Režie:
Joseph L. MankiewiczKamera:
Milton R. KrasnerHudba:
Alfred NewmanHrají:
Bette Davis, Anne Baxter, George Sanders, Celeste Holm, Gary Merrill, Hugh Marlowe, Gregory Ratoff, Barbara Bates, Marilyn Monroe, Thelma Ritter (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Americký režisér a producent Joseph L Mankiewicz je u nás známý především díky velkofilmu Kleopatra (FP 16/68). Na vrcholu své kariéry byl v letech 1949 50, kdy obdržel Oscary za režii a scénář filmu Dopis třem manželkám (1949) a o rok později za režii dramatu z divadelního prostředí Vše o Evě. V příběhu ambiciózní dívky, která se stane během jediné sezóny hereckou hvězdou, režisér poodhaluje mnohé ze zákulisí uměleckého života v New Yorku, v němž přinejmenším stejnou roli jako talent hrají intriky a bezohledná touha po slávě. Tak trochu v rozporu s názvem filmu je hlavní hrdinkou filmu stárnoucí hvězda Margo. Ta se stane obětí dravé Evy a musí jí uvolnit své místo na diváckém výsluní. Skvělý herecký výkon Bette Davisové můžeme i s odstupem let hodnotit jako hlavní devizu filmu, ve své době oceněného šesti Oscary )nejlepší film, režie, scénář, kostýmy, vedlejší mužská role George Sanders, zvuk). v titulní roli se objevila Anne Baxterová a v epizodní roli přihlouplé dívenky, toužící po kariéře, Marilyn Monroeová. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (154)
Wow, tady lze pět pouze slova chvály. Ať už na herecké výkony, scénář nebo režii. Nenudil jsem se ani chvíli, naopak jsem pozoroval každou scénu se zaujetím, k čemu její vyústění povede. Opravdu film s velkým F. PS: minirole Marylin Monroe byla též výtečná, z tý ženský čiší opravdu nezaměnitelné charisma. Nebo bych to snad měl nazvat krása?:) ()
Velice ze života. Srozumitelný a přitom inteligentní film, který společnosti nastavuje zrcadlo. Snímek o povaze některých charismatických kariéristů, který zůstane aktuálním napořád. SPOILER: Běda tomu, kdo o vypočítavé potvoře prozíravě řekne, že její jednání je poněkud nedůvěryhodné. Snese se kritika na vás samotné, slyšíte mnoho o závisti, špatném úsudku a osočování údajného beránka, kterému je naopak pro jeho dobrou povahu třeba pomoci. Lidé si ničí sami životy tím, že sedají na lep podobně bezcharakterním, navenek oslňujícím a manipulativním osobám, které se jim pak za veškeré dobrodiní ošklivě odmění. Každý svého štěstí strůjcem. Kdo prozře příliš pozdě, zaplatí mnohdy vysokou cenu za vlastní naivitu. Chytré mrchy, které umí v životě opravdu dobře chodit, naopak na lep nikomu jinému nesednou a napáchané zlo se jim tudíž nikdy nevrátí. Se šťastnou pointou filmu proto úplně nesouhlasím. ()
Scénář: Joseph L. Mankiewicz .. Rozmázlá divadelní star satira na téma ženských potvor. Moc dlouhé, tím zbytečně rozředěné, přesto stále výborné i napínavé. Herecké výkony svůj lesk neztratí ani po letech, ale těch dialogů je pro děj a jeho pochopení snad až nadbytečně. Vše o Phoebe, vše o Evě, vše o těch prolhaných manipulátorkách. ()
Díky Blofeldově komentáři už jistě víte, že tohle je výjimečný film :) Bez vizuálních efektů posbíral 14 nominací 50 let před Pánem Prstenů a to je jedno z jeho nej, které si můžete zapamatovat.. Skutečně, je to poměrně dlouhý film, ale nebojte se toho a nechte si jeho příběh vyprávět, neboť musí uzrát - bude Vás napínat až do konce.. ()
Jedna je mladá, posedlá divadlem a schpná pro získání role udělat cokoliv. Je to taková nenápadně se tvářící myška s velmi ostrými zoubky, připravená pořádně kousnout. Druhá je slavná, uznávaná divadelní herečka posedlá svým věkem (40 let). Tyhle dvě svedl osud dohromady a svedly "souboj", který je opravdu diváckým zážitkem, přičemž sekundanti odvedli skvělou práci, takže vznikl film, na který se jen tak nezapomíná. ()
Galerie (70)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (24)
- Podle Amerického filmového institutu 28. nejlepší film všech dob (2007). Podle Entertainment Weekly 21. nejlepší film všech dob. (džanik)
- Bette Davisová se během natáčení zamilovala do kolegy Garyho Merrilla a v červenci 1950, několik týdnů po ukončení natáčení, se vzali. (džanik)
- Celeste Holm nesnášela Bette Davis. Promluvily na sebe pouze tehdy, když jim to předepisoval scénář. (Teres)
Reklama