Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Nemohla jsem se rozhodnout, jak tento počin zhodnotit. Knižní předlohu jsem četla a naprosto mě pohltila, zhltla jsem ji během jednoho dne. Na film jsem se těšila jako malej Jarda, ale ve finále jsem byla hodně zklamaná. Už před zhlédnutím mě překvapila délka snímku, vzhledem k předloze jsem si říkala, že se to prostě nedá zakomponovat vše. A taky že ne. Spousta prvků byla úplně vystřižena a od cca 30 minut dál mi přišlo, že to tvůrci vzali hodně hopem a celou atmosféru naprosto zadupali do země, jen aby to už měli z krku. V knize jste do poslední chvíle neměli v podstatě páru, kdo je pachatel, pokud ovšem nějaký byl a nebylo vše jen výplodem choré mysli hlavní hrdinky. Ostřihání děje ničemu opravdu nepomohlo a závěrečné odhalení bylo oproti předloze opravdu chabé a celé to působilo spíš hloupě. Úplný závěr á la happyend už raději nekomentuji. Za vizuál a hudbu Dannyho Elfmanna dám tedy 3*, ale fakt hodně hnusnou a s ošoupanýma ušima, jak by řekla moje kantorka na střední. ()
Mě tyhle typy bijáků prostě baví! Mysteriózní, zamotaný, s nějakým zajímavým rozlousknutím, to je ono... Mám výhodu, že nečtu moc mezi řádky a že mě nevadí Netflix. Žena v okně kvalitu určitě má, i když musím lehounce uznat, že už jsme to viděli všichni snad stokrát.... I přes to, pálím skoro vostrejma! 75% ()
Kdyby byla možnost dál půl hvězdičky dala bych tři a půl. Nakonec jsem se to rozhodla zaokrouhlit nahoru, protože se mi to líbilo. Knižní předlohu jsem ještě nečetla, ale v budoucnu se na ní chystám, věřím, že mi kniha dá něco navíc než film. Ale film funguje skvěle, je to napínavé psycho. Hodně jsem tam viděla prvky Hitchcocka, takže je cítit, že režisér je jeho fanouškem, protože se hodně inspiroval. Závěrečná bojová scéna mi přišla trochu moc, ale atmosféra je skvělá. ()
Ťažko povedať, čo viedlo Netflix a Wrighta k nakrúteniu niečoho, čo by mohlo fungovať možno pred pár desiatkami rokov. Okrem toho auta v obývačke som nič osobité od Wrighta nepostrehol, ale aj v tomto prípade, v kontexte celku, pôsobí scéna gýčovo. Možno bolo niečo výnimočné v predlohe, čo sa nepodarilo dostať do filmu a ak áno, tak je to veľká škoda. Musím nerád skonštatovať, že Oldman a Moore aj v menších úlohách dokázali poriadne liezť na nervy, nehovoriac o dvoch hercoch mladších ročníkov. Adams si to užíva, ale nemá to žiaden zmysel. Film o traumách minulosti a nie zrovna ideálnych matkách by mal vyzerať presvedčivejšie. ()
Zručná a pohledná filmařina, jak už dala hned zkraje tušit úvodní jízda kamery po bytě a domě. Aspoň se trochu vyvážila výjimečná šerednost hlavní představitelky, jejíž odpudivý fejs zasíral obrazovku ca dvě třetiny filmu. Ale je fakt, že k téhle roli by nějaká charmantní kráska vůbec nesedla. Nesympatická tučná husa bez jakéhokoliv osobního života, zapíjející klepky chlastem a permanentně čumící sousedům do oken. Psycholožka, která se údajně živí psychologickým poradenstvím a přitom sama zralá na armádu cvokařů. Postupně se sice leccos vysvětlí, ale ta ženská mi svým zjevem stejně otrávila celý film. A pointa mě sice překvapila, ale zároveň mi i přišla dost pitomá. Na druhou stranu kladné hodnocení si zaslouží trojlístek Moore, Oldman a Leigh (která bohužel nedostala skoro žádný prostor), a taky už zmiňovaná dobrá filmařina a estetický vizuál (tedy až na...) ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
- Natáčení probíhalo od 6. srpna do 30. října 2018 v New York City. (SONY_)
Reklama