Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z pražského Hlavního nádraží vyjíždí na Moravu běžný rychlík, ovšem tentokrát se zvláštní zásilkou, kterou v poštovním voze hlídá stráž Veřejné bezpečnosti pod velením poručíka Lenka (R. Brzobohatý). Zásilku tvoří zbrusu nové bankovky, určené do oběhu. Během cesty však dojde na krátkém úseku trati ke dvěma tragickým událostem. Na 196. kilometru je zavražděna mladá žena, o pět kilometrů dál dojde k explozi poštovního vagonu. Případu se ujímá major Kalaš (J. Sovák) s mladým spolupracovníkem Karlíčkem (J. Hanzlík). Prvním podezřelým je právě poručík Lenk, který výbuch jako jediný z ostrahy přežil. Ovšem záhy se ukáže, že Lenk zůstal naživu jen díky tomu, že jej skutečný pachatel omráčil, a že stopy k rozuzlení záhady vedou zpět do Prahy… Tento film ze série o majoru Kalašovi jako jediný nenatočil režisér Petr Schulhoff, jenž stál za filmy Strach (1963), Vrah skrývá tvář (1966), Po stopách krve (1969) a Diagnóza smrti (1979) nýbrž Josef Mach. V tomto filmu si hlavní roli taktéž nezopakoval Rudolf Hrušínský, jako ve zbývajících, ale Jiří Sovák. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (197)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Major Kalaš v podání Jiřího Sováka a místo Petra Schulhoffa na režisérské stoličce Josef Mach.  Odlišný je i kriminální případ, kterým se detektivové zabývají. Velká vlaková loupež oproti minulým případů krutých  sériových vražd. S původními "kalašovkami" je lepší nesrovnávat a pak je možné si tuhle pořád ještě slušnou kriminálku v pohodě užít.  Jiří Sovák a jeho nezaměnitelný sarkastický humor - "Bude spát jinde a nemá sbalené pyžamo"  -- Ano, chce spát nahá a tomu musíme zabránit" je tím, co si člověk prostě bude pamatovat, stejně jako působivou úvodní scénu se zastřelením náhodné svědkyně.  Zbytek je slušně zvládnutý standard , a to i s ohledem na tentokrát opravdu docela divoce vykonstruovaný případ. Laťku pak trochu zvedá samotný závěr s nečekaným odhalením, kde mohu jen konstatovat, že mě zase "kalašovka" vypekla. Lehce vrávorající čtyřhvězdí. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Série CL Eduarda Fikera je pro mě i ve zjednodušeném filmovém zpracování špičkou české detektivky, kterou drží především námět a Brzobohatého plasticky prožívající postava. Citlivá role Fišerovy expresivní hudby a zvuků, Šmídův dramatický vklad, živost Hanzlíkova a Kalašova kameramanská škola: -"Nechte toho umění, já chci vidět !" - "Nebylo vždycky světlo, pane majore." ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Ona je to průměrná čs detektivka. Ale ta atmosféra! Smyčce a orchestr celý chvílemi burácí, jak kdyby Rumburak měl po otočení prstenu sežrat celou pohádkovou říši kromě Arabely, kterou by posléze osouložil v přímém tv přenosu do světa lidí. Skvělá sestava policajtů (Sovák neustále se škorpící s mladým Hanzlíkem), několik možných pachatelů, namaskovaný Velen, mladičká Daniela a moc fajn kouskování pátrání a hezky poskládaném příběhu. Doporučuji na klidný všední večer místo tv průjmu současnosti. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Výborná česká detektivka s dvojici skvěle zahraných detektivů v podání Jiřího Sováka a Jaromíra Hanzlíka. Radoslav Brzobohatý, byť v jedné z hlavních rolích, nedostal moc prostoru a zahrál si v podstatě déle trvající "postelovou" scénu. Na české detektivky pak dost nezvyklý akční závěr s přestřelkou. Každopádně za 5*. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Někdy mě překvapí, jak dobré filmy tu máme schované. Nebo schované, spíš je to tím, že jsem na ty české a československé prostě dlouho nekoukal. Jiří Sovák tu naprosto skvěle hláškuje, i když myslím, že Rudolf Hrušínský, který Kalaše většinou hrál, mohl být v tomhle ohledu ještě lepší. Měl bych někdy dohnat. Překvapivě ani děj nebyl vůbec špatný a jsou zde výborné momenty. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (26)

  • Úvodní scéna jedoucí soupravy převážející peníze je složena minimálně ze tři odlišných záběrů na jiné vlaky. Poznáme to především podle lokomotiv - v prvním záběru vidíme typ 477 "Papoušek", záběr při odjezdu z nádraží divákům představuje lokomotivu 498 "Albatros" a při jízdě po trati defiluje nejčastěji typ 475. Pozorní diváci si také všimnou různého počtu vagónů a v některých záběrech na vlak docela chybí poštovní vůz. (Robbi)
  • První záběr filmu je na lokomotivu řady 477.0 (Papoušek) inventárního čísla 38. Lokomotiva byla vyřazena 16. 3. 1976 a sešrotována o čtyři roky později... V době natáčení jí tak chybělo 6 let do „důchodu“. (alanwilder)
  • Snímek byl natočen dlouhých 12 let po prvním vydání knihy a její autor se ho už nedožil, zemřel ve svých 58 letech, 9 let před uvedením do kin. (ČSFD)

Reklama

Reklama