Režie:
Sidney LumetScénář:
Naomi FonerKamera:
Gerry FisherHudba:
Tony MottolaHrají:
Christine Lahti, River Phoenix, Judd Hirsch, Jonas Abry, Martha Plimpton, Steven Hill, Lynne Thigpen, Alice Drummond, Elżbieta Czyżewska, Michael Boatman (více)Obsahy(1)
Arthur a Annie Popeovci v roku 1971 na protest proti vojne vyhodili do vzduchu laboratórium na výbušniny. Od tejto udalosti je im neustále v pätách FBI, preto sa musia zmieriť s častým sťahovaním a zmenami identity. Okrem toho im starosti začína robiť dospievajúci syn Danny (Phoenix), ktorý má už plné zuby nekonečného sťahovania a skrývania sa pred svetom. Nastáva obdobie ťažkých rozhodnutí. (Tomco)
(více)Recenze (40)
Všechny šťastné rodiny jsou si podobné, každá nešťastná rodina je nešťastná po svém. Tolstoj tak sice otevírá Annu Kareninu, ale Lumetův snímek nejslavnější úvodní věta světové beletrie vystihuje o chlup přesněji. Nepamatuji tak mnohavrstevnaté drama, které by bylo obdobně emotivní a přitom prosto velkých gest. Řekne se toho hodně, ale nejsilněji působí nevyřčené. Což funguje díky kompletnímu ansámblu; jakkoli nepopiratelně v čele s výkony ústředního tria Phoenix-Hirsch-Lahtiová. ()
10/10 Prekvapeni od Sidneyho - no, pravda necekal jsem od nej spatny film, ze? Rodina fungujici na uteku od minulosti jako samostatna jednotka "proti vsem" a jeji vazby na okolni svet. Neokoukani predstavitele, poradny scenar - na to jsme ostatne u Sidneyho zvykli a poradna davka emoci udelala dalsi zarez na jeho ceste za oscarem za celozivotni dilo. ()
Film z té divácky vděčné kategorie rodiče nám v ´dobré víře´ zkurvili život, ale rodina je rodina ( Captain Fantastic, Mosquito Coast). A myslím, že Lumet to trefil s přehledem nejlépe. Taky za pomoci civilních herců a scénáře, kde postavy (rodičů) nejsou vyloženě na pěst ale plus minus chápeme proč dělají co dělají. A závěr je dokonce příjemně emotivní. ()
Dost dlho som rozmyslal, ci dat 3 alebo 4 hviezdicky. Na jednej strane je tam dost scen, ktore mi prisli nudne a zaroven ma stvala pasivita hlavneho hrdinu. Na druhej strane tam su dve nadherne sceny, ktore ma dojali, co sa nestava casto. Celkovo ma prilis nebavil pribeh rodicov, ale zato som si vychutnaval romanticky pribeh medzi Phoenixom a nadhernou mladou Marthou Plimpton. Skoda, ze tak silnych scen ako bol rozhovor medzi Christine Lahti a jej otcom nebolo viac. No napriek tomu sa tentoraz priklonim k styrom hviezdickam. Ten film rozhodne stoji za pozornost. 7/10 ()
Když ke konci filmu položí Lorna Dannymu plačtivou otázku: "proč na sobě musíš nést břímě života někoho jiného?", vystihuje tím celý jeho dosavadní mladý život. Danny žije od malička ve lži, disciplinovaně snáší každou svou novou identitu a naučil se dokonale potlačovat svou osobnost a své touhy. Jenže pak se zamiluje do dívky Lorny a jeho nový učitel v něm objeví obrovský hudební talent. Danny se musí rozhodnout, ale pokud dá přednost své vlastní budoucnosti, znamená to odtrhnout se od své rodiny. Herecký výkon Rivera Phoenixe opět vyvolává lítost nad jeho brzkým odchodem a tentokrát mu skvěle sekundují oba představitelé Dannyho rodičů. Málokterý snímek mně v poslední době zasáhnul tolik jako právě Running on empty, proto velmi jasná, silná pětka. ()
Galerie (53)
Photo © Warner Bros. Pictures
Reklama