Reklama

Reklama

Sestup Orfeův

  • USA The Fugitive Kind (více)

VOD (1)

Marlon Brando v adaptaci známé hry Tennesseeho Williamse, kterou v roce 1960 natočil legendární Sidney Lumet, přichází do mississippského městečka Two Rivers jako tulák Val Xavier pouze s kytarou na zádech, v odřeném saku z hadí kůže a s nepříliš jasnými úmysly. I tak se mu zde ale podaří najít práci – zaměstná ho sexuálně frustrovaná majitelka obchodu Lady Torrenceová, jejíž manžel Jab zatím o patro výš umírá na rakovinu. A kromě práce ho začne zahrnovat i dlouho potlačovanými city, jimž už nyní nedokáže bránit v průchodu. Naneštěstí má ale o Vala zájem také mladá tulačka Carol Cutereová, s níž se kdysi střetnul v New Orleansu. A i to je předzvěst blížící se tragédie a odhalení letitého tajemství, které pravděpodobně mělo zůstat ukryto navěky. Ve vynikajícím dramatu se kromě již zmíněné charismatické hvězdy lze setkat také s Annou Magnaniovou v úloze nešťastné manželky a s Joanne Woodwardovou v roli pletichařící Carol. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (57)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Výborné drama se zdařilým exkurzem do charakterů lidí. Marlon Brando zahrál roli Vala naprosto skvěle, muže mála slov a žádných výrazných grimas, takřka vždy se ovládajícího, přesto však zajímavého a v žádném případě nudného tuláka s kytarou, v bundě z hadí kůže. Závěr divák tak nějak tuší celou dobu, avšak jak to přijde, to je poměrně překvapení a nutno říct, že perfektní tečkou za takto povedeným Lumetovým dramatem. Pocitově to sice nevidím na plný počet hvězdiček, ale i tak se jedná o film s velkým F. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónov║ Ťažká téma na vstrebanie, dosť rozpačitý film, miestami blázniví, či dosť vyhrotený ale aj s chladnou hlavou ustojený hlavne výborným Marlonom Brando, veru pán herec, ten to dáva zo stojíckym pokojom. Film sa dá označiť za určitú dobovú umeleckú avangardu, nemusí sadnúť každému ponúknutý štýl, mňa to celkom upútalo. Aj keď konečný záver vyčínania vychádza na prehru všetkých. /70%/ ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Nikdy se neohlížej zpět. Zastavárna lidských pohnutek, uchopení hořkého kalichu morality pozemských kejklů, přehmatů všedních dnů, vzdušných polibků zhoubné líbeznosti, v letargickém vnějšku "člověčenství." Dýmka míru svému minulému životu, skrytý absint okoralých citů. Zasněžené srdce, které se pomalu "uzdravuje." Cizinec, narušitel, životem ošlehaný mladý lev Marlon Brando (přivandrovalec z nemanic) "rozrazil" svou umírněností, nerozpoznatelným podivínstvím a usměrňujícím pozorovatelstvím, brány krámku i zábrany dosud nepoznané vyprávěcí "romeovskou terapií." Vyděděnec v salonu přehlížené krutosti. Marlon Brando je žádaný artikl přítomných dam - místní flámující tulačky s pusou prořízlou, vyznavačky nočních podniků, Joanne Woodward, kokety hazící očkem nemravným, hledající krátké povyražení a zralé ženy, apatické vdané paní s postupně osmělující se svůdností v rouchu, které do té doby zakrývalo to, co má být šeptem sděleno, Anny Magnani. Zlo nahoře podřimující vytáhne svou zbraň a navždy umlčí to nejlepší v nás. Zmrzačené city vypěnily. Byly zality do betonového srdce a vyústily destruktivní zlostí do nenávratna. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Za me je postava mlade Carol uplne zbytecna a verim, ze bez ni, kdyby se dej vice zameril na ustredni dvojici... Byl by za plny pocet. Ozdobou filmu jsou skvele dialogy, hlavne mezi Lady a Xavierem. Ale cokoliv vypadne Brandovi z pusy je perla. Miluji jeho minimalisticky herecky projev, osobnost v kazdem zaberu. Sita role na miru, ale zaujala i vyborna Magnani. ()

de_FACTO 

všechny recenze uživatele

The Fugitive Kind je fakt tvrdej film. Někomu může vadit jasná divadelnost, ale to nic nemění na tom, že Williamsovi hry jsou aktuální pořád, protože věrně a - hlavně - silně reflektujou pravý bolesti, a The Fugitive Kind patří rozhodně k těm nejtemnějším. To, že dialogy (především monology) jsou občas až staromódně teatrální a kytara jako "životní společník" jednoho potulnýho tuláka už v dnešní době nepůsobí tak věrohodně, to všechno dominantně (vy/pře)važuje Marlon Brando a nedoceněná Joanne Woodward. Neprávem zapadlej, silnej film. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Marlon Brando dostal za film zaplaceno 1 milion amerických dolarů a stal se tak prvním hercem, který dostal tuto částku za jeden jediný film. (Mol)

Reklama

Reklama