Reklama

Reklama

Pahorek

TV spot

Obsahy(1)

Disciplína je základ všeho, každého vzpurného ducha je třeba zlomit. A přeběhnout v plné polní pod palčivým africkým sluncem několikrát po sobě umělý písečný pahorek, to dokáže zlomit i ty nejsilnější. O tom je alespoň přesvědčen seržant Wilson, který je – díky svému slabošskému veliteli – de facto jediným pánem a vládcem anglického kárného tábora kdesi v libyjské poušti. Jeho úkolem je udělat z té vězeňské sebranky, z těch slabochů, zlodějíčků, ulejváků a dezertérů zase správné chlapy, vojáky tělem i duší. A on je z nich udělá, i kdyby je to mělo stát život. Ti, kdo tohle peklo opouštějí, vědí, že se sem už nikdy nechtějí vrátit. Ti, kdo přijíždějí, netuší, co je tu čeká. Netuší to ani pětice nejnovějších „přírůstků“ v čele s degradovaným seržantem Robertsem, na němž si Wilson a jeho pravá ruka Williams hodlají obzvláště smlsnout. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (288)

adamo_znk 

všechny recenze uživatele

Perfektně natočený "válečný" filmek s plejádou skvělých herců a silným příběhem. Nechybí tu zde i střípky humoru a ironie. Co mě ale nejvíce nadchlo byla samotná režie a hlavně práce kameramana, z jehož úsilí vzešly perfektní záběry, zvlášťe detailní záběry tváří při dialozích a celkové záběry celé věznice, při kterých půspbí "pahorek" jako spojující a výtvarně nejdůležitější prvek ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Prostě vysokoúrovňová klasa a klasika. Už tak špičkový scénář, nadčasový a stále aktuální, podtrhly skvělá režie a famózní herectví všech. Co scéna to perla, co monolog či dialog to skvost. Od idee přes emoce po poselství a poučení. Bez barev, bez hudby, bez zbytečných frajeřin a vulgárností, perfektní. Sean fešák jak vystřižený z plakátu a černá huba King zaválel jedny z nejlepších a nejvtipnějších scén, borec! Nebudu hledat alegorii v nápadně podobném vzhledu (ne)velitele, ani nebudu hloubat v sarkasmu namířeném proti vojenskému systému, protože to hezky odsejpalo a bavilo. Závěr onu nadčasovost nejlépe vystihl a je platná dodnes, zřejmě navěky. Přesto všecko utrpení mi film znovu evokoval myšlenku na znovuzavedení povinné vojenské služby, aspoň na půl roku, bez rozdílu. Rozkaz. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Páčil sa vám prvý diel vojnového seriálu Bratstvo neohrozených alebo prvá polovica Kubrickovej Olovenej vesty? The Hill je takýto celý. Klobúk dole ako zaujímavo a nadčasovo dokázal tento film už zosnulý Sidney Lumet podať. Nevidel som od neho žiaden priemerný film, čo znamená, že Lumet bol naozaj prvotriednym režisérom. The Hill ma priklincoval už od prvých sekúnd a rovnako tak som ostal aj po záverečných titulkoch. Jeden z najlepších filmov S. Conneryho i vojnových filmov celkovo, napriek tomu, že tu paradoxne nezaznie jediný výstrel. Medzi postavami to strieľa a iskrí jedna radosť. Film je plný buzerácie, drezúry a týrania. Niekto sa tomu musí postaviť a ten niekto je famózny Connery, ale nebude to mať ľahké. Ten film je tak úžasne natočený, že som mal celý čas pri sledovaní pocit, akoby ho niekto točil iba včera. The best of Sidney Lumet. 100% ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Väcsina straznych ma ako tak rozum, len jeden z nich je totalny psychopat a je nim serzant Williams. Sean Connery sa tu ukazal v ulohe jedneho z anglickych vojakov, kde mohol asi najviac predstavit svoj herecky talent, ale v ustrani neboli ani ostatni herci, ktori hrali zranitelnich vojakov. Cely film sa odohrava v tomto zariadeni v libyjske pusti, ale to vobec nevadilo, pretoze neludske podmienky boli prilis zaujimave na to, aby ma to nebavilo... Videl 29.08.2010 _______ Sean Connery - (Joe Roberts) +++ Harry Andrews - (Wilson) +++ Ian Bannen - (Harris) +++ Alfred Lynch - (George Stevens) +++ Ossie Davis - (Jacko King) +++ Roy Kinnear - (Monty Bartlett) +++ Jack Watson - (Jock McGrath) +++ Ian Hendry - (Seržant Williams) +++ Nemecka Cinema - 100% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vynikající klasické válečné drama Sidneyho Lumeta je film skrývající v sobě několik rovnocenných významových rovin. Předně je silným demýtizačním válečným snímkem, jelikož většina filmů zobrazujících 2. světovou válku tento konflikt reflektuje čistě černobíle - kladnými hrdiny jsou spojenci a zápornými vždy vojáci Osy. Tím, že děj filmu se neodehrává přímo uvnitř válečného konfliktu, na frontě či v její blízkosti, ba ani v týlu pod správou německých či japonských okupačních vojsk, ale v jakémsi odříznutém, homogenně izolovaném a uzavřeném prostoru trestaneckého britského tábora, dochází k mírnému sémantickému posunu - negativními hrdiny se stávají dozorci britské armády. A to už je druhá, zřejmě významnější rovina filmu - obrazově velmi silná úvaha nad smysluplností subordinace uvnitř uzavřeného systému a nad nezbytností její neustálé kontroly, pokud se kontrolní mechanismy ponechají pouze v řádu systému samého, lidský faktor tu má velmi kontroverzní roli, neboť v sobě obsahuje to, čemu Freud říká ID, někteří sociologové malý fašista a jiní obecně zvíře v nás - člověk má často v sobě tendence své postavení v systému utvrzovat a posilovat neadekvátními prostředky, týkající se mnohdy agresivity a násilí... Symbolická postava seržanta Williamse (jakési obdoby Formanovy vrchní sestry Flatcherové či podobných zrůd z dalších, již čistě vězeňských dramat západní kinematografie) a proti němu stojící Joe Roberts - voják odsouzený za zbabělost, což je absurdní pojmenování pro hrdinství vzepřít se nesmyslnému rozkazu a porušit železná pravidla subordinace, základu, na kterém stojí celý systém... Symbolický je i pahorek uprostřed tábora, jehož přítomnost je především psychologická...kdo se přestane bát jeho, přestane se bát i hrůz panujícího absurdního status quo... Sidney Lumet natočil velký film o síle lidského ducha a principech zneužívání moci, který časem neztratil nic ze své působnosti... ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení začalo 14. září 1964 ve španělském městě Almería. Sean Connery (Joe Roberts) se z tohoto důvodu nezúčastnil premiéry své třetí "bondovky" Goldfinger (1964), která byla právě uvedena v kinech. (Posheidon)
  • Film je zcela bez hudby, a to i během úvodních a závěrečných titulků. (ČSFD)
  • Sidney Lumet chtěl záměrně při detailních záběrech pokřivit tváře protagonistů. Použil tedy pro natáčení celkem tři širokoúhlé čočky, konkrétně 24mm, 21mm a 18mm. (Komiks)

Související novinky

Sidney Lumet: 1924 – 2011

Sidney Lumet: 1924 – 2011

10.04.2011

Když debutujete filmem ráže Dvanácti rozhněvaných mužů, je jasné, že vaše režisérská kariéra bude krasojízda. V případě legendárního Sidneyho Lumeta, který zemřel v sobotu 9. dubna ve věku 86 let, to… (více)

Reklama

Reklama