Reklama

Reklama

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (233)

J.Connor

všechny recenze uživatele

SAMPLE Z FILMU - INTERPRET : Snog ALBUM : Lies Inc. SKLADBA : Corporate slave "There is no America. There is no democracy.There is only IBM and ITT, and AT&T, Union Carbide and Exxon. There is only one holistic system of systems! One vast and immane, interwoven, interacting, multi-variant, multinational dominion of dollars! Petrol dollars, electro dollars, multi-dollars. Reichsmarks, rins, rubles, pounds and shekels! It is the international system of currency which determines the totality of life on this planet. That is the atomic, and subatomic, and galactic structure of things today." ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Inteligentní, chladně střízlivý náhled do zákulisních praktik televizních zpravodajství, které už dávno rezignovali na něco takového jako je profesní morálka a jejichž svatým grálem a jedinou hodnotou, kterou uznávají jsou příznivé raitingy. A v rámci této honby za sledovaností se neštítí takových věcí jako je manipulace s diváky, či ovlivňování veřejného mínění, což se jim celkem úspěšně daří, protože dnešní divák je nezřídka kdy jako ovce, která chce být klamána. Ale ještě větší měrou než diváci jsou tímto světem poznamenáni hlavní aktéři této mediální mašinérie. Jako třeba Diane Christensen ( ve skvělém podání Faye Dunaway), kterou už tento cynický, nereálný svět pohltil natolik, že není schopná fungovat ve skutečném životě a proto také její vztah k sympatickému Maxovi (ještě lepší William Holden) zákonitě ztroskotá. Maxův proslov, když se s ní loučí je pak toho všeho nejlepším shrnutím a zároveň obžalobou...Výborný snímek, bohužel svým vyzněním dohánějící naší dobu se stále zrychlenou akcelerací. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dost nadčasový příběh o proměně televizního zpravodajství z informačního kanálu na zábavný. Trend, který v sedmdesátých letech možná teprve začínal, už dnes nabyl nebezpečných rozměrů. Sidney Lumet natočil vizionářský film, jehož varování je trefné, ale marné. Stačí si pustit televizní zprávy. _____ Snímek je sarkastický a s výbornými hereckými výkony, s přesvědčivým příběhem, kde mi neseděl jen milostný motiv, protože životem značně otřískanému Williamu Holdenovi se už moc nedá věřit náhlé romantické vzplanutí. Scénu rozchodu, kdy si televizní monstrum v podání Faye Dunaway uvědomí, že teď možná ztrácí poslední dotek lidskosti a celá se přitom roztřese, byla hodně působivá. ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Komedie? Ale no tak... Network je jedno z nejsyrovějších dramat, co znám. Svět televize a moderní novinařiny je světem koláčů sledovanosti a tím i hlavně světem peněz. Lumet dokázal tyto kosmy zachytit velice realisticky, ale zároveň velice zdlouhavě a nudně... Škoda. Z Networku se dalo "vytřískat" rozhodně víc...Sorry Sidney, možná příště. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Snímek, který dle mého předběhl dobu a svou relevancí dokáže zaskočit i více než 30 let poté. Tohle už není satira, to je dnes realita. Snad až na nepříliš přesvědčivý románek Christensenové a Schumachera, kde je ambiciózní manažerka trochu naivně líčena jako vpravdě monstrózní ztělesnění oné údajně neautentické a bezcitné televizní generace, je Network plný apelujících sdělení o současné vyprázdněnosti lidského ducha a společenského zřízení, kterému ze zvyku stále ještě říkáme demokracie. Že za nitky dávno tahají jiní, než naši tzv. volení zástupci, kterým jsme si zvykli pravidelně odevzdat svůj hlas a nezměnit tak vůbec nic, si ale často pořád ještě neuvědomujeme. Howard Beale je zde Hamletem, novodobým kazatelem a zároveň bláznivou loutkou masmediálního světa, která jeho šéfům nepozorovaně přeroste přes hlavu, zatímco oni mají plné oči utěšeně rostoucích koláčů sledovanosti. Konečné řešení mesiášovy otázky je pak vrcholem cynismu, kdy tento atentát v přímém přenosu obstará senzacechtivou televizí záměrně podporovaná teroristická organizace. Že vám to něco připomíná? ()

Galerie (49)

Zajímavosti (22)

  • Režisér i scenárista proklamovali, že film nebyl míněný jako satira, nýbrž odraz skutečných poměrů. (Kulmon)
  • Ve filmu kupodivu nikdy neuvidíme mluvit Dianu s Howardem. (Kulmon)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama