Režie:
Károly Ujj MészárosKamera:
Martin SzecsanovHudba:
Dániel CsengeryHrají:
Móni Balsai, Zsófia Bujáki, Renátó Olasz, Balázs Veres, Győző Szabó, János Kulka, Áron Molnár, Ernő Fekete, Zoltán Schmied, Zoltán Schneider, Juli Básti (více)Obsahy(1)
Kdo by věřil policistce, která trpí tak závažnými záchvaty paniky, že se bojí vstoupit na jakékoli místo činu, a je proto už více než deset let zavřená v kanceláři? Kdo by věřil svobodné matce, která není schopná splácet hypotéku a vychovávat vzpurnou dospívající dceru? Téhle utrápené ženě totiž ve skutečnosti nikdo nevěří, že odhalila případ sériových vražd. Osobní dramata a tajemné vraždy se odehrávají v současné Budapešti, kde jsou demonstrace rozhněvané nové generace nedílnou součástí předvolebního života, a kde obyvatele stále pronásleduje dávná i nedávná minulost, což vede k utajovaným a příšerným zločinům. Je to město, kde se nic nezdá být upřímné a pravdivé, kromě emočně labilní policistky a její problémové dcery, která se touží dozvědět, kdo je jejím skutečným otcem. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (58)
to, že je to iné vidno už od začiatku, kde je obraz dolu hlavou. A vlastne on tak trochu je počas celého filmu nezmyselne opačne asi je to "filmársky dokonalé" má to nápad. Pri kriminálkach vyžadujem aspoň trochu logiky, tu som ju nedostal. Pre mňa sklamanie a to nie kvôli hlavnej predstaviteľke, ale kvôli stavbe tohto príbehu. ()
Policistka Éva je magor. Bohužel, nesympatický magor. Příběh zdánlivých sebevražd není špatný, ale nekonečně se táhne a nad konáním postav jen člověk kroutí hlavou. K tomu přidejte protivnou vzpurnou dceru, kariéristy, pomstu, profesionální zabijáky a místy nekonečnou nudu. Nejlepší je tak Budapešť vzhůru nohama (ale ke konci už to není ono), hudba (co v úvodu zní jak P. Glass) a kamera celkově. Po Liščí víle pro mne spíše zklamání... ()
50% — Ne že by forma přímo zvítězila nad příběhem, ale dost se o to snažila a nakonec to bylo o prsa korejské dívky. Příběh byl zajímavý, ale nebýt té formy, asi by byl film minimálně tak o třetinu kratší. Zpočátku to bylo trochu nepřehledné, být to asijský film, tak bych se v tom, kdo je kdo, asi ztratil úplně, ale s přibývajícím časem se to zlepšilo, i ta zmiňovaná forma už tolik neobtěžovala. Závěr se dá snad považovat za happy end, i když s jednou drobnou kaňkou. Jen tedy mi přijde velmi nepravděpodobné, že by takhle psychicky nemocná žena mohla tak dlouho pracovat u policie a ještě nosit zbraň. ()
Má to svoju atmosféru a aj príbeh je pútavý. Avšak to pomalé tempo nie vždy prináša vytúžené ovocie. „Chyby“ záveru skúste „ignorovať“! Veľmi dobrá Mónika Balsai. PS.: Film „X“ je ďalším dôkazom toho, že v posledných rokoch Maďarská kinematografie zažíva svoju renesanciu. Osobné hodnotenie: 80% (****) ()
Netuším, kde tvůrci berou tu neskutečnou drzost, naroubovat do kriminálky tolik nelogičností (neexistující psychotesty hl. postavy, vztahy na pracovišti, vládní konspirace jak z brakového akčního filmu aj.), ale tohle já jim teda nežeru. Chválím Maďarům nadupaný vizuál a pár dobrých scén, ale to je asi tak všechno. A ta snaha o krutopřísnou depresi ala feeling jak z Temnýho případu tomu teda taky moc nepomáhá. ()
Reklama