupne sa približuje. Ten centrovaný záber nie je zaujímavý a pôsobí, že sama nevie čo má vlastne poriadne robiť. Okrem toho Gary Oldman nepodáva pre mňa úplne najpresvedčivejší výkon. Často vo svojich replikách dáva neskutočný afekt a strašne všetko prežíva. Je to až moc. A okrem toho aj keď film má miestami celkom dobrú atmosféru a je tu niekoľko celkom slušne spracovaných záberov, tak v rámci celého filmu pôsobí veľmi unavene. Neviem. Čakal som asi väčšiu dávku thrilleru a niečo silnejšie. Tomuto filmu to bohužiaľ v mojich očiach nevyšlo. Hodnotenie: C- ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
- Natáčení probíhalo od 6. srpna do 30. října 2018 v New York City. (SONY_)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
Reklama